Porsche Connect Cayman 718

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Porsche Connect Cayman 718

• Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand ervaring met de Porsche Connect in een Cayman 718? Mijn buurman heeft een 2nd hands Cayman gekocht. Maar er is nergens een degelijke handleiding of info te vinden hoe dit werkt en hoe hij het aan de praat krijgt. Is er ergens een degelijke handleiding of eventueel een site met filmpjes waar dit in detail wordt uitgelegd? In de garage kunnen ze, helaas, ook niet veel helpen.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Tja, dat argument gebruikte STV Automotive dus ook “verzekering”. Voor mijn verzekering heb ik dit niet nodig (nagevraagd). De remote service was in 2020 in België 199 Euro, in Duitsland… 99 Euro. Security Service : 423 Euro in B en … 289 in D ! Als het het idd niet nodig hebt (verzekeringstechnisch dan), dan is het toch maar een dure gadget.

Ik kan verkeerd zijn maar ik dacht dat het een eis was van de omnium in mijn geval. Voor de rest boeit deze app mij inderdaad ook bitter weinig.

Ik heb idd het eerste jaar ook de Porsche connect app “gratis” kunnen gebruiken. Het tweede jaar was het 200 Euro/jaar. Redelijk veel voor wat het is (een gadget eigenlijk, toch ?), maar datgene wat mij meer stoorde was dat het in de buurlanden goedkoper was. Moet een mens “zeuren” omdat het hier duurder is. Misschien niet, maar waarom kan het in de buurlanden merkelijk goedkoper dan hier ? Vreemd.

Ik heb net even gekeken op de mijne en het zaakje werkt ook niet. Blijkt dat er een nieuwe versie is, ik ontving volgende mail waar ik nog mee aan de slag moet, misschien lost dit ook jullie probleem op: (ik bericht wanneer ik het zelf opnieuw heb geïnstalleerd)

Beste klant, Wij zijn verheugd u de nieuwe My Porsche-app van Porsche te kunnen voorstellen. 
            Download deze nieuwe My Porsche-app in de App Store of de Google Play Store en maak er als eerste kennis mee: For iPhone (iOS):
            https://apps.apple.com/app/my-porsche/id1559529059

For Android:
            https://play.google.com/store/apps/details?id=de.porsche.one&gl Deze ene app is alles wat u nodig hebt; hij combineert immers de belangrijkste functies van de volgende vroegere apps: 
            • Porsche Car Connect-app
            • Porsche Connect-app
            • My Porsche-app (de vorige versie) De komende maanden zullen steeds meer apps en diensten in de My Porsche-app worden geïntegreerd. Wat een unieke gebruikerservaring en een maximale connectiviteit tussen u en uw voertuig oplevert. Om u bij de nieuwe My Porsche-app aan te melden, hebt u enkel uw Porsche-ID nodig.Let op: de Porsche Car Connect-app is niet meer verkrijgbaar in de stores en zal binnenkort onbruikbaar zijn. Hebt u specifieke vragen over de nieuwe app / Porsche ID, stuur dan een e-mail naar de Porsche-klantenservice bij u in de buurt: [email]smartmobility@be.porsche.com[/email].
            Wenst u enige andere ondersteuning in verband met uw PCC-diensten, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw lokale Vodafone Service Provider via e-mail op [email]control.room@securitas.be[/email]. Met vriendelijke groet,
            Vodafone Automotive

Hij zei me dat hij 1 jaar gratis abonnement heeft gekregen van de garage. Hij moet ergens inloggen op een Vodafone site en daar staat dat hij een abonnement heeft.

Dirk, er hoort een abonnement bij. Heeft hij dat?

Beste, bedankt voor je snelle reactie, maar dat heeft m’n buurman allemaal gedaan en hij heeft ook een aparte simkaart. Maar toch lijkt het allemaal niet te werken zoals het hoort.

Alles begint bij het begin :      Porsche connect 

https://www.porsche.com/belgium/nl/

Via “my porsche “je registreren en een Porsche ID aanmaken en de digitale wereld  gaat open voor de Porsche rijder ( jouw  buurman ) 
                    Waarschijnlijk moet je ook een aparte sim  ( om mobiele data  te kunnen downloaden) kaart voor de auto kopen bij je  internet provider Proximus of Telenet

Het gaat tegenwoordig bij ieder degelijke merkwagen op deze manier ; zelfs bij Dacia  

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.