Porsche Cayman GT4 RS zonder turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Porsche Cayman GT4 RS zonder turbo

• Maker
    Discussie
  • De toekomstige Cayman GT4 RS lijkt inderdaad een atmosferische motor te krijgen. Hij leent daarvoor het blok van de Porsche 911 GT3, zonder echter zijn grote broer te evenaren wat de pk’s betreft.

Andreas Preuninger, de ontwikkelingsverantwoordelijke van de GT Porsches, bevestigde zelf aan Car and Driver dat de Cayman GT4 RS niet zal zwichten voor de turbo: “Voor de GT’s zijn atmosferische motoren zowaar heilig en ik denk dat het niet verstandig zou zijn dat te negeren en zo het succes van deze wagens op het spel te zetten.”
    Wat het vermogen betreft legt deze nieuwe GT4 RS de lat nog een beetje hoger dan de 385 pk van zijn voorganger en doorbreekt de kaap van 400 pk dankzij de motor van de 911 GT3.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • Volgende maand al ?! Amai, seffens kan ik niet meer slapen 🙂

En zou het nu een GT4 RS worden of een GT4? Vind er tot op de dag van vandaag nog steeds niets van terug (wel veel geruchten maar nog niks concreets). Ben wel benieuwd 🙂 🙂

Zou volgende maand voorgesteld worden :salut: :salut: :salut:

Porsche dealers zouden al ‘reservaties/voorschotten’ aannemen voor de Cayman 4.0 of RS of hoe hij ook gaat noemen…
            Is zelfs al sprake van een voorstellingsdatum/maand …

Cayman GT4 RS 4.0 per ongeluk aangekondigd door dealer

een Australische dealer postte een foto van de Cayman GT4, maar het was vooral de begeleidende tekst die interessant is: ‘Due to high demand, a GT4 RS is on it’s way – with more power and a 4.0L flat-six engine, this limited model will turn heads.’ Inmiddels heeft Porsche Centrum Brisbane de post weer van het net gehaald, maar dankzij de lokale petrolheads van CarAdvice verspreid het nieuws zich nu over de wereld.

Nieuws dat overigens door niemand anders bevestigd kan worden, dus hou vooral nog een slag om de arm. Wel heeft Porsche al eens aangegeven dat ze er open voor staan een GT4 RS te bouwen als de klanten daarom vragen. Voor mensen met een bovengemiddeld goed gevulde spaarrekening heb ik een aanvullend advies. Stop direct met wat je nu aan het doen ben, ga een goede kop koffie drinken met de dichtstbijzijnde Porsche-dealer en zorg dat je een aanbetaling mag doen op deze GT4 RS. Op het moment dat Porsche de auto aankondigt, zijn er vermoedelijk al zoveel mensen je voor geweest dat de auto al bij voorbaat is uitverkocht.

Ik ben superbenieuwd of er een GT4RS komt en wat de specs gaan zijn !

[quote=”kikie” post=253048]Enkele dagen geleden nog gelezen dat, in onlangs verteld in een artikel door die Porsche baas, dat de nieuwe GT4 geen RS benaming krijgt.

Link.

Link[/quote]

Heu, artikel is dik 2 jaar oud… Volgens mijn informatie komt er wel degelijk een GT4 RS (hoe die ook gaat heten) voor een 140-150K€

In 2013/2014 was er bijvoorbeeld een scoop van een roadster onder de Boxster die een 4-cilnder zou krijgen en 718 zou gaan heten… Maar het bleek dus om de Boxster zelf te gaan! De nochtans gereputeerde journalist Georg Kacher had het dus fout.

4e3cec4aeff5cccc46adf09d7dec6ef4.jpg

One can only dream… 🙂
                  Maar gelukkig, voor Porsche…, zit het merk niet meer in dezelfde situatie als begin jaren ’90…

En 10% goedkoper zoals bij de 968 :drink:

Aanbod van GT4’s is vrij ruim in België, autoscout alleen al telt er twaalf. Maar daar zullen de taksen ook wel voor wat tussen zitten, en dat gaat niet beteren bij een 4.0…

Zelf hoop ik dus op een 718 Cayman CS, een tweeliter met minder kilo’s en een strakker onderstel…

Enkele dagen geleden nog gelezen dat, in onlangs verteld in een artikel door die Porsche baas, dat de nieuwe GT4 geen RS benaming krijgt.

Link.

Link

En waarom hem niet gewoon 718 RS heten, zonder “GT4”? Dat zou een logische verwijzing zijn naar de oudjes. Hoewel dat wel Spyders waren.

Als de nieuwe GT4 enkel als RS 4,0 op de markt komt dan zal die onvermijdelijk een pak duurder zijn dan de oude. [hide]Basisprijs 110.000€ schat ik.[/hide]

En dan zal dat de prijzen van de oude niet echt drukken.

Wanneer de 981 Spyder uitkwam, schoot de 987 Spyder een 10-15k omhoog ….

(Mede doordat de 981 veel duurder was ok, maar ik zou niet verschieten als Porsche de nieuwe GT4 ook wat duurder in zijn cataloog zet)

Is allemaal kristallen bol kijken he. Hangt in hoge mate af van wat de .2 GT4 zal zijn. Maar ik gok ook op dalende prijzen.
                                Plastic boordplank maakt niks uit vind ik. Maar airco delete … WTF !

:first:

Ik heb toch maar de oude familie break genomen… Dan kon ik meteen mijn koppeling-been nog eens trainen.

[hide]Ik moest ook in Mechelen zijn, niet te ver van PCM en ik had nog 10′ over voor mijn afspraak dus even naar daar gebold. Niet eens uitgestapt, maar ik zag in de etalage een mooie rode 911 GTS en erachter een oranje 718 Boxster. Eerste keer dat ik dat oranje in het echt zag. Niet mis, maar ik hou het toch maar bij geel![/hide]

Ik hou de Duitse prijzen van de huidige GT4 in de gaten en ik denk toch dat de prijzen lichtjes gezakt zijn. Er staat zelfs een gele bij een PZ voor 96K€ maar met plastic boordplank en, geloof het of niet: met airco deleted. Dat laatste is totaal uitgesloten voor mij.

Als er een nieuwe verschijnt, moeten de oude toch nog wat zakken in waarde denk ik.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.