Porsche en koffie te Wingene W Vl .

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche en koffie te Wingene W Vl .

• Maker
    Discussie

• snoer 964
    Deelnemer

Een lid van PCT wil dit evenement een beetje promoten en gezien er hier onlangs nog vraag was om eens iets te organiseren aan de andere kant van Limburg doe ik hier een poging om dit op het forum te plaatsen .
      Bij interesse mag je altijd naar Jurgen mailen of tel op onderstaand e mail adres en tel nr !
      Ik zet dit op het forum voor hem gezien hij (nog ) geen lid is hier .

Porsche en koffie
      Zondag 25 februari

plaats : parking tc aquila , rozendalestraat 36,
      8750 wingene. tijdstip van 9u30 tot 13u.
      gratis koffie voor iedere aanwezige porsche.
      gratis tombola lot voor iedere aanwezige porsche trekking : vanaf 11 uur : 3 prijzen te winnen !!!
      voor meer info : jurgen.dewispelaere @telenet.be 0477/76 89 15

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 103)
      • Daarom gebruiken we dus voor al onze ritten de TRIPY alle aandacht op de weg en de mooie landschappen en ook voor de copiloot is het ten volle genieten en geen discussie in de wagen. :up: :up:

in opvolging van het pleidooi van Zuff, is rijden niet altijd acloholvrij? :think:

@the stig, +1!

Algemeen is bolleke-pijltje rijden de sportive vorm van een rit op gps… op de gps kan de bestuurder alleen zijn plan trekken, bij bolleke-pijltje ben je met 2 vrij intensief bezig, en heb je weinig tot geen tijd om te genieten van de streek waar je door rijdt….

en ja iedereen kan zijn eigen tempo rijden, en je kan rekening houden met snellere deelnemers die achter ja aan komen zitten… maar zij moeten dan ook rekening houden met die tragere deelnemers…. er is niet overal plaats om ruimte te creëren om ze door te laten en jammer genoeg zijn die ‘snellere piloten’ ook de mannen die al eens wat meer risico durven nemen…. en het zo ook gevaarlijk maken voor andere deelnemers. Zoals Zuff al schreef, met bekenden kan het leuk zijn, maar er moet maar 1 zotteke tussen zitten om de sfeer te verpesten voor iedereen….
          Een tip voor organisatoren: Als je een rit organiseert, maak dan ook een track voor gebruik op gps, zo kan iedereen mee genieten van de rit.

Bedankt voor het gezellig initiatief zondag.
            Ben jammer genoeg als één van de laatste toegekomen, iedereen begon te vertrekken.

Tegenwoordig, komt het door de leeftijd, geen idee, maar ik vind het zo gezellig om met iedereen een babbel te doen, naar de auto’s kijken, koffietje drinken.
            Bolleke-pijl vindt mjin echtgenote niet zo leuk. Je rijdt soms door prachtige landschappen en je copiloot ziet er niets van, want zit meer in dat boek te kijken. Beste voorbeeld, Savoiecup.

jdw

bij ons in de club (pct tielt) zijn de ritten met een roadboek met bolletje pijltje
              na ontbijt of middagmaal is er nog een briefing en kan iedereen vertrekken voor meestal een aangename rit
              we proberen grote wegen en stadcentrums te vermijden maar dit lukt niet altijd
              iedereen kan zijn eigen tempo rijden en is niet verplicht het tempo van zijn voorganger te volgen het is geen rally of endurancerit
              rijd er achter u iemand die vlugger is ga eens aan de kant en laat hem passeren en het probleem is opgelost voor beide auto’s
              ik weet dat er mensen zijn die bolletje pijltje leuk en niet leuk vinden vandaar deze uitleg

groeten jdw

Kan bolleke-pijl ook niet perfect op een gewone snelheid? Is maar een idee hoor…. :think: 😀

Bolleke- pijl ; ik heb dit jaren lang gereden met de TVR club : ik heb er steeds van genoten met onderstaande punten in acht te nemen

– Is positief als er niet gekoerst wordt maar enkel sportief ( vlot) gereden
                  – Is positief als er een afslag is om de 3km ipv om de 300m ( dat heet rond de kerk rijden )
                  – Is positief als er in kleine groepjes gereden wordt waarin iedereen mekaars rijstijl kent en respecteert
                  – Is positief als je bvb in Wallonie of Waals Brabant gaat rijden waar er mooie ,snelle wegen zijn met weinig huizen en spelende kinderen

-is negatief als er auto’s rijden in groepen waarin niemand mekaar goed kent
                  -is negatief als er met een snelheid van +120Km /h gereden worden in kleine straatjes ,al dan niet bebouwde kom of wijken waar de kinderen spelen
                  ( zoals vorig jaar bvb in de lenterit van Alken naar Hasselt. Ik zag toen Porsche rijders die (bijna) hun verstand op nul hadden gezet en verwonderd waren nadien, dat er toeschouwers(ouders) met gebalde vuisten langs de kant stonden.

Samengevat ;
                  Bolleke- pijl is plezant op afgelegen wegen / gebieden en zeer onvriendelijk (gevaarlijk) in bebouwde kommen
                  Bolleke -pijl is volop genieten en tegelijkertijd met “nuchter” verstand rijden en onderweg zeker geen champagne of andere alcoholische dranken gebruiken . Tijdens Trackday rijden is alcohol ook uit den boze !
                  Bolleke pijl is ook alcoholvrij rijden; voor uw eigen belang en zeker voor het belang van andere deelnemers en zwakke weggebruikers : alcohol drinken kan je nadien tijdens een aansluitend etentje en dan op eigen verantwoordelijkheid zelf naar huis rijden ,

Eens enkele punten om dieper over na te denken :coolness:

+1, een ritje is leuk, maar je hebt geen tijd om mensen te leren kennen…. een staande bijeenkomst geeft die mogelijkheid wel… en betreft dat groepsrijden… bolletje-pijltje of gps, zelfs met de moto…. ik doe het niet meer tenzij met een groep gekende rijders waarvan je weet hoe ze rijden….. al te veel stommiteiten gezien in mijn leven….
                    Spijt dat ik er niet geraakt ben, zag er een leuke bedoening uit met heel veel leuks….

Mmm.. okee dan… :popcorn:

en dus daarom rij ik ook niet graag een bolletje pijl Stijn… +1 :coolness:

[quote=”Yellow Submarine” post=263597]Vreemd wel dat er voor dit “staand” event nog meer opkomst is dan voor echte ritten… :engeltje:[/quote]

+1 :driver: :driver: :driver:

Hier sluit ik mij bij aan Gert :up:

:think: niet zo verwonderlijk eigenlijk, vind ik zelf.
                              Niets zo leuk om tussen al dat moois te wandelen en een babbeltje doen links en rechts. Tijdens een rit zit je toch weer met twee in de auto, hé. ruzie
                              Mooi initiatief en jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Vreemd wel dat er voor dit “staand” event nog meer opkomst is dan voor echte ritten… :engeltje:

Mooie opkomst zie ik!

Ik blokkeer de datum alvast voor volgend jaar :salut:

[quote=”Cossie300″ post=263532]En alles staat ondersteboven :think: . Iemand die weet hoe dit komt ?[/quote]

Dat komt omdat het I phone foto’s zijn die je hebt genomen met het toestel gekanteld.

De foto’s in een foto bewerk programma rechtzetten en dan saven helpt.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 103)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.