porsche en fiscaal verhaal

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen porsche en fiscaal verhaal

• Maker
    Discussie

• Geert
    Deelnemer

Kan er mij iemand vertellen (uit ervaring of uit kennis) dat het mogelijk is om een ‘oudere’ porsche te leasen?
      Of is dat maximaal mogelijk met wagens die 4 jaar oud zijn? Waarom zou het niet mogelijk zijn om via een bedrijf een 993 bv te leasen?

Alvast bedankt 😉 )

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • a priori, kun je alles financieel leasen
        maar dan ook alles

das gewoon boekhoudkundig

de lease verlenende partij smijt geld op de tafel, en koopt iets aan
        geeft het aan de klant voor een voorafgesproken prijs die dan de financiele kost, risico en winst dekt

als jij wil, dan lease ik jou een Big Mac met frietjes, ketchup en een Coca-Cola, maakt niet uit op hoeveel maanden je die wil geleased krijgen, geen probleem… maar denk maar niet dat je hem moogt opeten, het blijft namelijk mijn Big Mac, mijn frietjes met ketchup en mijn Coca-Cola

nieuwe auto’s hebben relatief voorspelbare risico’s en zijn makkelijk te managen, roest, diefstal, mechanische problemen, etc etc, allemaal non issue’s of op zijn minst heel erg laag risico (relatief gezien als je het aantal aantal uitstaande leases bekijkt)

bij oude auto’s is dat niet zo eenvoudig, Onderhoud, defecten, roest, moeilijk onderdelen te vinden, verzekering, diefstal (hoe vervang je een unieke oldtimer??)

En dan vervallen dus alle boekhoudkundige voordelen die je maar kan maken via leasen, omdat het risico de lease prijs naar astronomische hoogten duwt…Behalve misschien het voordeel dat je geen lening zou krijgen om een oldtimer te kopen, maar wel een lease (als je iemand vindt die het wil aannemen, en dan zal die gewoon zijn vette winst pakken… je kan dan beter sparen om iets te kopen waar je geen geld voor hebt)

just my 2cts, mara ik zie dus ook het nut er niet van in

Een leasing van tweedehands auto’s is quasi niet mogelijk. De enige mogelijkheid is op zoek gaan naar een auto met leasingcontract waarvan het contract kan worden overgenomen.
          Leasing is enkel mogelijk voor nieuwe wagens of directiewagens (die nog niet zijn ingeschreven). Volgens uw beschrijving bent u op zoek naar een operationele lease. Leasing met onderhoudscontract, daarvoor moet de wagen ingeschreven worden op naam van de leasingmaatschappij. Deze stuurt iedere maand een faktuur met de kosten van de leasing naar uw firma. Ik raad je aan om eens te zien bij leasingmaatschappijen wat zij in overname hebben staan. Een tip misschien is AB Lease : http://www.ablease.be .

[quote=”mcklusky”:1492unwj]Er zijn bedrijven en ik geloof zelfs banken waar je alles kan leasen, als ik me niet vergis heb ik een kennis die met een geleasede 993 rijd, ik informeer even.[/quote]

vb europabank

Heren,
              alvast bedankt voor de info. Wat ik eigenlijk zoek ( en ik kan niet geloven dat ik de enige ben op dit forum 😀 ), is een firma. Via die firma zou ik dan een auto kopen en gedurende 3-4 jaar lease ( incl onderhoudscontract ).
              Ook wil ik gerust na de duurtijd van het contract vastleggen dat ik de wagen nadien privé overneem. (Anders zou die lease firma verplicht opgescheept zitten met mijn keuze van 2de hands wagen ).

Anoniem

kijk eens op http://www.occalease.be , die doen dat, maar ik vrees dat het wagens zijn van max 3 à 4 jaar oud.

Er zijn bedrijven en ik geloof zelfs banken waar je alles kan leasen, als ik me niet vergis heb ik een kennis die met een geleasede 993 rijd, ik informeer even.

kheb niet veel kennis van oto’s leasen en zo, maar ik weet wel dat mijn nokel zijn 997 als bedrijfswagen heeft gekocht, en daarvoor een 993
                    misch dat het je helpt[misch niet:)]

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.