Porsche Cayman 987.2 2.9 2009

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Porsche Cayman 987.2 2.9 2009

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal

Na jarenlang met BMW gereden te hebben ga ik de overstap maken naar Porsche…
    Vorig jaar heb ik een BMW E39 ingeruild voor een BMW Z4 e89. Meermaals verschillende reviews opgezocht en bijna elke keer wordt dit model vergeleken met de Cayman. Daarover beginnen nadenken en uiteindelijk is/was mijn doel om tegen 2023 met een Porsche te rijden…
    Nu vorige week kreeg ik het in mijn hoofd om de Z4 eens te koop te stellen… Binnen de 2 dagen was deze wagen al de deur uit met de bedoeling terug een Z4 aan te kopen met weliswaar een zwaarder motorblok…
    En plots, na wat zoeken, kwam ik uit op een Porsche Cayman van bouwjaar 2009 met amper 80.000km..

Ik ga de knoop doorhakken en voor de Porsche gaan…

Nu zaterdag ga ik kijken en hoogst waarschijnlijk, na een stevige inspectie, de auto aankopen.

Ik vind het voor mijzelf redelijk zot omdat ik in eerste instantie ‘maar’ ‘gewoon’ een leerkracht ben en daarnaast coach in gymnastiek.

Maar ik heb in mijn leven al heel wat mensen verrast met dingen die ik bereikt heb en waarom deze trent niet verder zetten… Je leeft tenslotte maar 1 keer…

Ik wil in 2de instantie ook iets aankopen waarvan ik weet dat ik binnen dit en een paar jaar mijn geld gewoon terug heb… Met de Z4 heb ik er zelfs aan verdiend…

Dus… Mijn leven als Porsche-eigenaar start hopelijk dit weekend…

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)
    • [quote=”Marc.2G post=285913″]Het is gebeurd… Vermogen terug origineel gezet. Dus niet de 211PK maar de 265PK.

[/quote]
      wat staat er op je inschrijvingsbewijs ?
      je gaat er trouwens niet heel veel van merken, die fiscale downtuning verlaagde de PK’s maar niet het koppel.

@Marc proficiat!
        Mooie wagen en foto’s. Uitkijken naar de leveringsdatum .

Proficiat!

de zaken die je opsomt zijn inderdaad maar normaal. Goede verkoper dus 

Knappe wagen 

Het is gebeurd… Deze middag gaan kijken en heb getekend…
                Ik heb niet veel van de prijs gekregen maar wel:
                – Nieuwe achterbanden.
                – Vermogen terug origineel gezet. Dus niet de 211PK maar de 265PK.
                – Een groot onderhoud.
                – 1 jaar garantie (Wettelijk dus niet echt extra…)

GrPeter post=285896[size=85]Welkom Marc,
                  Volgens mij ga je van je keuze geen spijt krijgen.
                  Als ik het goed zie kom je van een Z4 cabrio? Wat ik mij dan afvraag waarom een Cayman ipv een Boxster?
                  (Ter info: sinds vorig jaar ook eigenaar van een Boxster 987, vandaar de vraag)[/size]

Ik vind de lijnen van de Z4 mooi maar ik had die niet meteen gekocht omdat het een cabrio was… Was gewoon leuk meegenomen… De Boxster vind ik persoonlijk iets minder mooi dan de Cayman… Dus voor de Cayman gegaan… (Als ze morgen een Boxster voor mijn deur zetten ga ik daar ook blij mee zijn, hoor!!)

Welkom en straks waarschijnlijk proficiat!
                    Ik rij nu enkele jaren met mijn 987.2 2.9 en nog geen dag spijt van gehad. Veel plezier!

Tom

Daar kan ik wel op antwoorden. Na 5j Z3 en 11j Z4 dacht ik het cabrio gebeuren wel gezien te hebben. Plus: een Cayman is qua look superieur (*).  Een basis Boxster doet het niet voor mij. Dus ging ik in 2014 resoluut voor een Cayman. 

Ondertussen ben ik echter alweer een station verder..

* Het is maar een mening, maar wel mijn mening en bijgevolg de belangrijkste volgens mij. (**)

** Ook dat is een mening

Welkom Marc,
                        Volgens mij ga je van je keuze geen spijt krijgen.
                        Als ik het goed zie kom je van een Z4 cabrio? Wat ik mij dan afvraag waarom een Cayman ipv een Boxster?
                        (Ter info: sinds vorig jaar ook eigenaar van een Boxster 987, vandaar de vraag)

Welkom Marc.

Ik heb gedurende bijna 30 jaar meer dan 60.000km per jaar gereden met bedrijfswagens (vooral Volvo en Mercedes). Vaak in het buitenland. Maar als ik thuis ben, en de Boxster 987.2 kan starten, is dat nog steeds met grote vreugde. Het starten alleen al. Ik weet niet hoe het komt, maar het is nog altijd iets speciaals. Nog steeds zéér tevreden van de aankoop. Geniet er van.

Welkom op het forum !!!

Welkom hier

Ik heb zelf 6 jaar Z3 (model 97) en 11 jaar Z4 (3,0 model 2003) gereden. Dan in 2014 een 981 Cayman 2,7 PDK die ik 5 jaar als dagelijkse auto gebruikt heb. Een Porsche sportwagen past als een handschoen en dat is iets wat ik nog in geen enkele BMW gevoeld heb, hoe degelijk een BMW ook is.

Uiteindelijk ook alle centen bijeen geschraapt in de queeste naar het ultieme rijplezier. Die gaat nooit meer weg. 

Dat trek ik mij inderdaad absoluut niet aan!!
                                De ene steekt zijn geld in een mooie tuin… De andere een zwembad… Noem maar op… Ieder zijn ding daarin!

Ik ben een petrolhead en ga voor deze…

Dat trek ik mij inderdaad ook absoluut niet aan…

Zaterdag ga ik kijken maar ik ga mijn best moeten doen om niet te laten blijken dat ik eigenlijk al helemaal verkocht ben… ☺️☺️☺️

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.