Porsche days Francorchamps

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche days Francorchamps

• Maker
    Discussie

• zimmermann
    Deelnemer

AFFICHE_PFD_2014BR-1_FB.jpg

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 289)
      • We komen steeds weer op dezelfde pijnpunten uit met het forum… en dan is het de vraag wat nu net de ambitie is van het forum. Leveren wij een informatieplatform met vrijblijvende community, of gaan we ook een club oprichten? De meeste forumleden zijn al ergens, of zelfs op meerdere plaatsen, lid van een club. Moeten wij dan als forum ‘nog’ een club oprichten ? Toegegeven, ik heb zelf ook al met dat idee gespeeld maar zit met gerede twijfel hieromtrent. Net omdat er al een aardig aantal clubs zijn die mooie initiatieven ondernemen. En het is leuk om te denken ‘we hebben 5500 leden, dat zal aardig opbrengen als club, met dat lidgeld kunnen we toffe dingen gaan doen’. Maar we zijn (voor het grootste deel) vlamingen op dit forum, en de vlaming houd graag zijn geld waar hij het kan zien en waar hij er iets tastbaars aan heeft, en lidgeld is dat niet… In het verleden hebben we al van alles geprobeerd, ik heb ook al regelmatig gesproken met andere forumbouwers die net hetzelfde ondervonden, vanaf het moment dat je lidgeld vraagt en de boel afsluit voor de rest bloed de boel dood… Je gaat dan mss nog een kern overhouden van 100 personen, want er zijn héél héél veel mensen die hier enkel passief meelezen, maar nooit iets posten, en ja… ze gaan naar meetings en beurzen en zullen zelfs daar maar zelden iemand aanspreken die ze kennen vanop het forum, is het géne, verlegenheid, of verkiest men de anonimiteit, wat ook de reden is, dat is iets wat we moeten respecteren, maar neem van mij aan dat niet veel van deze mensen lidgeld zullen betalen omdat ze dan het gevoel hebben dat ze moeten betalen voor iets waar ze niet ‘actief’ aan deelnemen.
        Men opperde een tijd geleden het idee om op het forum een afgeschermd deel te maken voor donateurs (in mijn ogen een beetje hetzelfde als betalende leden) en kregen meteen een storm van protest over ons heen dat de personen die niet wilden doneren en niet op dat deel van het forum zouden kunnen zich dan uitgesloten voelden, ondanks het feit dat er voor de niet donerende leden NIETS zou veranderen. To cut a long story short, het idee van een PFB club ligt nog wel op de plank en daar zal in de toekomst mss nog wel over nagedacht worden, maar dat is zeker niet onze prioriteit, leuke dingen aanbieden via het porscheforum gaan we wel vaker proberen te doen…

Mush, er waren er 550 op circuit op zondag tijdens parade…

Bedoel maar dat als Porsche Days het mooiste evenement is in belgie voor Porsche en het alleen mooier kan worden als iedereen iets zou doen om er toe bij te dragen.

Rondrit met aankomst ter plekke hoeft niet meer te kosten dan gelijk welke andere rondrit in het jaar…zou wel bijdragen bij het geheel en vereist ook niet meteen een lidgeld op jaarbasis 😉
          Zou er zelf niet aan deelnemen want 3 dagen kunnen rijden op spa, op het sherp van de snee is nu eenmaal één van de hoogtepunten van het jaar voor mij persoonlijk, maar ik denk wel dat er heel wat amateurs zouden om dit in PFB verband te doen en zo de Porsche Days mee te maken en bij te dragen aan het geheel.

Heb er persoonlijk geen probleem mee iets te betalen als er iets georganiseerd wordt waar ik graag naartoe ga.

50 Euro is ook al goed….dat wordt dan 250.000 Euro….kunnen we daar geen flink feesje mee bouwen?

Oooops, al meer dan 5500 leden ondertussen. Hoe lang is het maar geleden dat we het 5000e lid verwelkomden? :first:

Ik wil ook helemaal niet op circuit rijden, allez, toch niet op ‘t scherp van de snee.
                Ik wil wel eens kunnen doortrekken en mij “nen echte” voelen, sta ik dan 500 meter terug in de file is dat niet erg, maar nu was ‘t alleen file EN moest er ineens voor betaald worden. Meer dan 800 Porsches tegelijk op circuit aan 10 Euro is toch mooi verdiend denk ik dan.

Clubs en fora kunnen mooie dingen doen als ze financiële slagkracht hebben.
                Porsche Francorchamps : 165 Euro lidgeld / jaar
                Porsche Club Belgie : 140 Euro lidgeld / jaar
                Porsche Friends : 120 Euro lidgeld / jaar

Zie je een bepaald patroon ontwikkelen? 💡

Porscheforum België: 0 Euro lidgeld / jaar

Ik denk dat we het verschil gevonden hebben :engeltje:

Moesten we pakweg 100 Euro / lid / jaar vragen hebben we elk jaar 550.000 Euro :first: (bijna 5500 leden), zijn we nog de goedkoopste en heb je nog ‘t meeste info welke vele leden pakken Euro’s besparen :up:
                Dan kunnen we ook al eens nen box op Francorchamps versieren en met wat champagne rondsmijten :drink:

Als je wil rijden op spa… Toch best gewoon inschrijven ?
                  Specifieke Classic categorie op zondag

Parade is… Parade, no more no less. Leuk om is naar te kijken…

Porsche België doet net minder dan vroeger!

Beter is proberen om met alle Porsche clubs en forums 😉 samen het initiatief te ondersteunen ipv van af te breken nee ? Porsche franco doet circuit, Porsche club belgie rally, Porsche friends ook met aankomst ter plaatse dacht ik.
                  Porsche forum…te weinig ?
                  Geen kritiek, wel een constructieve doch kritische opmerking 😉

Volgens mij rijden die smurfen niet met DTM uitlaten en NS stickers rond 😀

Als ik wist dat jij het was had ik inderdaad wat rolling shots kunnen nemen :driver:

:mrgreen:
                      Volgende keer neem je wat foto’s on the move hé?! 🙂

Enneuh.
                      Als ik zo’n BMW passeer en die begint me te volgen, dan gaat de voet van het gaspedaal 😳
                      Op die manier let ik dan wel *weer* op BMW’s.
                      Niks tegen BMW hoor, maar hier een paar trefwoorden over het waarom: E40 richting Oostende – 170/uur – BMW – blauwe flikkerende lampjes – boete 😥

Oh hell yeah 😈

Toen ik je in de achteruitkijkspiegel zag afkomen ben ik meteen 2 versnellingen teruggeschakeld 😀

Ik was nog aan het twijfelen of jij het was.

Dat wazzekik ja 8)
                          Hmmm, euhm… 😳 Ik let niet echt op BMW’s 😳
                          Er was wel eentje dat ik me herinner. Die wou precies “spelen” 8)
                          Oversteken, zich weer laten zakken, terug oversteken… Waren jullie dat?

Mush, Dat was jij toch met die 50 jaren?
                            Met aus-prinzip-nicht-aus-prestige nummerplaathouder? 🙂

Denk dat ik nog een tijdje achter jou gereden heb onderweg naar Spa. Zwarte BMW met Bimmerboard plaathouder en NS stickertje.

Inderdaad de Porsche days zijn niet meer wat ze geweest zijn .Waarom zet Porsche Belgie daar niet meer zijn schouders onder ?
                              He Musch jij hebt het goedkoopste alarm .Het kost geen benzine ,geen installatiekosten ,geen abonnement .Je moet hier een patent opnemen . :up:

Ik tank niet graag 😥
                                + Het geeft me een goed gevoel de P in de garage te staan hebben met een (zo goed als lege) naftbak. Hadden ze hem deze keer gepikt, ze hadden er net 500 meter kunnen mee rijden alvorens stil te vallen :first:
                                Hey! It’s something!! 😉

HAHAHA….da’s een goeie…..weer beetje zuinig geweest hé….jaja….

Ook geweest.
                                    Koen gezien maar die was te snel weg om e klapken te doen.
                                    10 Euro moeten afdokken om “in de paddock te mogen parkeren en de Porsche-parade mee te doen”. ‘t Is in elk geval de laatste keer geweest 👿 We hingen achter 3 Macans die op een slakkegangetje gans het circuit afgingen. 2x! En dat was ‘t :sleep:
                                    Andere jaren kon je nog eens af en toe :driver: , maar nu :sleep:

Maar ‘t was al slecht begonnen ‘s morgens.
                                    Als mijn T5 zegt dat mijn actieradius 0 km is dan kan ik nog 50 km doen.
                                    Wel,…
                                    Bij ne 991 dus niet 😳 😥
                                    Net vertrokken, op weg naar ‘t tankstation, ineens motor af, kerstboom op het dashboard. Mijne frang direct gevallen, laten uitbollen tot op de parking (Goddank) van de Aveve, die (Goddank) ‘s zondaags open is en (Goddank) op 200 meter van ‘t tankstation.
                                    Paar keer nog proberen starten maar no go. Beestje wou drinken. In de Aveve een 5-liter kanneke gescoord, te voet achter naft, ingekapt en huppa, wijle weg :applaus: :first:

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 289)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.