- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
8 februari 2007 om 21:54
Vandaag stond er in HBVL een artikel over de CO2 norm van 120/130 gr/km die opgelegd gaat worden aan de autoconstructeurs.
Er stond een lijst bij met de gemiddelde uitstoot van de meest populaire wagen. Porsche stond op de laatste plaats. Enkele kleine autootjes en de Prius voldoen vandaag de dag al die norm.
Toch meen ik wel dat Porsche zware inspanningen levert. De meeste modellen hebben een zeer acceptabel verbruik gezien het gigantische vermogen dat ze op de baan brengen. Droeg Porsche al niet in de jaren zeventig het milieu hoog in het vaandel?
Dat er iets moet gaan gebeuren, daar zullen de meeste het wel mee eens zijn. Maar hoe kan Porsche aan die norm ooit voldoen? De ingenieurs zullen er ongetwijfeld al mee bezig zijn.
- Terug naar – om maar iets te zeggen – een 4 cylindertje met 1100 cc inhoud?
Schone diesel?
Hybride?Kan Porsche dan zijn positie als supermerk nog blijven houden? Hebben sowieso zulke auto’s (van welk merk dan ook) nog bestaansrecht?
Hoe groot gaat de kans zijn dat zulke auto’s ongelooflijk hoog belast zullen worden?Toch wel wat dingen die ik me zo afvraag. Wat is jullie idee hierover?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.