Porsche Cayman 987.2 2.9 2009

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Porsche Cayman 987.2 2.9 2009

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal

Na jarenlang met BMW gereden te hebben ga ik de overstap maken naar Porsche…
    Vorig jaar heb ik een BMW E39 ingeruild voor een BMW Z4 e89. Meermaals verschillende reviews opgezocht en bijna elke keer wordt dit model vergeleken met de Cayman. Daarover beginnen nadenken en uiteindelijk is/was mijn doel om tegen 2023 met een Porsche te rijden…
    Nu vorige week kreeg ik het in mijn hoofd om de Z4 eens te koop te stellen… Binnen de 2 dagen was deze wagen al de deur uit met de bedoeling terug een Z4 aan te kopen met weliswaar een zwaarder motorblok…
    En plots, na wat zoeken, kwam ik uit op een Porsche Cayman van bouwjaar 2009 met amper 80.000km..

Ik ga de knoop doorhakken en voor de Porsche gaan…

Nu zaterdag ga ik kijken en hoogst waarschijnlijk, na een stevige inspectie, de auto aankopen.

Ik vind het voor mijzelf redelijk zot omdat ik in eerste instantie ‘maar’ ‘gewoon’ een leerkracht ben en daarnaast coach in gymnastiek.

Maar ik heb in mijn leven al heel wat mensen verrast met dingen die ik bereikt heb en waarom deze trent niet verder zetten… Je leeft tenslotte maar 1 keer…

Ik wil in 2de instantie ook iets aankopen waarvan ik weet dat ik binnen dit en een paar jaar mijn geld gewoon terug heb… Met de Z4 heb ik er zelfs aan verdiend…

Dus… Mijn leven als Porsche-eigenaar start hopelijk dit weekend…

7 reacties aan het bekijken - 61 tot 67 (van in totaal 67)
    • Je zal collega’s genoeg hebben die (pakken) meer geld uitgegeven hebben aan hun auto dan wat jij nu voor je 987 betaalt. Over hun nieuwe Q5 wordt echter niet gesproken.
      Maar ah, wat maakt het uit. Er zal altijd wel iemand zijn die er ‘kwaad’ over spreekt, en zeker in een lerarenkorps (ik kan er over meespreken).
      Op het einde van de dag heb jij plezier aan je zalige Cayman, en dat is wat telt.

Dag Marc,

Goede keuze ! Ikzelf ben ook “maar” een gewone bediende, dus de duurdere Porsche’s zitter er voor mij ook niet in, maar mijn 718 Boxster geeft me keer op keer plezier. Ieder zijn ding en ik ken wielerfanaten die jaarlijks duizenden Euro’s uitgeven aan materiaal. Zolang je er geen boterham moet voor laten zou ik zeggen : volop doen. We moeten niet depri doen, maar vooral het laatste jaar moest ervoor zorgen dat je dingen niet moet uitstellen en je volop moet genieten van het leven. Dit forum zit vol met levensgenieters 🙂

XXX

Welkom Marc.
          Proficit met uw plannen, daar ga je geen spijt van krijgen.
          Zeker foto’s posten want daar zijn we echt verlekkerd op hier.

succes!!

Welkom Marc,
              de beer is geschoten en z’n vel verkocht. eens je nu de juiste krokodil gevonden hebt wens ik je er vele veilige Km’s mee.

J

Goede keuze.

Ik heb zelf een E89 en degene die de vergelijking maakt met een Cayman is niet goed in zijn hoofd.
                De Cayman zit volgens mij voor op elk vlak, behalve looks.
                Sportief, kwalitatief is de Cayman de betere auto.
                En qua rijplezier ga je er ook op vooruit.

Nogmaals, goede keuze.

Welkom Marc!
                  Ben eens benieuwd naar je feedback nadat je wat km hebt gemaakt met de Cayman.
                  Succes met je zoektocht. 
                  Mvg
                  Harley

7 reacties aan het bekijken - 61 tot 67 (van in totaal 67)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.