Home › Forum › Porsche Uitstappen › Porsche Days Francorchamps 2007
- Dit onderwerp bevat 157 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 5 maanden geleden door Setakira.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
@ Daggie : die Cayenne die te zien is in je filmpje dat waren wij. Ik vond al dat je Cayman verdacht veel leek op diegene van het forum, dus toch juist gedacht. Prachtige velgen trouwens 8)
Wat het gedrag op het circuit betreft, dat heeft enkel te maken met diegene die achter het stuur zit!
Om te denken dat je na 1 ronde al Senna of Schumacher bent, daar hoef je toch niet stinkend rijk voor te zijn!
Ik rij zelf nu en dan eens op Zolder met mijn Impreza en daar heb ik ook al vaak stoten meegemaakt die echt niks te maken hebben met geld!
Associaal gedrag, dat wel 🙄2 filmkes: http://www.youtube.com/profile?user=DaggieBe
(eentje nog aan het uploaden, van de parade)
[quote=”Pascal”:yb38hb2w]Mich, stond die te koop? Prachtwagen!!!! Heb jij meer gegevens?
Toen ik hem zag hing er niets (meer) op …Pascal, nee sorry…ik beschik ni over meer gegevens. Ik weet dus ook ni of ‘m nog te koop is of al verkocht. Het telefoonnr heb ik ni genoteerd daar mijn geld toch al op is 😉 ). Indien je echt interesse zou hebben kan ik het links en rechts wel es navragen hoor en dan komt die wel terug boven…
Heb toch veel oude gebakjes van het circuit zien komen ook, dus er zullen wel arme varkens tussen gezeten hebben ook.
Zo lekker genuanceerd 🙄 🙄 🙄
Mijn deelname is slechts beperkt gebleven tot 1 ronde op het circuit 😥
De motor sputterde en viel eenmaal warm herhaaldelijk af. De oorzaak werd ook in de ‘porsche-clinic’ niet gevonden.
Dit jaar kan ik over het gedrag op het circuit dus niet veel vertellen.
Ik heb wel genoeg ‘ducktape’ gezien op bumpers en zijflanken.
Ik ga al vanaf de eerste editie en ik zie toch telkens veel dezelfde porsches terug. Wat ik dit keer wat miste waren de oudere circuitmodellen die er op eerdere edities wel bijwaren: een SC RS, 935 DP,… Niet dat ik de moderne GT3’s niet apprecieer hoor!!Anoniem28 mei 2007 om 21:33[quote=”911-lover”:1rk4gwvs]Klopt , enkel bij de briefing ‘smorgens werd er over sportief rijgedrag gesproken en gentlemen gedrag. Voor de rest was het niets.
…
Neen , dit jaar was het allesbehalve fair.[/quote]
Is dan ook de reden waarom ik over onze deelname van vrijdag en hoe het was nog niks geschreven had. Ik vond het ronduit gezegd een dag waarin de stinkend rijke varkens eens goed hun ware aard hebben laten zien.
Ik heb er dan ook een mail naar de organisatie over gestuurd om hen o.a. duidelijk te maken dat ze goed op weg zijn om van hun Porsche-days een fiasco te maken.
Na onze (Koen en ik) ervaring van dit weekeinde kan ik iedereen inzake de Porsche-days op Francorchamps maar 1 wijze raad geven : tenzij je je het kan (en wil) veroorloven om je Porsche total loss te gaan rijden, blijf met je eigen Porsche best van het circuit (op de parade na).
Op deze wijze op circuit rijden is echt niet meer serieus. Voor mezelf heb ik ondertussen de beslissing genomen om niet meer tijdens deze dagen op Francorchamps te gaan rijden. Of er zou van de organisatoren uit veel moeten veranderen wat ik ten zeerste betwijfel. Het zijn nl. niet de organisatoren die het er voor het zeggen hebben maar wel de ‘varkens’ met poen.
Ik pas er voor. Ik rij liever op een deftige manier op circuit dan mijn nek nog te gaan riskeren tussen dit soort van…(zeg ik liever niet hardop).Ik heb alles noodgedwongen moeten missen 😥
Het rijgedrag verbaasd me niets.
Het is niet omdat je geld genoeg hebt en daarmee kan uitpakken met een Porsche dat je een racewagen onder de knie hebt .
Als zulke brokkerijders zich willen bewijzen dat ze dat dan doen in Belcar, Btcs of op vrije trainingen. Vind ik zo …Klopt , enkel bij de briefing ‘smorgens werd er over sportief rijgedrag gesproken en gentlemen gedrag. Voor de rest was het niets.
Tijdens de races waren er velen die nooit op een circuit gezeten hadden maar dan de volle paarden gingen uitlaten en dachten dat ze een race te winnen hadden.
Dat je ook rechts voorbij mag hadden ze nooit gehoord. Zelfs niet als je je pinker links ophad , en helemaal links reed (achter de eau Rouge) Dan zaten ze achter je te duwen , faren en wildenz e zelfs over het gras terwijl rechts alles vrij was. Ga je dan toch naar rechts om die ENE voorbij te laten kreeg je een middenvinger toegezwaaid.
In de raceklasse was het nog erger en daar werd je gewoon weggeduwd als je niet snel genoeg plaats maakte volgens de achterligger.
Mijn vriendin zat in de racewagen van Ron als ze dit zelf meemaakte en ook de GT3 van Van Beurden heeft dit moeten ondervinden van de gele 928 met open injectie.
In onze sessie mochten we niet met slicks rijden dus deze bleven op de trailer , maar zover ik heb kunnen tellen waren er wel minstens 14 die dus welop slicks reden.
Neen , dit jaar was het allesbehalve fair.Organisatie was misschien boertig, maar ik denk wel dat ze dit jaar serieus op de proef gesteld zijn. Ik heb de indruk dat er veel meer ongevallen dan andere jaren gebeurd zijn. Sommigen reden als gekken rond. Zelfs in de paddock wilden sommigen voetgangers maaien. Ik heb niet veel sportief gedrag gezien.
Zo ene als die van GHALLY
Blijft voor mij ook nog steeds een van DE Prsches to have!Mich, stond die te koop? Prachtwagen!!!! Heb jij meer gegevens?
Toen ik hem zag hing er niets (meer) op …[quote=”Scoobyfun”:1i0jxfg2]…Sommige personen daar van de organisatie waren ronduit boertig…[/quote]
Dit was ons ook opgevallen…Brullen van jewelste tegen Britten en NL-ers in hun eigen Waals dialect…die kerels zullen het wel begrepen hebben, jaja 🙄 …koeterwaals 😉
…hebben jullie deze te koop zien staan trouwens?
Turbo 3.6 8)
Rond de middag was het weer iets minder (we zijn uiteindelijk pas rond een uur of 11.00 h aangekomen), maar in de namiddag was het een heel aangenaam weertje!
Tijdens de eerste fun reeks moesten we nog een nat circuit op, maar in de namiddag lag alles netjes droog.
En ons vermoeden bleek terecht, een Cayenne turbo is helemaal niet geschikt voor op het circuit 😆 Reeds na 1 ronde zei mijn kameraad dat er er niemand meer thuis bleek te zijn bij het aanremmen en na een paar rondjes kon je een hele menu bereiden op de gloeiende remschijven.
Ter info, het gemiddeld verbruik lag rond de 50 l.
Ik heb slechts een 3 tal Cayennes op het circuit zelf gespot, wat uiteraard opviel tussen al dat GT3 en ander geweld.
Het was eigenlijk wel een leuke ervaring, met een halve camion de Raidillon naar omhoog 😆We zijn tijdens de eerste sessie zelfs van het circuit gevlogen omdat we met 3 personen in de wagen zaten. Maximum aantal personen was 2 … (waarom snap ik niet echt, toch niet in een Cayenne waar je achteraan goed zit).
Eerst laten ze je er met 3 man op en nadien vlieg je er terug af, en krijg je nog een snak en een beet … Sommige personen daar van de organisatie waren ronduit boertig!De parade was ook leuk, oud en jong (zowel bestuurders als wagens) allemaal door mekaar. We hebben een tijdje naast een oudere persoon in een GT2 gehangen, en zijn rechtervoet bleek nog in topvorm te zijn 8) Nu en dan was er een gat en werd er stevig opgetrokken, om dan weer vol in de remmen te gaan natuurlijk 🙂
Opvallend was ook het statisch trio van de familie Dumarey, met de “Body Coach” Carrera GT & GT 3 en Cayman.
Voor het preparen van de Carrera GT kregen ze blijkbaar geen enkele steun van Porsche zelf 🙄Kortom, een zeer geslaagde dag meegemaakt en de Marc heeft ‘s avonds de Cayenne weliswaar vuil maar zonder brokken terug aan zijn vrouw kunnen overhandigen
Dit kon helaas niet gezegd worden van een nieuwe GT3, die achteraan een heel stuk korter geworden was en plots toch wel heel veel camber op het rechterachterwiel had … 😯 Ik zou het niet willen meemaken!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.