Porsche-drink met lenterit door Haspengouw : 20 maart 2016 te Alken , Limburg

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche-drink met lenterit door Haspengouw : 20 maart 2016 te Alken , Limburg

• Maker
    Discussie
  • Beste PFB-leden en Toscane Trippers,

Via deze weg wil ik dus de deelnemers van de Toscane Trip 2016 en alle andere PFB-leden uitnodigen voor een volgende bijeenkomst in eetcafé In De Ton op zondag 20 maart 2016 in Alken. Dit gecombineerd met een rit met roadboek in onze streek.

Alken, vooral bekend om zijn brouwerij, is gelegen tussen Hasselt en Sint-Truiden in hartje fruitstreek van Haspengouw.
    De regio is gekenmerkt door zijn glooiend karakter rmet aanwezigheid van vele heuvels met kastelen, viekantshoeves, kerkdorpjes, holle wegen en fruitboomgaarden.
    Het zou zonde zijn deze streek links te laten liggen als je afzakt naar Limburg.

Café In De Ton is een begrip in Alken en omstreken. Het is gelegen pal in het centrum van Alken op het dorpsplein op een 100m van de brouwerij Cristal Alken. De uitbater van de zaak is een fervent autoliefhebber en hij verleent zijn volle medewerking aan dit initiatief.

Graag zou ik dus de ‘ niet-Toscane deelnemers’ ook willen betrekken in een aangenaam forum weerzien en heb ik zo volgende bijeenkomst uitgewerkt :

Samenkomst aan het eetcafé In De Ton, Laagdorp 1, te 3570 Alken op zondag 20 maart 2016 vanaf 13u. :drink:
    – Gereserveerde Porsche-only parking voor een 16-tal wagens vooraan op het dorpsplein net voor het café met nog voldoende parkeergelegenheid op het plein zelf voor de overige wagens.
    – Gereserveerd PFB-overdekt buitenterras voor een 20-30-tal personen, bij slecht weer winddicht en verwarmd.
    – Vertrek van de rit met roadboek omstreeks 14u vanop het dorpsplein in groep. Lengte van de rit ongeveer 60-70 km en een duurtijd van +- 2 uur. :driver:
    – Einde van de rit omstreeks 16u terug op het dorpsplein aan café In De Ton. :first:
    – Tijd voor een frisse pint of een warme tas koffie. Ook kunnen we een lange tafel reserveren voor een kleine of grote honger. :drink:
    – Indien nodig is er een aparte vergaderruimte voor 20 personen.

– Kostprijs : GRATIS (fuel, drank en eten voor eigen rekening)

Beschouw het geheel als een soort ‘cars & coffee-meeting’. Samen even bijpraten en onze passie delen.
    Al dan niet gecombineerd met een rondrit in de omgeving om eventuele verre verplaatsingen iets zinvoller te maken.

Tot binnenkort,

Geert

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 178)
    • fijne namiddag gehad ! zeker voor herhaling vatbaar.

IMG_6708.JPG

IMG_6714.JPG

IMG_6726.JPG

IMG_6723.JPG

IMG_6724.JPG

Echt niemand die aan de sukkelaars heeft gedacht…een paar fotokes zou ons troost brengen :engeltje:

Idd Geert! Zeer strak georganiseerd! Mijn eerste toertocht was een succes dankzij jou. :driver:

Tof ook om met wat mensen van het forum een keer live te kunnen praten. De boodschap dat mijn P vuil was is wel duidelijk overgekomen 😐

Proficiat Geert, goede organisatie

Ja was fijn om eens de lede te zien .

DST was toch wel fijn om dat korte stukje nog achter u spyder aan te snoere
              De 240pk,s van men 968 ten volle moete gebruiken
              😀

[quote=”targa 84″ post=231619]hier plat de griep zonde volgende keer beter :bounce:[/quote]
                Harrie, jammer dat je er niet bij kon zijn.
                Beterschap, we zien elkaar zeker een volgende keer.

Heb de rit vandaag ook niet mee kunnen maken vanwege andere “verplichtingen”.
                Was toch ff gaan kijken bij het verzamelen en de start.
                Zelfs de zon kwam te vooschijn voor de start.

BTW: Complimenten Geert !

ben ook eens even gaan kijken… :driver:
                  Was een mooie groep, telde 38 Porsches en ze hadden het weer mee :up: fijn weer eens wat forumleden in real life ontmoet te hebben :drink:
                  Fijne organisatie, sjapoo voor Geert :applaus:

Attachments:
                  • IMG_3493.JPG
                  • IMG_3495.JPG
                  • IMG_3496.JPG
                  • IMG_3497.JPG

Het was weer de moeite
                    Al die verschillende types, zeer mooie mix
                    Iedereen had er zin in vandaag :up:
                    Wel spijtig dat ik de rit niet kon mee doen 😥

hier plat de griep zonde volgende keer beter
                      :bounce:

geniet ervan makkers :driver: mijn P is verkocht ; maar als er ooit een andere in huis komt ben ik er weer bij :salut: (ps thxs Geert)

Geen kater precies
                          Ik zal ook ff afkomen, rit gaat niet lukken want moet de dochter in de namiddag opladen
                          12u30 Rotselaar zal wel lukken

(Met de witte Spyder)

Jep, ik kom daar inderdaad mee! Ik zal mij haasten, normaal geraak ik er wel rond 1230. Als ik er tegen 1240 nog niet moest zijn, dan rijd je maar door. Kwestie van niet te blijven wachten…

[quote=”Drip” post=231425]Dat kan niet moeilijk zijn om even te stoppen in Tessenderlo hé, voor af achter het benzinestation?
                              Is wel belangrijk want anders staan we daar te ‘koekeloeren’ :D[/quote]

‘n tros P’s herken je toch zo? of moet ik een groen jagwar petje opzetten zodat je me zou herkennen :happy:
                              … doe maar achter de pompen.

Ziezo, we zijn klaar met voorbereidingen.
                                Namiddag hebben we de rit nog eens vlotjes afgereden zonder enige onverwachte obstakels.
                                Gelukkig geen roadboek aanpassingen meer.

Hopelijk zijn de weergoden ons goed gestemd.
                                Zoniet maken we gewoon het beste ervan !

Tot morgenmiddag.

Hey Delvaux, ik zal wachten aan de Total, meebepaald op de parking voorbij het benzinestation. Ik veronderstel dat jij met die 968 van je profielfoto komt (in die mooie kleur, arena?). Ik ben met een midnight blue 993. Ik denk niet dat er zo 20 zullen staan.

In de buurt van Hasselt pik ik mijn bijrijder nog op als je dat niet erg vindt.

Aan anderen die over de E314 komen, wees welgekomen op de parking. Indien het nog kan, laat dan nog weten hier op het forum. Ik check nog even voor ik vertrek.

PS Ik kijk uit naar mijn eerste toertocht!

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 178)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.