Home › Forum › Porsche Uitstappen › Porsche days Francorchamps
- Dit onderwerp bevat 289 reacties, 86 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door
bccars.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”plumber” post=169049][quote=”Mushroom” post=169047]…Kijk eens hoeveel commentaar er is op de BIV, maar dat de extra 8% luxetax daarvoor afgeschaft geweest is daar hoor je niemand over ;)[/quote]
… Over BIV gesproken: ook daar is niet iedereen gelijk voor de wet… BIV in Vlaanderen is pakken goedkoper dan in Wallonië…. en je moet niet vragen zeker waar ik woon :twisted:[/quote]
toch even eerlijk blijven en alles naast elkaar zetten als je vergelijkt; naast BIV betaal je in Walloondrië (ook als privépersoon) jaarlijks een ECO taks bovenop je wegenbelasting voor je bovengemiddelde porsche.
In Vlaanderen bestaat er geen ‘eco’ bonus-malus taks. Die wordt namelijk berekend in de wegenbelasting van het voertuig. Er wordt rekening gehouden met de volgende elementen: de CO2-uitstoot, maar ook het type brandstof van de auto en de mate van vervuiling.
In Brussel bestaat geen belastingsysteem op basis van CO2-uitstoot. De wegenbelasting is dezelfde als in Wallonië en er komt geen eco bonus-malus taks bovenop.
In Wallonië daarentegen, is er een specifieke taks voor de CO2-uitstoot. Deze taks komt bovenop de wegenbelasting. Let daarom op de uitgestoten hoeveelheid CO2. Het Waals Gewest kan inderdaad:
een eco-bonuspremie toe te kennen als uw voertuig minder dan 71 g CO2/km uitstoot,
ofwel een eco-malustaks op te leggen als uw voertuig meer dan 145 g CO2/km uitstoot.Voor voortuigen die weinig CO2 uitstoten krijgt u een eco-bonuspremie van 250 tot 2500 €.
Voor voertuigen die zich in het gemiddelde bevinden is de CO2 bonus-malus neutraal. U betaalt of ontvangt niets.
Voor de voertuigen die het meeste vervuilen, wordt een eco-malustaks aangerekend.
[b]
Enkele uitzonderingen:[/b]Grote gezinnen met 3 kinderen ten laste jonger dan 25 jaar genieten een verlaging van 1 categorie binnen de eco-bonus-malus
Grote gezinnen met 4 of meer kinderen ten laste jonger dan 25 jaar genieten een verlaging van 2 categorieën binnen de eco-bonus-malus
LPG-voertuigen genieten een verlaging van 1 categorie binnen de eco-bonus-malus
Voertuigen die geregistreerd staan als oldtimer hoeven geen eco-bonus-malus-belasting te betalen. Zij worden als neutraal aangezien.plumber kan je mij eens snel 10 euro lenen ?
volgend jaar allemaal naar de gratis gay pride dan maar he gasten
In Brussel gaan wonen, daar is de BIV pas goedkoop !
Maar of dat wonen daar nu ne cadeau is laat ik in het midden….[quote=”Mushroom” post=169047]Ik denk niet dat ‘t hier voor iemand over die 10 Euro gaat. ‘t Gaat er hem over dat ‘t tot verleden jaar gratis was en er nu ineens geld moet betaald worden.
Dat is een (onaangekondigde) verandering en mensen hebben dat niet graag.
Kijk eens hoeveel commentaar er is op de BIV, maar dat de extra 8% luxetax daarvoor afgeschaft geweest is daar hoor je niemand over ;)[/quote]Mush, toch even repliceren. Ik weet niet meer wanneer precies maar enkele jaren (denk een 2-3 tal jaar geleden) geleden moest je je ook al inschrijven voor de parade. En toen konden wij niet meedoen met de parade omdat alles al “verkocht” was. Het jaar nadien hebben ze dat dan wel weeral afgeschaft…
Dus het is zeker niet de eerste keer dat ze het doen.En tja, degene die geen 10€ wil betalen moet dan maar niet meedoen met de parade zekers?
Over BIV gesproken: ook daar is niet iedereen gelijk voor de wet… BIV in Vlaanderen is pakken goedkoper dan in Wallonië…. en je moet niet vragen zeker waar ik woon 😈
Tja, inderdaad, ben soms te braaf vrees ik.
Op PFD was het gewoon vergetelheid; was er maar iets voor 12 uur en de zoon wou absoluut meedoen aan de parade;
Dus ik geef 20€; neem de sticker aan en rij door zonder achter mijn 10€ te vragen :bounce: :bounce: :bounce:Dom dom dom…
Ik zal maar niet beginnen te vertellen over die keer dat ik thuis kwam en mijn vrouw vroeg waar de zoon was… was ik ook vergeten op te halen …. hij was toen nog een baby…. :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: Dat verhaal krijg ik nog geregeld te horen van mijn vrouw :engeltje:
Of die keer dat ik thuis kwam met de Porsche en ik een grote plas zag onder mijn daily driver… Bleek dat ik vertrokken was met de P en de daily gewoon had laten staan draaien met de sleutels op het contact…Een voorbijganger had toen gewoon kunnen instappen en wegrijden met de wagen ….
Die plas bleek de airco te zijn die op volle kracht ettelijke uren had staan draaien… :first: :happy: :engeltje:Ik denk niet dat ‘t hier voor iemand over die 10 Euro gaat. ‘t Gaat er hem over dat ‘t tot verleden jaar gratis was en er nu ineens geld moet betaald worden.
Dat is een (onaangekondigde) verandering en mensen hebben dat niet graag.
Kijk eens hoeveel commentaar er is op de BIV, maar dat de extra 8% luxetax daarvoor afgeschaft geweest is daar hoor je niemand over 😉[quote=”plumber” post=169035]Der zijn der blijkbaar niet veel op het forum die frans verstaan 🙂
Als je in Brussel parkeert betaal je soms al 10€ om een uur te parkeren !
En dan nog even over die 10/20€: ik had een biljet van 20€ gegeven voor de parade en die gast heeft mij geen 10€ terug gegeven[/quote]Ge laat u precies veel in het zak zetten :happy:
Der zijn der blijkbaar niet veel op het forum die frans verstaan 🙂
Toen je op zondag binnen reed zei men expliciet (in het Frans) dat het 10€ was om mee te rijden in de parade 😀
Ben zondag ook naar PFD geweest en heb 20€ (kom ik later op terug) betaald om de parade te mogen meerijden.
Indien je NIET aan de parade mee deed was de toegang gratis.Ik begrijp eigenlijk wel dat ze geld vragen, zo een circuit afhuren moet handen vol geld kosten. En ja, ik weet het wel, de mensen die op circuit racen moeten ook al betalen maar dan nog, denk eens aan gans de organisatie rond dat evenement…
En zoals hier al aangehaald: wat is in godsnaam 10€ als je met een Porsche rijdt? Als je in Brussel parkeert betaal je soms al 10€ om een uur te parkeren !
Wat wel een terechte opmerking is is dat Porsche zelf wat meer zou mogen doen. Buiten wat modellekes op een parking parkeren en hun piepkleine shop open doen gebeurt er niet veel. En dat voor zo een groot evenement waar zeld Nederlanders, Fransmannen en Luxemburgers op af komen…
En dan nog even over het circuit zelf: toch triestig dat op zo een groot complex geen ENKELE MCash terminal is. Ik ben opnieuw moeten buitenrijden om geld te gaan afhalen om een Porsche cadeautje te kopen voor de zoon 👿
En dan nog even over die 10/20€: ik had een biljet van 20€ gegeven voor de parade en die gast heeft mij geen 10€ terug gegeven; t’is pas nadien dat mijne euro gevallen is 🙁 . Dus zij die 10€ moeten betalen hebben moeten nog niet klagen :engeltje: :happy:
Wij zijn ook zaterdag geweest en hebben niets moeten betalen.
Wel hebben ze ons een sticker aangeboden voor XXXX € maar
wat het doel ijgenlijk was van deze sticker wisten we helaas niet.
Ons frans is ook niet om naar huis over te schrijven 😛Blijkbaar veel mensen die 10€ hebben moeten betalen ?
Wij zijn er met 4 Cayenne’s, een groene 993 Targa en mijn grijze 996 4s aangekomen en niemand van ons heeft moeten betalen op zaterdag middag ??Voila ieder zijn ding, zij die 10 EUR geen probleem vinden gaan, zij die het wel een probleem vinden blijven thuis, iedereen content 🙂
zalig, doe nog maar wat kolen op het vuur :up:
snap eigenlijk al die zever over 10 euro niet hoor, éénder waar je tegenwoordig je wagen parkeert moet je betalen, liever dan daar dan in een ondergrondse parking :happydance:
Ik heb niets moeten betalen.
Zondag rond 13h30 daar en ‘binnen’ geparkeerd.Ieder zijn plezier en budget veronderstel ik. Niks mis mee. Maar 5 of 10 euro is nu niet bepaald overdreven… Zou begod ni weten waar je daar dag van vandaag nog mee binnenkomt. Heb je het er niet voor over, blijf dan weg maar klaag er ook ni over. Is de moeite niet, ni overdrijven ook ni…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.