Porsche Days 2020 18-19 April

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche Days 2020 18-19 April

• Maker
    Discussie

• 123
    Deelnemer

Hou de datum alvast vrij, 20ste Porsche days in Spa Francorchamps

Be there or Be Square !

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
      • Zal voor volgend jaar zijn. 😥
        Kalender circuit zit vol en wedstrijden gaan voor.
        Hebben circuit Folembray afgehuurd in Juli met Poca maar vrees er ook voor.
        Onze aller gezondheid gaat natuurlijk voor.

🙁 de Porsche Days zullen dus nu wel uitgesteld worden… en normaal gezien zit de kalender van Spa vol voor heel het jaar, benieuwd of ze een nieuwe datum kunnen vinden !

Genoteerd en aanwezig

Twijfel idd over discovery, 3 korte stints zou inderdaad wel beter zijn dan 2 lange.

Ingeschreven voor Discovery za&zo + Parade > 965€
                F1 box > POCA

Ik heb alvast voor zondag Discovery en Parade ingeschreven.

Ik vind de sessies van 30 min wat kort en rij ook liever een kwartier, dan kwartiertje afkoelen en dan opnieuw rijden maar dat kan je idd. beter doen op een trackday met open pitlane : goedkoper, meer tijd, geen stress ! De trackdays van Lotus on Track op Spa zijn aanrader, geen cowboys en niet duur.

De sfeer op de Porsche Days, de heel goede catering, open bar en de heel goede organisatie maken toch dat we er graag bij zijn, misschien tot dan !

123

bon ik ga eens een jaar overslaan.
                      Hotel afgezegd, heb al iets ander sin gedachten, dat nog beetje wilder is dan trackdays
                      en t kost wel stevig meer maar tis dan ook next level shit.

kan nog geen details geven want staat nog niks vast. work in progress.

123

[quote=”TheFab” post=279564]Discovery is van 2 sessies per dag naar 3 per dag gegaan. Daardoor de prijsstijging.
                        Het waalse gewest heeft ook de huurprijs goed geïndexeerd !!!
                        [/quote]

hun website is weer vaag als iets.

Dan nog vind ik het een stevige increase… Discovery was net interessant omdat je 2 medium runs had voor cava prijs
                        2x 1 uur vind ik persoonlijk ruk formule omdat je dan in die 2 sessies alles eruit moet halen en ik spaar mijn materiaal graag door paar rondjes te rijden, break, nog een paar rondjes

op half uur krijg ik dan 2 sessies, 45 minuten 3 , en tussen in ruim tijd om machine en mens af te koelen.

2 x 1 vol uur moet is dan voor het geld niet optimaal te benutten en voor 550 ga ik wel naar een volle track day met ganse dag open pitlane. Maar goed das mijn gedacht…

Bedankt voor de uitgebreide info en top filmpjes.

[hide]In de agenda gemarkeerd. Misschien ga ik 2020 nog eens een keertje als deelnemer, want als gewoon kijker boeit het me niet meer.[/hide]

123

[quote=”Kingfisher” post=278679]Is dit aan te raden als eerste circuit ervaring of zijn er betere alternatieven ?[/quote]

Op zich niet slecht, je hebt om te beginnen een iets volwassener publiek dan op sommige andere trackdays waar jonge gasten met allerhande auto’s los gaan.
                              Hier zijn het allemaal Porsches en dan heb je toch meestal niet de echte broekventjes meer. En Iedereen is wel een beetje respectvol voor een andere Porsche.
                              de aantallen tegelijk op circuit is ook minder druk dan bij sommige andere organisaties.

Je hebt de mogelijkheid om een Family run te doen, dan ga je met een pace car vanuit de pits, met 5 porsches uit rijden, doeje 3 toertjes en kom je terug binnen.. kost iets van een 150 euro.
                              Tempo is beperkt, en je krijgt een proevertje.

2 optie is effectief mee te rijden, met bv de discovery& classic groep, das 2 sessies, 30 en 45 minuten..
                              das dan de entry level groep, waar geen GT’s op slicks rond sjeezen..Classic groep is meer voor de oldtimers bedoelt en voor de straat wagens.
                              Je hebt nog de passion, passion GT en expert groep, as dan 3 sessies in die groepen, kost iets meer, gaat iets rapper. die laatste,expert is echt big boi territory, daar kan ik niet mee volgen met mijn base 2.7 Cayman en smalle bandjes, daar zitten zelfs niet straat legale dingen tussen.

In de Classic rijd je op eigen tempo en er zijn er wel die daar redelijk goed doorrijden, het is nog altijd geen wedstrijd. Als je gewoon in je spiegels kijkt, en pinker uit steekt en rechts of links houdt als er iemand rapper afkomt heb je niet echt van iemand last.

Deze is van 2018, dus mijn eerste echte track day

Dit was mijn laatste lap van de dag in Discovery/Classic in 2019
                              Je ziet wel verschil, je leert een stuk beter rijden, en remmen op de limiet met wat track ervaring.

Is dit aan te raden als eerste circuit ervaring of zijn er betere alternatieven ?

fantastisch evenement we zullen er weer zijn !

We zullen er zijn. :driver: :driver: :happydance: :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.