Porsche days Francorchamps

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche days Francorchamps

• Maker
    Discussie

• zimmermann
    Deelnemer

AFFICHE_PFD_2014BR-1_FB.jpg

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 289)
      • Ik vind de pfd geen 10 EUR waard ! Ik Spendeer dat geld liever op een andere manier. Zoals een tijd geleden op de wec. Das racerij op wereldniveau, dat mag me geld kosten, en sta ik graag in de snijdende wind en regen onder een pvc poncho. Ieder zijn goesting zeker ? 😉

@ Rocco +1

ik snap dan niet wat je bij porsche zoekt als 5 of 10 euro te veel is …

Was dat €5 voor de parking buiten?
              Heb :censored: €10 betaald…

Ah ja he, 5 euro parking zoals hat deze editie was 🙄

Dan kan je 5 euro uitsparen door uwe P. buiten op de parking te zetten…… en hopen dat hij er nog staat als ge terug komt !

Pardon, moet je tegenwoordig betalen om met je Porsche binnen te mogen op de pfd ?
                  Dan bedankt ik feestelijk in dit format. Ik betaal zeker geen 10 EUR voor de Porsche Francorchamps days !
                  Kunnen ze geen geld vragen aan de niet porschist bezoekers ?

Ik ben zeker bereid om 10 euro inkom te betalen op Porsche days met al het racegeweld je daar te zien krijgt.
                    In Dinslaken betaal je 25 euro om je P. op een stoffige renbaan te parkeren. Daar ga ik enkel nog met de eco-firmawagen naartoe…

Zou natuurlijk nog meer value for money zijn indien er een soort rondrit zou zijn en bij aankomst voor iedere bestuurder 2 koude Tripels Karmeliet met zoute nootjes :lekker:

Als het mooie t shirts zijn wil ik er wel enkele 😀

[quote=”pvdw” post=168911] Just thinking out loud…[/quote]
                        And we appreciate it :hail:

Zo’n dingen doen me altijd terugdenken aan de tijd dat ik als noob op het forum kwam en ik McKlusky zag spartelen met uitleg over waarom er nog steeds geen forum T-shirts waren 😳 Hij zei toen dat iedereen altijd geinteresseerd was tot puntje bij paaltje kwam. Ik wou ‘m toen niet geloven, ik kende ‘m niet, moeide me er ook niet mee, maar vond dat hij er zich makkelijk vanaf maakte.

Nu, vele manen later, moet ik hem hierin bijtreden.

Belgen zijn soms raar :mrgreen:

Nu gaan er waarschijnlijk verschillende replies komen van mensen die zeggen “Hey, ik wil eigenlijk wel zo’n T-shirt”, zoals er een paar maand geleden een aantal leden opeens sponsor wilden worden. tot je hun dan alle info doorstuurt (of tot je dan zegt: hoeveel T-shirts moeten we voorzien?), en dan wordt het ineens stil.

inderdaad steeds een discussie lidgeld of niet?
                          we zijn met zoveel leden dat we zelfs groter kunnen zijn dan Dinslaken maar als het over geld gaat wordt het een :bounce: .
                          vindt ik persoonlijk jammer maar heb eerlijk hier op het PFB mensen leren kennen met passie voor het merk en vrienden voor de rest van mijn leven.
                          geef Porsche eens in op google en heel snel zie pfb in de resultaten staan :applaus:
                          veel geleerd hier en nog steeds vol van verwondering hoe sommige mensen genieten en houden van hun wagen.
                          op organisatie niveau gebeurd er weinig maar wie houd ons tegen om hier iets voor te stellen en te organiseren?
                          1€ per persoon x 5000leden? waar is dat feestje :respekt:

Alle respect voor elk soort gebruik van je *porsche
                            Heb er ook eentje die quasi niet meer gebruikt word maar ik net evenveel plezier van heb 😉

Heb ook niet de indruk willen geven dat ik vind dat er nog een club moet bijkomen…clubs genoeg
                            Forum heeft absoluut zijn eigen plaats ! :respekt: voor de tijd en moeite die erin gestoken werd en inderdaad, vrijblijvend lezen en posten heeft zeker zijn waarde… zit hier zelf ook meer dan genoeg op 😉

Zou alleen jammer zijn als we binnen een paar jaar tot de conclusie moeten komen dat er enkel in het buitenland nog mooie events zijn 😳

Rondrit met aankomst ter plekke of wie weet zelf een avondrit of show n’ shine s’avonds ofzo kan toch zeker een leuk initiatief zijn die daarnaast nog is een bijdrage aan hét Belgische *porsche weekend kan leveren… En 10 euro entree is dan toch ook einde van wereld niet als activiteit binnen of aansluitend op de rondrit? Plus, zou het meetingevent van het jaar voor de forumleden kunnen worden, nergens in België meer Porsche te zien en te beleven dan daar, ook al was er vroeger nog meer te zien. Spijtig dat ze de concours d’elegance niet herhaald hebben. Just thinking out loud…

Ik ga zelf al 12 jaar naar de Porsche Days.

Organisatorisch is er blijkbaar het één en ander veranderd. Het lijkt me geen eenvoudige opgave om ieder jaar je team en leden mee te trekken voor die organisatie. Als ancien was het de zondag schrikken voor die 10 euro om te mogen binnen rijden in de paddock. De zaterdag probeerden ze die stickers te verkopen als sponsoring, met de boodschap : koop maar zodat het event in de toekomst kan blijven bestaan…

De vrijdag heb ik nog nooit zo kalm geweten, maar langs de andere kant vind ik het leuk als er die dag weinig volk is.
                              Wat ik vooral mis is een programma ‘s avonds. Degenen die de Savoiecup al meegereden hebben, weten wat ik bedoel. We zaten in Hotel La Source en eigenlijk was er ‘s avonds niks te beleven. Nochtans zijn er zoveel mensen in de buurt. Dit zou toch beter kunnen.

Moet het forum een club worden. Ik denk van niet. Vrees ook dat 90% zal afhaken.
                              Is er iets mis met een club ? Nee, integendeel. Al mooie momenten beleefd met verschillende clubs. Ben zelf lid van diverse clubs. Probleem is altijd de tijd om deel te nemen.

@ Mcklusky en PFB : :up:

Ik moet me aansluiten met je opmerkingen !

Ikzelf had me een jaar geleden voorgenomen om een 911 aan te schaffen tegen het voorjaar van 2014. Daar ik werkzaam ben in de automotive en regelmatig met zowel constructeurs als dealers te maken heb, zette ik mijn ogen en oren wijd open betreffende de aanschaf van een 911. Er doen zich vele wilde verhalen de ronde, zowel goede als slechte ervaringen, zowel waarheden als heel veel onwaarheden. En als leek in het Porsche wereldje is het dan niet altijd makkelijk om hier een correct onderscheid in te maken.
                                Eens september 2013 werd de zoektocht voor mij iets concreter, mijn keuze was gemaakt, het ‘avontuur’ kon beginnen daar ik mij een 996 eerste generatie wou aanschaffen.
                                Via internet kom je vrij snel op allerhande forums terecht, doch PFB sprak mij het meeste aan.
                                Dus sedert september 2013 keek een aantal keer per week op PFB.
                                Vanaf de aanschaf van mijn 996 in januari 2014 zit ik dagelijks op het forum vanalles op te zoeken en de recente onderwerpen mee te lezen.
                                Ik ben veel wijzer geworden van al de info op PFB en ik heb recentelijk ook deelgenomen aan de treffens in Geertruidenberg, Dinslaken , Best en ook Francorchamps, mede dankzij PFB. Wij hebben er toffe dagen gehad en ik heb er ook een aantal forummers leren kennen adhv hun voertuigen. Ik heb telkens ook een 3 a 4-tal vrienden en 996 bezitters meegebracht die niet regelmatig op forums zitten te kijken, doch daarom niet minder Porsche liefhebber zijn.

Om verschillende redenen heb ik mij pas vorige week geregistreerd.

Mij aansluiten bij een club en lidgeld betalen ? Ik heb er tot nu toe de behoefte nog niet voor gehad.

Dit maar om te bevestigen dat heel veel mensen passief meelezen en PFB-forummers dankbaar zijn voor alle info en goede raad.
                                Wat mij betreft is PFB goe bezig.
                                Doe zo verder zou ik zeggen !

[quote=”pvdw” post=168868]Mush, er waren er 550 op circuit op zondag tijdens parade… [/quote]
                                  Excuses. Ik had zondag “meer dan 800 Porsches” gehoord.

En -mijn eigen reply nog eens nalezend- ik wil echt wel graag op het scherp van de snee dat circuit (en andere) afvlammen. Ik ben altijd gezond jaloers als ik zie welke capriolen sommige leden hier posten. Mettet, Francorchamps, Zolder,… eender waar, ik heb daar alleen het geld niet voor. Daarom dat ik settel voor een rondje op zondag, met de brave huisvaders 😳 😉

@Mush en Mcklusky +1 .

@pvdw
                                    wat betreft de P days is het mijn vaststelling dat het minder is dan de vorige jaren .Ik ken de clubs en hun werking ook (zelf vrij goed ) en ik ken de houding van Porsche Belgie via D’ieteren daarin .
                                    Het Forum kan zaken organiseren maar het succes van de Porsche days moet gemaakt worden door de inrichters en dat was in het verleden de officiele Porsche Club Francorchamps .Zij krijgen de steun en toestemming van Porsche en D’ieteren .

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 289)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.