Porsche fanaat in wording en al een gevonden.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche fanaat in wording en al een gevonden.

• Maker
    Discussie

• Ive

Hallo,

Ik zal mij eventjes voorstellen. Ik ben Ive, 40jaar en woon in Kapellen.
      Van mezelf mag ik wel zeggen dat ik al even gebeten ben door het P-virus, ondanks het feit dat ik er zelf nog geen bezit.
      Ik ben nu wel rustig aan het rondkijken naar een 911 van 1980 tot 1992.
      Vroeg of laat staat er eentje in mijn garage.

Groeten, Ive

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 182)
    • Ive

Begint te korten. Morgen gaan kijken naar een 3.2 van 1985 in Nederland

320000 km is niks voor die motor hoor, die loopt makkelijk 500.000 km dus dat is nog een tijdje rijden :driver:

Ive

ja k weet het, heb net een goeie 3.2 met G50 bak laten schieten. Stond in nederland met 320000km wel, maar is net verkocht. Het was eentje van begin 1989, net voor de 964

Wim

Je voorkeur gaat uit, maar je post wel 2x een SC met 3.0 motor. :engeltje:

Maar 3.2 is inderdaad de beste motor, en een goede met 915 bak zou ik ook niet laten staan. 💡

Ive

De Porsche komt dichter en dichter. Deze week is mijn bus verkocht, dus weer een stapje verder. Nu rustig rond kijken voor een 911 van 1980 tot 1989. Mijn voorkeur gaat uit naar de 3.2 met G50 bak (heb gehoord dat dit de laatste en “beste” zijn).
                Ik heb al wel een mooi exemplaar hier niet ver van de buurt zien staan. Graag jullie mening 😉
                http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-911-sc-3-0l-86968251.htm
                Het is een europese en geen amerikaanse.
                Ik had ook nog een mooie in Duitsland gezien, maar minpunten zijn: amerikaans en volgens mij klopt het motorvermogen niet met het bouwjaar.
                http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=251822412&asrc=st|as

Lijkt mij wel de moeite om eens tot daar te rijden 😉

Hoi Ive, welkom op het forum, het is altijd fijn om een streek genoot op het forum te mogen verwelkomen, ikzelf woon in Essen maar ik werk in Kapellen dus….veel plezier met je zoektocht naar de meest perfecte *porsche
                  :salut:

Ric

Betere (= evenredige en lagere) koeling is de oplossing volgens ervaringsdeskundigen.
                    Zie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=40763

het eerste model 911 met waterkoeling had meer dan normaal last van cylinderwandscheuren tgv ongelijkmatige verhitting/koeling.
                      het blok van de 3.2 boxster S is identiek aan dat van de 996 3.4 en toch hoor je over die eerste bijna geen klachten. dus de cylinderwanden waren mss toch beter ietsje dikker geweest.
                      de motor pas maximaal belasten wanneer hij volledig opgewarmd is, da’s het enige wat je kan doen om deze ellende te voorkomen.

dit is omdat bij een Porsche de historiek beter wordt bijgehouden. Ik heb bij mijn bwm ook een ander blok moeten steken, bij mijn eerste zelfs twee culassen omdat die om de 100 000km van de ene cilinder naar de andere barstte maar dit stond nergens vermeld. Het waren stevige 2.4turbo diesel en 2.5td waar de culas zwak waren en de 318i is had het blok het begeven na amper 80 000km.
                        Zo zie je maar, mijn familielid heeft een alfa gtv waar de bl door de carter is gevlogen, ook nieuwe motor en dat na 60 000km’s.
                        Shit can happen, wees blij dat ze dat bij een Porsche allemaal bijhouden en eerlijk genoeg zijn om het te melden.
                        Niet laten afschrikken al is een originele motor altijd beter voor het gevoel denk ik. 😀

Ive

alweer een vraagje voor de kenners, want ik ben er nog altijd niet uit welke mijn keuze gaat worden.
                          Maar als ik de vele verkoopadvertenties lees op kapaza en dergelijke, zijn er veel 996 en ook al 997 waar een kompleet nieuwe motor in zit, op relatief weinig km.
                          Heeft iemand hier een verklaring voor???
                          Bij andere merken is mij dat nog nooit zo opgevallen.

thanks alvast

afkeur aan de ophanging is meestal door ergens teveel speling. dat kan van alles zijn met zoveel bewegende delen, laat staan een prijsindicatie er op gaan plakken.
                            als je verkopers hoort praten is alles eenvoudig, snel en goedkoop te fixen. waarom is het dan al niet hersteld vraag ik me dan af. ik zou gewoon verwachten dat de verkoper deze herstelling uitvoert en opnieuw laat keuren voor verkoop.

Ive

Een vraagje aan de kenners:
                              ik kan eventueel een ruil doen met een 911 (van amerikaanse origine) van 1983, het type dat ik zoek, maar hij is afgekeurd voor twee remleidingen die dienen te vervangen worden en een “klein puntje ” onder aan de ophanging.
                              Die remleidingen baren me geen zorgen, zijn de rubber slangetjes die verduurd zijn, maar heeft iemand een idee wat dat aan de ophanging zou kunnen zijn? of kosten?

thanks

Welkom op het forum Ive.
                                Ook met een 911kun je rustig op vakantie hoor.
                                Sukses met de zoektocht.

Ive

Volgend weekend komt een geïnteresseerde kijken naar de bus. Zal wel een emo-moment worden mocht ze verkocht zijn, maar de vooruitzichten verzachten de pijn uiteraard

[quote=”IwanVdm” post=173302]
                                    In mijn andere garage staat ook een Volkswagen T2 te blinken die enkel buitenkomt bij mooi weer.[/quote]

Pics?! :first:

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 182)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.