Porsche en golfclubs

Home Forum Zeverhoekje Porsche en golfclubs

• Maker
    Discussie
  • Hier in Chile ben ik nog altijd Porscheloos. Ik blijf rondkijken op chileauto.cl maar “ik vind mijn goesting niet”. Bovendien weet ik dat ik die binnen een paar jaar niet mee naar Belgie kan nemen. Invoer en uitvoer van 2de handswagens is verboden hier.

Ondertussen ben ik wel begonnen met de ouwemannensportbijuitstek …Golf. Het was een belofte die ik aan mijn vrouw maakte bij de verhuis naar hier en die nu wordt nagekomen. En weet je “me gusta”, ik like it!

Telkens als ik die 2 golfzakken (hoe noemt dat in het Nederlands?) en de bijhorende karretjes in de koffer van de Q7 die ik hier gebruik steek,vraag ik mij af. Hoe krijg ik dat in godsnaam in een 964 of een 997, die koffer van de Audi zit helemaal vol. Mijn vrouw heeft haar antwoord klaar … in een Cayenne gaat dat gaan… . En dan zie ik mij in een Cayenne in Belgie in een golfclub aankomen en dan pas besef ik waarom dit de ouwemannensportbijuitstek zou kunnen zijn :engeltje:

Anderzijds meen ik ooit gelezen te hebben dat ene Ferdy Porsche de 911 zo ontworpen had dat die al zijn clubs, inclusief de driver kon meepakken.

Klopta?

Gata, golfclubs en zak in een 911?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • De oplossing

jammer want ik was TOTMBO al aan het vertellen dat het een Turbo moest gaan worden :engeltje:

Kwam net op tinternet deze foto tegen, is misschien een oplossing

IMG_0465.JPG

Wie vlakbij een golfbaan woont zou er ook een gezonde wandeling kunnen van maken… Het alternatief is zo een elektrisch wagentje zoals graaf Lippens er één gebruikt om Knokke te bemonsteren… :engeltje:

Dat wordt dus wandelen, Sensa!

lees = cabrio

Wim

:drink:

Mannekes, geef mij dan toch maar wandelen op zondag, hoor! Ok, je voelt je soms in een “speciale (lees bijna mariginaa)” wereld maar ik voel er mij in ieder geval beter dan onder de snobs, een Duvel voor 2,40 vindt ge ook ni gemakkelijk en mijn wandelschoenen kan ik in een plastiek zakje steken.

@ Sensa, uw gigantische luxeprobleem is, zoals Bart reeds aangaf, eenvoudig op te lossen door zo’n gigantische Cayenne te kopen.
                Kleef er dan ineens achteraan een sticker op : It’s because of the trolley that I’m not driving my 911.

[hide]Allez, ik zal nog een beetje helpen. Ik legde een badhanddoek in de frunk. Daarin kon mijn plooibaar trolley’ke, hetgeen ik eerst getest had op de parking vd winkel vooraleer ik het kocht. Als er uberhaupt toch wat zand in de koffer kwam, kon dit eenvoudig weg uitgestofzuigd worden.
                  Dan plooide ik de achterzeteltjes vd 911 naar beneden. Daarop kwam het Porsche 50th anniversary edition picknick deken. Dit deken is stof aan de bovenkant en kunststof aan de onderkant. Vuil en nat kunnen dus niet doorsijpelen. Dan legde ik daarop eerst mijn golfzak met ijzers en wedges erin. Handdoek over de ijzers en wedges zodat ze niet tegen de zijkant van het interieur kunnen komen. De hybride en driver (woods gebruikte ik niet) legde ik dan met de kop (in hun beschermhoes uiteraard) eerst schuin en stabiel over de golfzak, grip naar de zetels toe. Op diezelfde manier kreeg ik ook nog die van ons haar gerief erin, maar wel geen tweede trolley, deze huurden we dan ter plaatse indien nodig.[/hide]

[hide]Hi Mart… gaat zo een tennistafel dan wel in een 911 :mrgreen: :mrgreen: :happy: :happy: Wandelen was een school hobby geweest, maar je moet eens letten op de gezichten van die groene wandelaars… die lachen nooit! Get a live denk ik dan altijd als ik ze stappen.

Bccars, jij slaat de nagel op de kop in je 3 punten, Wel kunnen hier de clubs worden proper gemaakt, dus dat valt wel mee. Het is inderdaad de lengte die mij dwarszit en … de trollies zijn er ondertussen al, wel geen automatische dus wel duwen, en die hebben inderdaad vuile wielen na een paar uur rondsjokken.

Hoe we die erin moeten krijgen is een raadsel, maar een zullen toch nog Porschisten met een 911 zijn die golf spelen.

Ter jaloersmaking en info wonen we vlakbij de golfbaan, super nu is het hier lente met elke dag temperaturen rond de 25 graden en de baan ligt op 1400 meter hoogte, dus een windje erbij :up: :up: :up: [/hide]

[hide]@Sensa:

Ik heb jaaaaaaaaren lang gegolfd, zowel met boxster als met 911. Het KAN in een 911, maar het is een dikke miserie als je alles proper en in goede staat wil houden. Ik kreeg er stress van !

Ten eerste, als je gegolfd hebt is je golfgerief niet meer proper. Ik denk dat daar geen verdere uitleg bij hoeft.

Ten tweede. De golfclubs, zeker de drivers en ook wel de woods/hybrides, zijn veeeeeeeeeel langer dan de clubs in de tijd van Ferry Porsche of de kleine zakskes met het ijzersetje dat in de media wordt gebruikt om aan te tonen dat het perfect past.

Ten derde. Er gaat een moment komen dat je uw zak niet meer wil dragen en dat je een trolley gaat kopen. Ook dat ding moet dan nog mee. Weeral, het KAN, maar het wordt echt plannen en puzzelen. En die dingen worden VUIL !

Maak het uzelf makkelijk en pak een cayenne of een macan want als je mijn karakter hebt, dan ga je niet lang die miserie in uw 911 willen doen. Je gaat hoe langer hoe meer je elfje thuis laten, de daily pakken in de plaats om je de miserie te sparen, en op den duur de daily vervangen door cayenne of macan ! It is unescapable 🙂

YMMV

[/hide]

Misschien dat je beter op tafeltennis kunt gaan Sensa!!! :mrgreen:

(ps 1. Voordat er weer ene begint te zagen :think: , Sensa en ik kunnen alles tegen mekaar zeggen.. :drink: .)
                        (ps 2. Zo dacht ik recent nog even dat m’n aanstaande Ex was ingelogd :happy: )

neen need neen niet op de passagierszetel… van golf krijg je honger en dorst en … dan mag ik in België van de smurfen niet meer naar huis rijden. Dus de passagierszetel is voor mij!

Kunnen die clubs niet op de achterbank? De driver neem ik wel op mijn knieen. …. klinkt dubbelzinnig

[quote=”vandamme” post=259519]

als je echt laad capaciteit wil in een sportwagen : 944
                            Daar krijg je echt alles in met acherbank plak heb je diepte, en breedte.
                            [/quote]

Klopt, ik heb zo zaterdag nog een looprekje naar de geopereerde schoonmoeder gedaan met de 944

Was toch een raar zicht zo’n ding in de koffer van ne Porsche 😀 :coolness:

Attachments:
                            • IMG_6762.JPG
                            • IMG_6763.JPG
                            Wim

[quote=”vandamme” post=259519]Mijn long rifles passen perfect in de koffer van de Cayman.
                              En ik heb er met extra lange loop voor op 1000 yds + te schieten.. past perfect en die is langer dan de langste golf stok.[/quote]

Alez manneke, moek moar gene ruzie mé ouw zoeke. :mrgreen:

Of is da die, da tusse jouw bene hangt :sarcastisch

de rest van je antwoord is niet wat gevraagd is, dus totaal geen toegevoegde waarde. 😆

123

Mijn long rifles passen perfect in de koffer van de Cayman.
                                En ik heb er met extra lange loop voor op 1000 yds + te schieten.. past perfect en die is langer dan de langste golf stok.

als je echt laad capaciteit wil in een sportwagen : 944
                                Daar krijg je echt alles in met acherbank plak heb je diepte, en breedte.

Motorkap van een long hood 911, past perfect.
                                terwijl je dat niet in een Volvo break zult krijgen ivm kleine achterklep

afgebouwde 911 motor … past in 9×4.. Ben zelfs geflitst geweest met de 924… met 911 motor achterin.. elke keer ik een bocht nam, kantelde het blok en sloeg de 924 een halve meter opzij op zijn banden van het gewicht dat verlegde.

voor de boxster kloptda: tussen de achterste wielkasten en de achterlichten zitten holtes speciaal opdat er golfclubs dwars in de koffer zouden passen …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.