Porsche days Spa 21 & 22 April 2018

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Kalender Porsche days Spa 21 & 22 April 2018

• Maker
    Discussie

• 123
    Deelnemer

Datum net bekend gemaakt.

Wel vroeg op ‘t jaar… Hopelijk geen aprilse grillen. :think:

“Beste kennis,
      Beste passie-liefhebber,
      Beste Porsche Club verantwoordelijke,
      De Porsche Club Francorchamps Days 2018 zijn een feit en zullen plaatsvinden tijdens het week-end van 21 en 22 april 2018.

De #PCFD18 zullen bij deze editie alweer een groot feest zijn voor alle Porsche :
      Toegankelijk voor iedereen
      In volle gemoedelijkheid
      Voor een zo scherp mogelijke prijs.
      Bovenop de rij-sessies die aangepast zijn aan de verschillende rijvaardigheden van de piloten, zullen er ook gevarieerde en familiale animaties op het programma staan :
      family hour
      parade
      rally
      commercieel dorp
      simulatoren
      initiatie en circuitdoop…

Zonder de BBQ en de zaterdagavond festiviteiten te vergeten.
      Speciaal voor de Clubs :
      beschikbaarheid van een F1 stand om u toe te laten uw leden op een kwaliteitsvolle locatie te ontvangen.

Plan nu reeds de #PCFD18 in uw kalender 2018,
      mobiliseer uw leden,
      en bereid uw inschrijvingen voor.
      Enkel de snelsten zullen bediend worden
      (alle sessies en alle standen waren SOLDOUT in 2017, dit ter herinnering).
      U zal verwittigd worden zodra de reservaties open zijn.
      http://WWW.PORSCHEDAYS.BE”

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 92)
    • 123

Ik zou gewoon zelf eens dikte van blokjes en schijven nazien.
        tis zonde om in Spa aan te komen en na 2 rondjes een remblokslijtage sensor te zien afgaan.

Ik ondervind niks, en P heeft vorige zomer onderhoud gehad
          Toen heb ik geen opmerking gekregen voor de remmen
          Is max 4000km geleden

Als ik met mijn moto op circuit ga rijden, vervoer ik deze in camionette
          Het is dan onmogelijk nog met die banden naar huis te rijden

Nu is het wel veel korter en minder intensief aangezien ik op 4 wielen geen/weinig ervaring heb

123

Je auto moet gewoon helemaal in orde zijn.
            als er ook maar iets van twijfel is over de kwaliteit van je remmen of banden , dan moet je er niet aan beginnen.

3 rondjes Spa zonder haast en je banden zullen al plastisch vervormen, warmer zijn dan je ze ooit op de gewone weg kan krijgen.
            Idem voor je remmen. Je moet niet afkomen met blokjes of schijven die bijna versleten zijn.

tijdens het circuit zal je ongetwijfeld wat druk moeten aflaten
            en nadien terug bij pompen (al gaan ze echt niet plat staan)

@vandamme; ik bedoel of ik voorbereiding moet treffen om naar daar te rijden, sessies circuit rijden en dan terug naar huis…

Ik veronderstel dat banden en remmen af zien of bandenspanning moet aangepast worden
              Misschien vooraf een check van remblokken laten doen?

Ik weet het niet

Heb me net ingeschreven als bezoeker op zaterdag.
                Slapen in La Source en op zondag vertrekken met groep voor fabrieksbezoek naar Stuttgart.

Misschien schrijf ik me ook wel in voor de BBQ, lijkt me leuk.
                Even overleggen met de anderen.

123

2 sessies , 30 en 45 minuten

deelname, het beest mag geen slipgevaar veroorzaken (lekken), verder niet echt requirements voor bv Discovery.
                  wel beperkingen, geen sliks en moet road legal zijn.

bij de hogere dingen en expert en zo mag dat allemaal wel, maar als je ‘t moet vragen hoe het werkt, denk ik dat discovery beter is (zit daar zelf ook)

wat er mee moet gebeuren om naar huis te rijden snap ik niet goed.
                  Als je auto in orde is voor de openbare weg, dat met je zelf weten natuurlijk, heeft niks te maken met het event.

Ik weet dat het geld kost. Zeker met de auto.
                    En Francorchamps is top.

3 sessies… heb ik verkeerd gezien

Moet er iets gebeuren met de P voor deelname?
                    Of om nadien naar huis te rijden?

Goed gezien 350 € voor 75 minuten :driver:

123

nee, goedkoop ist niet, je kan natuurlijk ook gewoon road racen en een boete + rijbewijs kwijt prijs betalen…
                        kweenie of dat goedkoper is

Ik zou mij graag inschrijven voor Discovery op zondag
                          Maar is dit 350€ voor maar 2 sessies?
                          Of zie ik verkeerd?

123

kga nog wat last minute repairs mogen doen, motor mount nog rap vervangen zit wat gerammel in.

Khad het kunnen denken, toen ik de water buis en pomp deed getwijfeld.. while i’m in there.. maar hij zag er goed uit, vaneigens 1500 km later begint het ding te rammelen in zin motorsteun. :censored:

soit, t houd me van de straat af… stukken besteld…

Allé allé Erwin ze weet niet wat ze mist.
                              Die van mij en de Fab willen niet meer thuis blijven.
                              Zaterdag avond leuke BBQ in villa au rouge. :drink:

Het vrouwtje is geen voorstander, maar het kriebelt toch een beetje bij mij… Die Friday track coaching schijnt me een ideale initiatie? 325€ voor 2 uur waarvan het eerste achter derny?

bedankt voor het voorstel, maar er valt helaas nog wat te klussen op zaterdag…

@gdpsuz1982

Helaas vertrekken wij vanuit Oost-Vlaanderen al op zaterdagmorgen (met 3 P’kes).

We rijden eerst de RoadAttackRally (Maastricht -> Luxemburg).

In Luxemburg overnachten we en zondagmorgen zetten we aan richting Spa.

Je mag altijd mee indien je alsnog op zaterdag zou vertrekken.

Vr.gr.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 92)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.