Home › Forum › Porsche Uitstappen › Porsche days Francorchamps
- Dit onderwerp bevat 289 reacties, 86 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door bccars.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Gisteren zoals beloofd met den daily gegaan en toch een beetje wrang gevoel toen ik er toe kwam.
Bleek dat de wagens wel binnne konden parkeren op zondag ochtend. Na de rondrit vlogen ze blijkbaar weer buiten.Toch heb ik mij opnieuw goed geammuseerd en blijft de combinatie van al die wagens samen met de wagens op circuit een mooi recept.
Maar laat toch aub. die wagens binnen staan op de parkings ipv. op die stoffige buitenparkings.P.S. Ik hoop dat iedereen gisterenochtend de flitsdoos met smurf Peugeot heeft zien staan achter de brugpaal bergop naar Barchon !!
Zondag was het uitstekend weer.
Maar door het plaatsen van de wagens ‘buiten’ op een parking verder dan andere toeschouwers en door de slechte staat van de parking was ik al iets minder goed gestemd.
Daarbij komt nog dat na de parade de wagen moest geparkeerd worden op een nog slechtere parking en dat er geen bewaking was op deze parking en tot slot voor het wegrijden; was er geen enkele signalisatie voorzien. SUPER SLECHT. Ik wil nog wel naar de ‘days’ gaan maar ik ga JAMAIS nog op die parking; ik draai mij nog liever terug.
Doordat er in de paddock minder Porsches stonden, vond ik ook de sfeer niet meer het zelfde.terug van een leuke dag,netjes binnen kunnen parkeren en veel moois gezien.
Het was mijn 1e ‘porsche days’ en is voor herhaling vatbaar.begrijp wel niet goed waarom d’ieteren geen parking reserveerd en dan wat moois tentoon stelt (bvb 959 en andere exclusievertjes).
Zaterdag namiddag terug een kijkje gaan nemen. Was al iets meer volk, maar nu ook weer niet om over naar huis te schrijven. Toen het ook nog eens begon te regenen, maar terug naar het verbijf gereden met een ommetje over de zalige binnenbaantjes in de omgeving rond Francorchamps en Spa!
Ook deze ochtend terug afgedaald naar het circuit, en de combinatie van zon en een heel stuk meer volk maakte de mindere zaterdag toch een beetje goed. Na de parade stonden er ook plots heel wat meer wagens binnen het circuit wat meteen, wat mij betreft, de juiste sfeer voor dit event bracht. Al bij al een leuk weekend met de familie gehad en dat in combinatie met dit event, wat wil je nog meer 😉 ?
En ga ik volgend jaar weer? Ik denk het wel, gewoon even wennen aan de nieuwe invulling van het event. Wat meer oudere Porsche zou wel een leukere mix geven.
Net terug thuis van de Porsche Days.
Zoals te verwachten, was de sfeer totaal niet te vergelijken met vroeger. Is dit het begin van het einde ? Zoniet, dan gaat hier toch serieus iets moeten veranderen.
Leuke tijd gehad met de vrienden die ik niet zo vaak zie, maar los daarvan is er een groot leeg gevoel. Die gezelligheid met overal Porsches om je heen, was weg.
Vrijdag was er nauwelijks volk. Vandaag veeeel minder dan andere jaren.
Morgen gaan we wel terug. Op zondag is er altijd het meeste volk, dus zal het wel beter zijn. In ieder geval niet leuk voor al die standhouders die veel energie en geld besteden.Ik twijfel zelf ook nog om morgen langs te komen of niet.
Is het gegarandeerd dat je met de porsche het circuit op kunt bij de parade?
Deze is om 12u als ik me niet vergis?
[quote=”TGeert” post=204494]Aha, We kunnen dus leuke foto’s van je verwachten op het forum ….[/quote]
Dat gaan we proberen! 🙂Aha, We kunnen dus leuke foto’s van je verwachten op het forum ….
Ik ga morgen ook.
Je gaat me voornamelijk tegenkomen bij de GTS van PCM!Morgenochtend gaan wij ook met enkele forummers richting Francorchamps.
We vertrekken omstreeks 9u vanuit carpoolparking Lummen en rijden via de E314 richting Luik naar Francorchamps.
Zij die in laatste instantie nog onderweg ergens willen aansluiten, graag nog een seintje.Groeten,
GeertBeste Porschevrienden,
heel de week zitten twijfelen of ik wel zou gaan of niet (enige reden waren de berichten op de website van het KMI…)
Gisterenavond las ik nog de post van Bruno en begon toen nog meer te twijfelen of ik de rit van 230 km door (en terug) er wel zou voor over hebben. (wel al reeds 3x naar de Porsche Day’s geweest)
Deze morgen ben ik dan toch vertrokken met de 993 en eerlijk… ik heb er GEEN spijt van!
Ok, de Porsche moest op de parking staan buiten het circuit, maar we gaan toch niet naar de Porsche Day’s om ons juweeltje op de parking tussen het circuit te mogen parkeren?
ik moet zeggen dat ik terug heel mooie dingen heb gezien op de parking, in de paddock én op het circuit!
En de 10 € die we moesten betalen, ok… het zij zo. als je ziet wat een organisatie daar komt bij kijken, denk ik dat het ergens wel verantwoord is dit te vragen.
Dus kortom, de mensen die thuis zouden blijven omwille van de negatieve post, ongelijk!! 🙂
Groeten,
Olivier
Begin ook zeer sterk te twijfelen of het de moeite waard is om langs te komen morgen…
Is het gegarandeerd dat je het circuit op kunt voor de parade? Deze is om 12u als ik me niet vergis?
Als de twijfelaars morgen thuisblijven is het wel HET signaal dat het volgend jaar anders moet… ik beslis morgenvroeg wel of ik ga of niet.
Dat het moederdag is en we ook F1 kunnen kijken speelt natuurlijk ook mee…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.