a priori, kun je alles financieel leasen
maar dan ook alles
das gewoon boekhoudkundig
de lease verlenende partij smijt geld op de tafel, en koopt iets aan
geeft het aan de klant voor een voorafgesproken prijs die dan de financiele kost, risico en winst dekt
als jij wil, dan lease ik jou een Big Mac met frietjes, ketchup en een Coca-Cola, maakt niet uit op hoeveel maanden je die wil geleased krijgen, geen probleem… maar denk maar niet dat je hem moogt opeten, het blijft namelijk mijn Big Mac, mijn frietjes met ketchup en mijn Coca-Cola
nieuwe auto’s hebben relatief voorspelbare risico’s en zijn makkelijk te managen, roest, diefstal, mechanische problemen, etc etc, allemaal non issue’s of op zijn minst heel erg laag risico (relatief gezien als je het aantal aantal uitstaande leases bekijkt)
bij oude auto’s is dat niet zo eenvoudig, Onderhoud, defecten, roest, moeilijk onderdelen te vinden, verzekering, diefstal (hoe vervang je een unieke oldtimer??)
En dan vervallen dus alle boekhoudkundige voordelen die je maar kan maken via leasen, omdat het risico de lease prijs naar astronomische hoogten duwt…Behalve misschien het voordeel dat je geen lening zou krijgen om een oldtimer te kopen, maar wel een lease (als je iemand vindt die het wil aannemen, en dan zal die gewoon zijn vette winst pakken… je kan dan beter sparen om iets te kopen waar je geen geld voor hebt)
just my 2cts, mara ik zie dus ook het nut er niet van in