Porsche fanaat in wording en al een gevonden.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche fanaat in wording en al een gevonden.

• Maker
    Discussie

• Ive

Hallo,

Ik zal mij eventjes voorstellen. Ik ben Ive, 40jaar en woon in Kapellen.
      Van mezelf mag ik wel zeggen dat ik al even gebeten ben door het P-virus, ondanks het feit dat ik er zelf nog geen bezit.
      Ik ben nu wel rustig aan het rondkijken naar een 911 van 1980 tot 1992.
      Vroeg of laat staat er eentje in mijn garage.

Groeten, Ive

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 182)
      • Heb de mijne laten maken bij B&C design (vilvoorde) omdat diegene die te koop stonden te kort waren
        3m kwaliteit en geplaatst kosten we iets meer dan de helft van de te korte 991 porsche originelen (zie boven) zonder plaatsing

:think: de post van Martini striping heb ik blijkbaar ook gemist 😳 Ik sluit mij bij deepee aan. Laten doorlopen. Ziet er mooi uit.
          Ik zou zelfs nog verder gaan en nog iets op de zijflanken kleven…Martini logo of kleine striping
          image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14.jpg

zeer mooi die stickers, zo houden zou ik zeggen :salut: :salut: :up: :up:

Ive

thanks,

@ Deepee: idd, ik probeer zo veel mogelijk zelf te doen, dan weet ik ook zeker dat het gedaan is en niet enkel op de factuur staat 😆
              Ik hou wel alle aankoopbewijzen bij voor mocht hij ooit naar een volgende eigenaar gaan natuurlijk.

wat de stickers betreft: Ik heb die via internet in Nederland gekocht en ze waren wel wat groter, maar ik heb ze zelf geprobeerd te plaatsen (natuurlijk weer zélf willen doen 😉 maar dat sloeg toch serieus tegen) met als resultaat dat ik ze wat heb moeten inkorten.
              Het was meer een probeersel om het effect op een grijze eens te zien. Nu heb ik een adres hier in de buurt gevonden die ook stickers op maat maakt en ze ook professioneel plaatst.
              Misschien dat ik ze toch ga laten vervangen en door een expert laat plaatsen, want nu heb ik toch een paar “blaasjes” die ik er niet meer uitkrijg.

[quote=”Ive” post=214659]nog eens wat geprobeerd. Heb enkele stickers op de Boxster geplakt om eens te kijken wat effect het zou zijn. Zelf vind ik het wel geslaagd, alleen valt het serieus tegen om die zelf deftig aan te brengen. Reacties zijn welkom …[/quote]

ik zou ze verder laten doorlopen over de bumpers, nu lijkt het alsof de stickers niet lang genoeg waren om het helemaal af te maken.

PS sorry ik had je vraag vorige week niet zien passeren.
                PS2 ik weet welk gevoel en voldoening het je geeft als je zelf wat aan je auto kan sleutelen met positieve afloop. :up:

TOP ,

Goed gevonden, de aanhouder wint :first:

Ive

Vandaag eindelijk gevonden wat al een paar dagen “irriteerde”
                    schurend geluid bij het remmen. eerste gedachte: remblokjes achteraan versleten (zat er aan te komen)
                    Heb er dan nieuwe gekocht en gisteren geplaatst. Eigenlijk waren de mijne nog niet versleten, nog ruimte genoeg over voor het contact.
                    Proefritje gedaan, met slecht resultaat.
                    Schurend geluid was erger geworden.
                    Volgende gedachte: kromme remschijf?

Vandaag dan weer wielen er af en zoeken en bekeken, én????

Onnozel steentje aan de binnenkant van de remschijf, in de remklauw net boven de blokjes.
                    Bij het vernieuwen van de remblokjes dus ook niet opgemerkt.

Ikke blij dat ik geen nieuwe schijven moest kopen, maar toch onnodig remblokjes vervangen.
                    Maar nu is alles weer tip top in orde en rijdt weer super zacht. :wtf:
                    IMG_0469.jpg

IMG_0470.jpg

IMG_0472.jpg

Ive

nog eens wat geprobeerd. Heb enkele stickers op de Boxster geplakt om eens te kijken wat effect het zou zijn.
                      Zelf vind ik het wel geslaagd, alleen valt het serieus tegen om die zelf deftig aan te brengen.

Reacties zijn welkom.

Ik weet nog niet of ze er lang op gaan blijven of dat ze er terug af vliegen.

IMG_0410.jpg

IMG_0409.jpg

Ive

Vandaag uitlaat laten plaatsen bij Carnewal.
                        Super sound nu, ben heel tevreden

Ive

hehe bedankt Esteban, maar ik had hem manueel omhoog gezet. Volgens mij staat die er niet voor niks op en met de iets hogere snelheden in Duitsland dacht ik dat het mss toch beter was mét spoiler omhoog 😉

Ive, genne paniek, je spoiler werkt zenne.
                            Stond vrijdag netjes omhoog 😉

Ive

Laat ons hopen. bij mij staat gelukkig op mijn keuringspapieren wél dat hij van 2006 is en ik heb nu ook een origineel gelijkvormigheidsattest van D’ieteren waar ook op staat dat hij van 2006 is.
                              Plus dat er 104000km op de teller staan en dat lijkt mij wel héél veel om op twee maanden te rijden.

Morgen van alle papieren kleurenkoppies maken en maandag aangetekend naar de belastingen sturen.

Word (helaas) vervolgd.

[quote=”Ive” post=201137]Vandaag zéér koude douche gekregen. En dan bedoel ik niet het Belgische regenweer.

Maar weeral de Belgische bureaucratie.
                                De afrekening van de BIV en verkeersbelasting gekregen. Totaal: 6900Euro !!!!
                                Zelf uitgerekend via Belastingsportaal Vlaanderen: ongeveer 2000Euro.

Wat blijkt: De datum dat ik hem eerst aanbood voor inschrijving, 19/12/14 hebben ze als eerste inschrijvingsdatum genomen i.p.v. 01/06/2006
                                en de datum dat ik dan uiteindelijk mijn nummerplaten kreeg: 19/02/2015 hebben ze genomen als nieuwe inschrijvingsdatum .
                                Dus blijkbaar heb ik nu een auto die nog maar 2 maanden oud is i.p.v. 8 jaar en half.
                                Eventjes telefoontje gepleegd en ik kan weer alle papieren gaan terugsturen.
                                Goed nieuws is dat er dan waarschijnlijk wel een herberekening gaat volgen die correct is.

Pff, dit is écht wel de laatste keer geweest dat ik een auto in het buitenland kocht. Eengemaakt Europa mijn gàt[/quote]

IDENTIEK hetzelfde meegemaakt in 2011 toen ik een Lancia Integrale EVO2 kocht.
                                Eén of andere “hardwerkende” ambtenaar had als 1st inschrijvingsdattum 2011 gezet ipv 1994. Bij de douane … dan overgenomen door de keuring …
                                Het volle foute bedrag moeten betalen. Dan een rechtzetting aangvraagd met bewijs van 1st inschrijving in 1994 (gelukkig zat dat bij de wagen) en dan meer dan 1 jaar moeten wachten in onzeekerheid om dan uiteindelijk een goedkeuring en terugbetaling te krijgen.

Ik hoop echt dat het voor iets sneller gaat bij jou. Succes.

Amai, das ook wel verschieten,staan die ambtenaren daar op procent of wat !

Ive

Vandaag zéér koude douche gekregen. En dan bedoel ik niet het Belgische regenweer.

Maar weeral de Belgische bureaucratie.
                                    De afrekening van de BIV en verkeersbelasting gekregen. Totaal: 6900Euro !!!!
                                    Zelf uitgerekend via Belastingsportaal Vlaanderen: ongeveer 2000Euro.

Wat blijkt: De datum dat ik hem eerst aanbood voor inschrijving, 19/12/14 hebben ze als eerste inschrijvingsdatum genomen i.p.v. 01/06/2006
                                    en de datum dat ik dan uiteindelijk mijn nummerplaten kreeg: 19/02/2015 hebben ze genomen als nieuwe inschrijvingsdatum .
                                    Dus blijkbaar heb ik nu een auto die nog maar 2 maanden oud is i.p.v. 8 jaar en half.
                                    Eventjes telefoontje gepleegd en ik kan weer alle papieren gaan terugsturen.
                                    Goed nieuws is dat er dan waarschijnlijk wel een herberekening gaat volgen die correct is.

Pff, dit is écht wel de laatste keer geweest dat ik een auto in het buitenland kocht. Eengemaakt Europa mijn gàt

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 182)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.