Porsche Classic garage

Home Forum Porsche Links Porsche Classic garage

  • Maker
    Discussie
  • De Porsche Classic werkplaats in Freiberg am Neckar (10 km ten noorden van Zuffenhausen) heeft 35.000 wisselstukken op stock voor luchtgekoelde porsches.

    Naar schatting 150.000 elfjes gebouwd tussen ’64 en ’89 rijden nog rond en dat is twee derde van de totale productie van die tijd. Deze markt heeft Porsche goed in de gaten en heeft hiervoor een speciaal OPC voor klassiekers met 30 werknemers. Hun service gaat van onderdelenverkoop, onderhoud tem totaalrestauratie. Jaarlijks nemen ze zo’n 300 voertuigen onder handen waarvan 30 zware restauraties. De voorraad wisselstukken staat eveneens ter beschikking van de 700 OPC’s wereldwijd. Semesterieel wordt een bijgewerkte CD-rom van alle modellen met PET onderdelenlijsten, technische literatuur enz. beschikbaar gesteld.

    De werkplaats van ruim 1500 vierkante meter verwelkomt ook de youngtimers 964 en 993 voor een gewone onderhoudsbeurt of anti-roestbehandeling. Een carosserieafdeling, spuitcabine en speciale afdeling voor revisie van motoren en versnellingsbakken, ze hebben het allemaal ter beschikking.

    OPClassic1.jpg

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Wim

      Wij hebben laatst 2 dubbele carburators dellorto’s laten reviseren in nieuwstaat, en was ook al 1800 euro ex de 21% BTW.

      Dus kan mij al een klein beetje indenken wat dat voor de 6 van Porsche kost. 🙁

        Zolang er mensen zijn die kunnen en willen betalen, zullen die prijzen niet zakken 😮

          Klopt Wim, daarom dat het ook niet voor iedereen is weggelegd om daar een Porsche te laten restaureren. Reken even je uren uit die je nodig hebt om een deftige restauratie te kunnen doen, tel daarbij de uren voor mekaniek e.a. dan weet je waarom een gerestaureerde Porsche die van de Porsche Classic afdeling komt zoveel kost.

          Ik heb er vorig jaar enkele gezien die ze gerestaureerd hadden en die in Essen stonden, die prijzen waren echt niet om vrolijk van te worden 😀

          Ze hebben natuurlijk een internationaal publiek dat redelijk kapitaalkrachtig is en die kiezen misschien liever voor een originele Porsche Classic afdeling. Duitsland is natuurlijk ook nog meer autoland dan hier in de Benelux hé.

            Bij Audi waar ik werkte was het uurloon €75 voor een carrosserie. En ik dacht dat dat veel was 😆

            Wim

              [quote=”porsche” post=141385]
              En, voor diegene die het moest interesseren, het uurloon voor carrosserie is 135 euro p/uur, voor de mekaniek 110 euro p/uur.
              En dan maar sakkeren dat hier alles te duur is 😉 [/quote]

              Dan gaan wij vlug iets aan de prijs moeten doen, want wij werken voor carrosserie nog niet aan de helft.
              :relaxman: 😉

                Ik zou er mij nochtans niets mee inzitten om een hele dag met die oudjes bezig te zijn 😀

                  [quote=”deepee” post=141349]De Porsche Classic werkplaats in Freiberg am Neckar (10 km ten noorden van Zuffenhausen) heeft 35.000 wisselstukken op stock voor luchtgekoelde porsches.
                  [/quote]

                  Dit is inderdaad het Walhalla voor de Classic Porsche liefhebber.
                  Meer info klik hier

                  Zeker een bezoekje waard.

                  En, voor diegene die het moest intresseren, het uurloon voor carrosserie is 135 euro p/uur, voor de mekaniek 110 euro p/uur, excl. btw wel te verstaan.
                  En dan maar sakkeren dat hier alles te duur is 😉

                  Ze hebben dan misschien wel een grote onderdelen stok maar kunnen veel niet leveren. Vb: nieuw kofferdeksel van een ’70, levertijd tss. 6 à 1 jaar. 😕
                  Setje carburators of onderdelen hiervoor, dat bedrag durf ik zelfs niet uitspreken.

                  Voor diegene die het minder ver willen zoeken is Freisinger in Karlsruhe een topper. Niet direct de goedkoopste maar ze hebben wel meer vrijheid in het uitvoeren van verbeteringen aan oudjes tov. een OPC.

                    [quote=”porsche914orange” post=141366]Dan gaan er toch veel bijscholing moeten volgen. Als je in de meeste OPC iets vraagt over een onderdeel van een oudje vallen ze uit de lucht, of kennen ze er niets van.
                    Welke -50 jarige kan er nog goed carbu’s afstellen?[/quote]
                    Klopt volledig wat je zegt en Wim weet ook waarover hij het heeft.

                    Porsche Brussel heeft even met het idee gespeeld om een Classic afdeling op te zetten maar bij gebrek aan het juiste personeel zit dit idee ondertussen terug in de koelkast.

                    Ze hebben al moeite om techniekers te vinden voor hun normale afdeling. Antwerpen adverteerd al 4 maanden voor techniekers voor hun nieuw filiaal dat in Januari moet opengaan, tot op heden zonder veel resultaat.

                    Wat betreft oudjes blijf je bij PCA op je honger zitten. Carrera Motors en Penders zijn de enige OPC die daar nog mee weg kunnen.

                    Ik heb in mijn vrienden en kennissen kring veel Oldtimer eigenaars zitten maar ken er eigenlijk geen enkele die bij problemen een OPC gaat opzoeken.

                    Wim

                      [quote=”porsche914orange” post=141366]
                      Welke -50 jarige kan er nog goed carbu’s afstellen?[/quote]

                      Die kunnen het meestal nog wel 😉
                      Maar is de categorie nu tot +/- 40 jaar, die zijn er net in gebold toen de injecties kwamen eind jaren ’70.

                        Ik maak het ze bij Porsche gemakkelijk.
                        Altijd onderdeelnummer en omschrijving uit PET in het mailtje en nog nooit problemen gehad :mrgreen:

                          Dan gaan er toch veel bijscholing moeten volgen. Als je in de meeste OPC iets vraagt over een onderdeel van een oudje vallen ze uit de lucht, of kennen ze er niets van.
                          Welke -50 jarige kan er nog goed carbu’s afstellen?

                            De Nederlandse Opc’s hebben dit al een tijd door en nu starten enkele Belgische Opc’s ook met een Classic-afdeling .
                            Dit meestal met een korting op het uurloon .
                            Lange tijd hebben ze de Classic of Youngtimer rijder genegeerd ,ze hadden zoiets van die kan toch geen nieuwe kopen daar steken we onze tijd niet in .
                            Wat merken ze dat wie een nieuwe heeft ook interesse heeft in een oudje (al was het maar omdat de prijzen daarvan stabiel zijn ) en omgekeerd .

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.