Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Porsche fanaat in wording en al een gevonden.
- Dit onderwerp bevat 182 reacties, 44 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door
Ive.
-
MakerDiscussie
-
9 juli 2014 om 02:39
Hallo,
Ik zal mij eventjes voorstellen. Ik ben Ive, 40jaar en woon in Kapellen.
Van mezelf mag ik wel zeggen dat ik al even gebeten ben door het P-virus, ondanks het feit dat ik er zelf nog geen bezit.
Ik ben nu wel rustig aan het rondkijken naar een 911 van 1980 tot 1992.
Vroeg of laat staat er eentje in mijn garage.Groeten, Ive
-
MakerDiscussie
-
P r o f i c i a t!!!! :drink:
en … ook ik zit hier te wachten op verdere info!! :coolness:En plots kan het snel gaan.
Vandaag dus toch eindelijk mijn eerste Porsche gekocht.En eigenlijk ben ik dus nu Ex-porsche fanaat en zal een nieuwe topic openen over mijn aanwinst.
raar maar waar, maar na enkele 996 4S’sen te gaan bekijken en proefrijden (welke altijd mijn droomauto’s waren) ben ik toch overhaald om eens naar een boxster S 3.2 met 280 pk van 2006 te gaan kijken.
Ik moet toegeven dat deze mij wel héél positief verrast heeft.
Wie weet zal het dan uiteindelijk een boxster worden.
Ik heb meer dan 10 jaar cabrio gereden en dus zou het na enkele jaren misschien terug dakloos kunnen worden.
Wat mij altijd heeft tegen gehouden was dat het een tweezitter is.
Maar langs de andere kant wordt de *porsche zowizo als tweede “vrijetijds”-wagen dus maakt dat eigenlijk niet zo veel uit dan.
Een 4S cabrio valt helaas buiten mijn budgetEen ouwe Elf is altijd heet in de zomer, …., ZO LEKKER!! :respect2:
Smaken en kleuren …
Ik vind dat licht interieur van de 4S van Gunn veel mooier dan een zwart. Een zwart interieur maakt de binnenkant van de auto donker, een licht gekleurd interieur is veel … lichter. Zwart is pokkeheet in de zomer.
Maar nogmaals … smaken en kleuren, maar als je 2de hands koopt is wat onder de motorkap zit toch nog belangrijker!
Succes en… niet wakker liggen he![quote=”stijnG” post=185510]Met alle respect, maar ik snap het niet zo goed.
De 996 4S van Gunn beviel je, had geen minpunten. Nu, ruim 2 maand later ga je een zelfde wagen bekijken bij iemand anders.[/quote]
Ja dat klopt. Op de wagen van Gunn was weinig op aan te merken. De reden dat mijn interesse zakte was dat de kleur van het interieur mij toch niet helemaal overtuigde. In het echt is het toch anders dan op foto. en uiteindelijk zit je in de auto als je ermee rijdt en niet er buiten hé.
Ik heb gedacht aan een zwart interieur, maar dan zit je uiteindelijk met het dashboard en de tapijten enz ook.OK, toegegeven, ondertussen heb ik al wel begrepen dat de “perfecte” auto moeilijk te vinden is. Er zullen altijd compromissen moeten gesloten worden en aan elke auto is wel iets aan te merken.
De Porsche die ik zoek zal ook niet als dagelijkse auto gebruikt worden. Meer om af en toe een ritje te doen, een treffen of gewoon om te genieten.
Dus tijd heb ik ook nog. Het wordt stilaan winter. In het voorjaar zou ik toch ééntje zeker in de garage willen hebben staan.Ik heb het hier al elders gepost, een zilveren tip.
Als je echt geinteresseerd bent in de auto en de verkopende partij is vol lof over zijn auto. Vertel hem dat je akkoord bent met de auto en de prijs op voorwaarde dat er een AKK of 111 punten controle is.
De kosten : is de auto Ok, dan koop je ‘tem en jij betaalt de kosten van de keuring. Ik heb ongeveer 300 euro betaald, maar dan wist wel dan de *porsche in orde was.
Indien de auto niet Ok is, betaalt de verkoper de rekening van de keuring.
Indien verkoper niet akkoord is … geef hem vriendelijk een hand en neem afscheid! Er zijn er nog zoveel te koop…!Met alle respect, maar ik snap het niet zo goed.
De 996 4S van Gunn beviel je, had geen minpunten. Nu, ruim 2 maand later ga je een zelfde wagen bekijken bij iemand anders.
ah enig idee wa da kost? is is dat dan in een Porsche dealer garage?
Ik kan altijd aan de verkoper vragen of hij er mee instemt, zoniet zal er wel een reukje aanzitten 🙂bedankt voor de tip
Voor een AKK gaan en je weet al heel veel meer. 😉 :up:
Vandaag nog eens naar een 4S gaan kijken. Auto reed goed en zag er goed onderhouden uit voor zijn 12 jaar en 150000km.
Hij was wel verlaagd met een set vaste veren en er zaten 0,5 cm spacers tussen de originele wielen.
Maar de twijfel slaat toe. Wie zet zijn P te koop als onlangs nog de motor volledig gereviseerd werd (en licht getuned)? Ook zaten er zo goed als nieuwe remschijven en remblokken rondom en zijn de condensors vooraan allemaal vervangen (blinken als een blad zilverpapier).
De uitleg was dat hij een freek is waarvan de P tip top in orde moet zijn. Nogthans hebben alle vier de originele velgen redelijk wat borduurschade.
Ik moet wel toegeven dat de proefrit perfect was. geen trillingen op het stuur, mooi recht blijven, koppeling in orde (is handgeschakeld), en geen rammelende geluiden ondanks de verlaging en harde wegligging.Ik had graag de meningen hierover gehoord. 😀
De 3.2 in Nederland was geen succes. Hoge prijs en hoorde een onaangenaam geluid bij het naar tweede schakelen, dus laten staan.
Ben dan van ‘t weekend naar een 3.0 gaan kijken in Ekeren. Motor tip top met volledig nieuwe uitlaat. Minpunten waren dan weer een paar carrosseriebeschadigingen en vrij stevige trilling in ‘t stuur. Vermoed een wiel met een slag in.
Dus weeral twijfelen.Begin meer en meer te twijfelen tussen luchtgekoeld en watergekoeld.
Dus vandaag gaan kijken naar de 996 4S van Gunn hier op het forum en moet toegeven, super wagen. Volledig gedocumenteerd met alle facturen, historie. Belgische wagen, rijdt bangelijk, kortom weinig of geen minpuntjes.
Heb alleen wat schrik voor het onderhoud en de jaarlijkse rijtaks nog.
Zal er eens een nachtje moeten over slapen dan.Alle tips zijn welkom
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.