Porsche-curious :)

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche-curious :)

• Maker
    Discussie
  • Hello allemaal,

ik ben Frank, een 40-jarige man uit Oost-Vlaanderen en hoop op dit forum veel tips te krijgen ivm de zoektocht naar een Boxster.
    Deze interesse is er gekomen nadat een goede vriend uit Limburg mij meegenomen heeft in een ritje met zijn Boxster, en was direct geïnteresseerd.
    Aangezien ikzelf niet thuis ben in het merk en mijn budget ook niet onbeperkt is (helaas) .. kan je volgens mij niet beter zitten dan op een forum vol
    gepassioneerde Porsche fans.
    Dus ik kijk uit naar jullie adviezen/steun/tips/…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
    • Dit forum alleen al is een reden om een Porsche te kopen 😉
      Ik ben hier ook nog niet lang maar is echt wel een positieve en opbouwende sfeer! (mag ook eens gezegd worden :applaus: )

Van uw SLK ga je wel tevreden zijn maar het zal uw Porsche interesse/liefde niet milderen…

Voor degenen die twijfelen over import, en met de schrik zitten dat het te ingewikkeld is, hier een document dat zeer duidelijk en zeer volledig is en waaruit blijkt dat het niet zo een martelgang is als algemeen aangenomen. Je moet gewoon de correcte stappen in de juiste volgorde doen, en vooral, de juiste documenten hebben. COC is zeer belangrijk !

Damn, lukt me niet om dit .pdf fileke bij te voegen, stom !

BERICHT MAG DUS GEDELETE WORDEN AUB

Update over de import zoals beloofd.
          Alle stappen zijn achter de rug en ze zijn allemaal geslaagd zonder enig probleem of oponthoud.
          Stap 1: (7 aug) auto gaan ophalen in Duitsland met alle papieren bij
          Stap 2: (7 aug) naar de douane geweest en laten inschrijven, geen probleem gehad + verzekering hier in BE afgesloten (je hebt stempel nodig van verzekering voor je naar de keuring gaat blijkbaar)
          Stap 3: (11 aug) garage is met de wagen naar de keuring geweest met de duitse importplaat (rode band), direct goedgekeurd
          Stap 4: (12 aug) naar de DIV geweest (persoonlijk aangeboden) en plaat aangevraagd, uiterlijk morgen of maandag zouden we de plaat ontvangen.

Dus al bij al een ervaring die ik zeker weer zou doen. Dus voor de twijfelaars die dit zouden lezen .. gewoon zien dat je alle documenten hebt, dan is er geen enkel probleem.

We moesten nu een auto hebben aangezien de vorige echt wel versleten was en waarschijnlijk niet meer door de keuring geraakte zonder zware kosten. Dus moesten het doen met het budget dat we nu voorhanden hadden. En dan wilden we waar voor ons geld en naar mijn inzien hebben we dat nu wel.
            Het is idd jammer dat het geen Porsche geworden is, maar misschien een leuke opwarmer (van 75pk naar 231pk) om hierna (over een jaartje of 3) voor een deftige porsche te gaan 🙂
            Dat is alleszins het plan.

Ergens ook wel jammer aangezien jullie hier zo’n leuk forum en community hebben .. heb ik nog niet gevonden voor mercedes 🙂

PB

En wat denk je dat die SLK na 2 jaar nog gaat opbrengen. :think:

Hard verdiende centjes 2 jaar opzij zetten??????
                Wat zal dat opbrengen peis je? :bounce: (bandieten zijn het :what: )
                De prijzen van bepaalde porsches stijgen rapper ofdat uw opzijgezet geld stijgt!

PB

[quote=”Mushroom” post=175190]Gecondoleerd! :sarcastisch :mrgreen: :first:[/quote]
                  +1

Dan had mijn hard verdiende centjes nog een jaartje (of2) opzij gezet en dan voor een P. gegaan.
                  Maar desalniettemin, proficiat. :mrgreen:

Gecondoleerd! :sarcastisch :mrgreen: :first:

Zoals beloofd een update …
                      SLK300 gekocht in Duitsland … het importeren kan beginnen, donderdag moet ik hem ophalen.
                      Hopelijk zonder problemen door de douane en keuring alsook platen aanvraag, helaas heeft de DIV nu al 2 weken vertraging blijkbaar 🙁

Ja van die invoer ben ik nog wat bang … maar ik denk wel dat ik het ga riskeren. Heb geen zin in een 200 versie die ze hier in overaanbod hebben. Dus ben genoodzaakt om naar DE te gaan voor iets zwaardere motorisaties tegen betaalbare prijs.
                        Heb nog een 300 op het oog .. maar is dieper in Duitsland.
                        Dus hopelijk is het bedrijf waar ik morgen naartoe ga een beetje betrouwbaar.

Ook een knappe bak, die SLK.
                          Succes met het bezoek in Duitsland, en als je tot aankoop overgaat, hou ons op de hoogte van de (hopelijk vlotte) invoer.

Ik denk dat we toch nog niet voor Porsche gaan, budget lijkt iets te krap om een betrouwbaar exemplaar te vinden. Nog even wat doorsparen zodat we binnen een 4-tal jaren een recenter model kunnen kopen.
                            Daarom hebben we verder gekeken en zijn we bij Mercedes SLK gekomen.
                            Hier gaan we dit weekend eens even naar kijken, ze verkopen ook Porsche. Kent iemand die handelaar?

SLK280

Ik rij sinds maart dit jaat met een automaat (DD), en dat bevalt prima. Mocht ik herbeginnen, boxster zou ook automaat zijn.
                              Ben echter niet 100% objectief wegens een blijvend letsel aan mijn linker voet.

Verstuurd met Tapatalk

En dat Max budget kan misschien nog ietsie tietsie omhoog???

Waarom een automaat? Mijn kameraad de zijne is ook een automaat en gewoon lekker gas geven zonder te moeten schakelen vond ik wel erg aangenaam. Anderzijds ben ik er wel van aan het terugkomen omdat er zo weinig aanbod in automaten zijn.
                                  Maar dan moet ik gewoon even testrijden met een manuele bak om te kijken hoe dat schakelt.

Wat de rode Porsche van Dirk betreft, vind ik een knappe bak en heb met hem ook al over en weer gemaild.
                                  Echter mijn max budget ligt op 25k en hij wil er net iets meer voor, maar wie weet, hij is nog niet verkocht op dit moment.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.