Porsche Cayman aankoop

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Porsche Cayman aankoop

• Maker
    Discussie
  • de kogel is door de kerk, ik ga mij een Cayman kopen
    245pk
    ne gele met gele velgen
    achtergrond wijzerplaten in sand beige
    volledig lederen interieur
    sportuitlaat
    sportpakket
    uitgebreide navigatiemodule

ik heb wel verschoten van de prijzen voor het onderhoud, nu zit ik om en bij de 1250€… en dat zou om de 30.000 km gaan naar 300€… bv om de bougies te veranderen moet van mijne 964 de ganse motor eruit en nu niet meer !!! ikke happy 😀 D P )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
    • Schoon zo in het wit en met die striping Pieren!!! 😉

Och inrijden… heb theoriën gehoord over zuigers en teveel druk en dan wat gaan “kantelen” die me wel aannemelijk lijken.
      Het belangrijkste is waarschijnlijk dat alles zich dus even “kan zetten”.
      Mijn circuitmoto bijvoorbeeld moest ook meer dan 1500km ingereden worden.
      Heb hem uiteindelijk op misschien 200-300km “ingereden” ; dan zijn 1e onderhoud gegeven. Belangrijk om die (minerale) inrijdolie eraf te halen waar al het ijzervijlsel in zit. Daarna iets dikkere half-syntheet erop tot 1000km en dan vol-synthetische.

schone bak!!
        nogal n ferm verschil met de voorganger he 😉 )

Bij welke dealer heb je gekocht als ik vragen mag ?

Vragen staat vrij Bernie…
          Carrera Motors

Bedankt om de foto hier te zetten trouwens!
          Als je de foto goed bekijkt kun je de CaymanS zijn voorganger nog zien…

Kzal wat helpen met de foto, Pieren…

Heel knappe Cayman S !!! Heel mooi in het wit met de tweetonige originele Cayman S velgen ook… Mooi…Mooi…

Bij welke dealer heb je gekocht als ik vragen mag ?

Inrijden, het zou een topic op zich kunnen zijn: nodig of niet?

De man die hem afleverde zegt dat het niet nodig is, als de motor warm staat mag ik al in de hogere toeren draaien, een andere (binnen dezelfde garage) raad toch een inrij periode aan van 1000 a 2000 km, niet specifiek voor de motor, maar dan kan alles wat op zijn plooi komen, ophanging, banden, remmen ed… Ook in het gebruikersboekje wordt aangeraden de eerste paar duizend KM wat voorzichtig te zijn, niet te veel korte afstanden met koude motor, niet te lang stationair draaien enz… enfin, ik ben er zowieso wat voorzichtig mee, dan heb ook ik de tijd om wat in die wagen te groeien. (alhoewel de wagen me past als gegoten, dat viel me meteen op 🙂 )
                Ik las ook dat er geen fabrieksgarantie op de motor gegeven wordt als de wagen op circuit met sliks uitgerust wordt, omdat de centrifugaalkrachten dan te groot kunnen worden voor de smering 😯 zal mij nog niet direct overkomen denk ik 😉

o en BTW, sorry voor de foto he mannen, ik krijg dat niet direct in orde 😳

Het ziet ernaar uit dat je’t wel als grap bedoelt, maar…na het inrijden hoef je hem toch ook niet in het rood te trekken? 😉

‘t Beste is er tegen het rood toch al af 😉

Inrijden ? Niets inrijden…alleen niet teveel in het rood trekken de eerste 1000 km 😉 😉 😉

En ‘t weer is niet te miserabel vandaag 😉
                      Niet goed, maar zeker niet barslecht.

Hoe lang moet je zo’n nieuwe cayman nog inrijden feitelijk? 3000km?

Allez kom Pieren, we willen foto’s zien 😈 8)

@Pieren: Je linkje werkt jammer genoeg ook niet bij een copy in een nieuw venster, misschien heb je de link naar je foto niet volledig gecopiëerd in je tekstschempje?

Zalig, als is het nog maar de inrij-periode…
                            Als alles goed gegaan is zou er hier een foto of toch een link moeten bijstaan, zoniet, dan moet je me op mijn woord geloven, hij is mooi 🙂 )

Het zal nu wel weer goed weer worden ; ik heb net mijn wagen gewassen.

De cyclus is:
                              – droog
                              – stoffig
                              – droger
                              – stoffiger
                              – torig wast zijn wagen
                              – onweer
                              – cyclonen
                              – hagelstormen
                              – droog
                              “Rince & repeat” 😉

Net op tijd voor het mooi weer

Ik was al blij dat ik hem gisteren niet afgehaald heb, er vielen hier hagelstenen van 20mm !
                                Morgen hopelijk beter weer want t’is van datte !!

[quote=”Pieren”:3lk0gket]Als alles goed gaat zou het wachten volgende week moeten beloond worden, dus tegen volgend weekend bollen we dermee !! 😀 [/quote]

Super! Net op tijd voor het mooi weer 😉
                                  Geniet ervan!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.