Porsche en CO2

Home Forum Porsche Talk Porsche en CO2

  • Maker
    Discussie

  • Dr. Carpenter
    Deelnemer

      Vandaag stond er in HBVL een artikel over de CO2 norm van 120/130 gr/km die opgelegd gaat worden aan de autoconstructeurs.

      Er stond een lijst bij met de gemiddelde uitstoot van de meest populaire wagen. Porsche stond op de laatste plaats. Enkele kleine autootjes en de Prius voldoen vandaag de dag al die norm.

      Toch meen ik wel dat Porsche zware inspanningen levert. De meeste modellen hebben een zeer acceptabel verbruik gezien het gigantische vermogen dat ze op de baan brengen. Droeg Porsche al niet in de jaren zeventig het milieu hoog in het vaandel?

      Dat er iets moet gaan gebeuren, daar zullen de meeste het wel mee eens zijn. Maar hoe kan Porsche aan die norm ooit voldoen? De ingenieurs zullen er ongetwijfeld al mee bezig zijn.

        Terug naar – om maar iets te zeggen – een 4 cylindertje met 1100 cc inhoud?
        Schone diesel?
        Hybride?

      Kan Porsche dan zijn positie als supermerk nog blijven houden? Hebben sowieso zulke auto’s (van welk merk dan ook) nog bestaansrecht?
      Hoe groot gaat de kans zijn dat zulke auto’s ongelooflijk hoog belast zullen worden?

      Toch wel wat dingen die ik me zo afvraag. Wat is jullie idee hierover?

    5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
      • Die Lexus Hybride goed ? OP Top Gear waren ze daar niet echt optimistisch voor. Blijkt dat die meestal op de V6 rijdt en de autonomie van de electromotor ZEER beperkt is.

        Zelfde voor die Prius. een VW Polo met groene TDI verbruikt minder dan die Prius….

        Die prius wordt veel gekocht door filmsterren enzo om een beetje de groene jongen uit te hangen. Kwestie van imago. Ik betwijfel of ze er ooit zelf mee rijde

        Anoniem

          Ik ga te voet naar m’n werk ( ik woon voor het bedrijf 😆 ) maar zal dus wel weer de volle pot mogen betalen aan taks voor mijn zondagsauto als ze de rijtaks gaan aanpassen naar de co-uitstoot. 👿
          Hopelijk bakkeleien ze er nog een jaartje of 5 over. Dan is de mijne oldtimer en kunnen ze vierkant…. [size=75:2jqjp0cu](ge weet wel hé)[/size]

            hier een directe link naar een ander artikel dat spreekt over de Europa beslissing. Waar dus niks van aan is uiteindelijk.

            Ik wil ook graag “schone” lucht maar dat ze dan eerst is de zware vervuilers aan pakken en niet altijd alleen de auto.

            http://www.standaard.be/Artikel/Detail. … =G131821TQ

              [quote=”Dr. Carpenter”:2ptvbx1o]Vandaag stond er in HBVL een artikel over de CO2 norm van 120/130 gr/km die opgelegd gaat worden aan de autoconstructeurs.
              [/quote]

              vergeet dit maar , is al weer aangepast (lees minder streng) , mocht dit werkelijk gebeuren dan spreken we van massale problemen bij elke grote Duitse prestige constructeur.

              Kijk hier maar :
              http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?t=3047

              Lees het artikel van de Standaard, ik begrijp trouwens niet dat die dat al weten en HBVL niet.

                [quote=”Dr. Carpenter”:gpnoldbq]
                Hybride? [/quote]
                Ja, daar is Porsche mee bezig, en ik moet zeggen, zo een hybride (wel gedeeltelijk!) ben ik fan van.
                Zo hebben wij eens proef gereden met een Lexus GS430h. rijdt heel rustig, ik meen zelfs dat de hybride het tot 60km/h doet, en daarna wordt er overgschakeld naar benzinemotor.
                Het resultaat is echt verbluffend, als Porsche erin slaagt om dat te doen(wat zeker gaat lukken), komen ze al een enorme stap dichter bij het voldoen aan die eisen.

                Ook zal nu de verdere ontwikkeling van de benzinemotoren plaatsvinden, daar men bij de dieselmotoren op het hoogtepunt zit (toch Mich? 😉 )

                P.S. er is hier al een topic over..

              5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.