Porsche Cayman S 987 technische vragen

Home Forum Porsche Talk Porsche Cayman S 987 technische vragen

• Maker
    Discussie
  • Ik heb enkele vragen en ik hoop dat jullie mij kunnen uitleggen hoe en wat het juist is. :think:

1) De knop “ECO“, waarvoor dient deze? (ik denk iets met de cooling, want als deze knop niet opstaat en ik sta in neutraal blaast die enorm). Misschieen constant aan laten staan.
    2) De knop “PSM“, waarvoor dient deze? (Iets met stabiliteit? Aan of uit?)
    3) Navigatie upgraden? Is dit de moeite om te doen? Op zich heb ik ook een smartphone in geval van.
    4) Als ik de auto start moet ik altijd aantal keren op een knop duwen zodat de wagen niet zou stilvallen. Opzich goed idee maar tijdens het rijden durft hij ook nog wel eens aan te geven dat ik op de knop meermaals moeten duwen. Is dit normaal? Ik dacht bij eenmaal te gebruiken dat het ook goed zou zijn.

Dit is voorlopig alles, moesten er nog vragen zijn laat ik het weten 😉

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Bij je documenten steekt een attest van de installateur die dat alarm geplaatst had. De vorige eigenaar had dit laten plaatsen[quote=”prekii11″ post=213447][quote=”crossbytje” post=213446]Dat is inderdaad een aftermarket anticarjacksysteem. Je kan dat laten uitschakelen door de installateur. Het zat ook op onze Cayman, maar ik vond het ook teveel overhead. Tijdens het rijden echter nooit last van gehad.

Wat die eco stand precies doet weet ik niet. Wij hebben automatische airco en dan zit die knop er niet op. PSM dient om je stabiliteitsassistent uit te schakelen, krijg je melding van op je boordcomputer wanneer die uitgeschakeld is. (ledje aan betekent psm uit)

Wat voor navigatie heb je nu? Ik weet dat ik mij blauw gezocht heb naar een recentere dvd voor het systeem (was v2007 in de auto) Uiteindelijk wel ergens een recenter schijfje gevonden, zonder al teveel €€ lichter te worden.[/quote]

Ja ik vrees ervoor dat we niet gaan weten wie dat geïnstalleerd heeft. Wat de navigatie betreft, dit is één van 2006-2007. Welke type durfk ni zeggen. Zijn er maar 2 dacht ik, nieuwe en oude :D[/quote]

0

(quote verwijderd 🙂 )
        Ah oke, bedankt! 😉

0

Bij mij was het de officiële dealer die het systeem had geïnstalleerd denk ik, zijn hebben het in ieder geval uitgeschakeld.
          Jouw Cayman is geen facelift model (net als de mijne) dus de navi zal dezelfde zijn. Je kan het kaartmateriaal updaten door gewoon een recentere dvd in te laden; ik heb nu v2012 zitten.

0

( quote verwijderd!)

Ja ik vrees ervoor dat we niet gaan weten wie dat geïnstalleerd heeft. Wat de navigatie betreft, dit is één van 2006-2007. Welke type durfk ni zeggen. Zijn er maar 2 dacht ik, nieuwe en oude 😀

0

Dat is inderdaad een aftermarket anticarjacksysteem. Je kan dat laten uitschakelen door de installateur. Het zat ook op onze Cayman, maar ik vond het ook teveel overhead. Tijdens het rijden echter nooit last van gehad.

Wat die eco stand precies doet weet ik niet. Wij hebben automatische airco en dan zit die knop er niet op. PSM dient om je stabiliteitsassistent uit te schakelen, krijg je melding van op je boordcomputer wanneer die uitgeschakeld is. (ledje aan betekent psm uit)

Wat voor navigatie heb je nu? Ik weet dat ik mij blauw gezocht heb naar een recentere dvd voor het systeem (was v2007 in de auto) Uiteindelijk wel ergens een recenter schijfje gevonden, zonder al teveel €€ lichter te worden.

0

[quote=”deepee” post=213430]zat deze niet bij de crock ?
                die knop indrukken is niks standaard, vermoedelijk een aftermarket anti-carjack systeem?[/quote]
                Crock? Euhm ja ik moet aantal keren induwen en dan piept die endan is het ok. Maar soms tijdens het rijden krijgt die het ook ineens 😛

0

zat deze niet bij de crock ?

die knop indrukken is niks standaard, vermoedelijk een aftermarket anti-carjack systeem?

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.