Porsche fanaat in wording en al een gevonden.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche fanaat in wording en al een gevonden.

• Maker
    Discussie

• Ive

Hallo,

Ik zal mij eventjes voorstellen. Ik ben Ive, 40jaar en woon in Kapellen.
      Van mezelf mag ik wel zeggen dat ik al even gebeten ben door het P-virus, ondanks het feit dat ik er zelf nog geen bezit.
      Ik ben nu wel rustig aan het rondkijken naar een 911 van 1980 tot 1992.
      Vroeg of laat staat er eentje in mijn garage.

Groeten, Ive

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 182)
    • Ive

Ik heb net gebeld met het keuringsstation waar ik hem maandag heb laten keuren met de vraag aan welke voorwaarden een auto moet voldoen om in aanmerking te komen voor tweejaarlijkse keuring.
        Antwoord:
        -minder dan 6 jaar oud
        -minder dan 100000km
        -minder dan 750kg trekken

Dus zij die me een tweejaarlijkse keuring gegeven hebben met een auto die 9 jaar oud is en 110000km heeft, zeggen nu zelf iets anders.
        :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:

Ive

Da’s ergens ook mijn mening. Het is altijd de brave burger die kan hollen om de fouten van de overheidsdiensten weer recht te zetten.
          Maar voor alle zekerheid ga ik straks eens bellen met de stationschef met de vraag welke voorwaarden er aan verbonden zijn.
          Wie weet verschilt dit ook van station tot station (zoals zo veel zaken)

er zullen natuurlijk altijd politierechters te vinden zijn die vinden dat je als burger alles moet weten en heiliger zijn als de paus. er zijn hier twee vergissingen gebeurd in zijn voordeel (zowel de leeftijd als KM-stand zijn te hoog).
            dit negeren en toch na een jaar naar de keuring gaan :happy:

de verzekering heeft geen poot om op te staan want er staat letterlijk op zijn groene kaart dat deze geldig is tot 19/12/2017.

let daar toch maar mee op want als je na 19 december 2016 een ongeval zou hebben, zou de verzekering er zijn handjes wel eens kunnen van wegtrekken omdat je zogezegd je voertuig niet op tijd hebt laten keuren en de verzekering enkel telt voor gekeurde voertuigen :what: ook al is het jouw fout niet dat ze op de keuring foute info hebben ingegeven. check dat best dan ben je gerust om te :driver:

Ive

ja ik heb al een vermoeden waar de fout zit, maar deze keer ga ik natuurlijk niet reclameren hé.
                Waarschijnlijk zijn ze verder gegaan op de fout die gebeurde vorig jaar bij mijn inschrijving en hebben ze 19/12/2015 als eerste inschrijvingsdatum genomen en niet 2006. (volledig verhaal kunnen jullie hier voorafgaand herlezen)
                Dus lucky me :applaus: :happydance:

Heb jij inderdaad geluk mee! :up:

XXX

Gelukzak :applaus:

mompel mompel (iets met nv belgie en de efficientie van zijn ambtenaren) Maar goed voor JOU :drink:

Ive

straf, want de mijne is van 2006 en heeft nu 110000km op de teller staan.
                        toch is mijn keuring nu geldig tot 19/12/2017

:think: 😯 onderstaande voorwaarden te zijn voldaan voor het bekomen van een geldigheid van 2 jaar:

het voertuig heeft geen trekhaak die wordt gebruikt voor een aanhangwagen > 750 kg;
                          het voertuig is maximum 6 jaar oud;
                          de kilometerstand is kleiner dan 100.001 km;

bron

Ive

Vandaag naar de keuring geweest na een eerste jaartje Porsche rijden.
                            Positieve ervaring, groene kaart en keuring geldig voor 2 jaar.
                            ‘k wist niet dat dat ook nog kon op een auto van 9 jaar, maar blijkbaar komt het door de 6700km die ik er op een jaar maar mee gereden heb. :happydance:

Ive

neen, ne kennis was proefrit gaan doen en passeerde natuurlijk :bounce:
                              Had er voor met ne cayman gereden en ook proefrit met de Jaguar F coupé :coolness:

PDS

Die van Piwi ? :up:

Ive

mmmmm, een mens mag toch dromen hé :coolness:

droom.jpg

Ive

Ja ik moet eens langs gaan bij dat adres bij mij in de buurt om te informeren.
                                    De striping voor de zijkant heb ik nog liggen.
                                    Ik durfde die zelf niet meer plaatsen na de min of meer ontgoochelende poging van mezelf van de stickers op motorkap en koffer.
                                    Had het onderschat hoe moeilijk het is om het perfect te doen.

Ik moet wel toegeven dat ik het resultaat op een grijze ook wel knap vind.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 182)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.