Porsche fanaat in wording en al een gevonden.

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Porsche fanaat in wording en al een gevonden.

• Maker
    Discussie

• Ive

Hallo,

Ik zal mij eventjes voorstellen. Ik ben Ive, 40jaar en woon in Kapellen.
      Van mezelf mag ik wel zeggen dat ik al even gebeten ben door het P-virus, ondanks het feit dat ik er zelf nog geen bezit.
      Ik ben nu wel rustig aan het rondkijken naar een 911 van 1980 tot 1992.
      Vroeg of laat staat er eentje in mijn garage.

Groeten, Ive

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 182)
    • Ive

Zeker, Ollie,
        Ben net terug van Brussel en van de verzekering. Ineens alle papieren mét kopie van gelijkvormigheidsattest naar DIV gestuurd.
        Hopelijk niet te lang meer nu *luv

0

Proficiat Ive, het wachten eindelijk beloond! :applaus:

Nog even geduld voor de platen en dan rijden maar!
          Laat het goede weer maar beginnen!

0
          Ive

Net telefoon gekregen van D’ieteren dat mijn gelijkvormigheidsattest aangekomen is. Nu vlug vlug naar Brussel.
            Heeft net twee weken en twee dagen geduurd.
            Dan nog ff langs de verzekering en hopelijk volgende week dan de nr platen :happydance:

0

Mijn 928 was 110€ als ik het me goed herinner. Kreeg het direct mee.

0
              Ive

Hey Ollie,

Ik weet al wel zeker dat er verschillende bedragen worden gehandhaafd, want achter mij kwam iemand voor een VW Passat en die moest idd mààr 170Euro betalen.
                dus de kans is reëel dat het voor uw wagen een ander tarief is dan voor de mijne.
                Het enige dat van mijn telefonisch contact klopte, was idd het bedrag, 370Euro. Aan de telefoon zeiden ze 10 dagen wachten en het wordt naar huis gestuurd, daar in Brussel zeiden ze dat het drie weken tot een maand kon duren en dat ik de papieren ter plaatse in Brussel moet komen afhalen.

Amusement verzekerd 🙂

0

Ive,

Weet je toevallig of er bij D’Ieteren onderscheid gemaakt word tussen een recente Porsche en bv een 964?
                  Bij mijn telefonisch contact met hun werd er verteld dat de prijs 170€ zou zijn en dat het gelijkvormigheidsattest dadelijk werd meegegeven, indien de wagen OK natuurlijk.
                  Iemand die hier meer van weet?

0
                  Ive

Ben dus maandag “eventjes” naar D’ieteren in Brussel geweest met de *porsche voor de nodige keuring. Alles in orde, geen probleem. Alleen dat het een drietal weken gaat duren vooraleer ik het gelijkvormigheidsattest mag gaan afhalen. (Opsturen was geen optie wegens verliesrisico, raar maar waar).
                    Eventjes 370 euro lichter terug richting Antwerpen.

Al bij al was het toch leuk om nog eens een keertje met de *porsche te rijden, ook al was het druilweer.

Gelukkig dat het nu winter is, anders had ik mijn stuur al lang opgegeten 😛

0

Invoer in NL gaat meer over de opties. Voor een met een boordcomputer toegeruste auto betaal je minder BPM. Voor alle extra opties betaal je extra BPM. Dus voor de wilde wielen enzo. Ofwel, in NLis het zaak om zo kaal mogelijk in te voeren om de BPM te drukken en daarna weer toe te rusten met de extra’s … voor je eigen fun! :salut:

0
                      Ive

Uiteraard in België hé targaboy. Ik dacht niet dat dit in Nederland bestond een gelijkvormigheidsattest.
                        Heb het toch nog nooit tegengekomen daar.

0

bij nen aankoop altijd gelijkvormigheidsattest vragen zoniet moet de verkoper dat in orde maken

0
                          Ive

Ja eigenlijk had de verzering dat moeten weten. Ethias kantoor in Merksem pffff.
                            Maar ik troost mij inderdaad met de gedachte dat alles in orde zal zijn net voor de lente *slotje
                            Lekker cruisen in het eerste lentezonneke :happydance:

Word vervolgt :salut:

0

hahaa, bij div weten ze het soms ook niet. Ik heb ooit een gsxr nieuw ingevoerd uit Duitsland en gewoon de papieren via de verzekering binnengedaan. Ik kreeg van de verkoper een zilveren vignet die ik op het aanvraagformulier moest plakken maar heb dat nooit gedaan, vergeten, awel mijn nummerplaat kwam twee dagen netjes toe. Ik moet wel zeggen dat een motorfiets eigenlijk geen gelijkvormigheidsattest nodig heeft om in te schrijven. Raar maar o zo waar. Die gaan maar tot boven de 300km/h dus veilig genoeg 😈 .

0

Zo zijn er vele verzekeraars :think:
                                Als je daar met papieren van een buitenlandse wagen afkomt dan weten ze het niet meer :bounce:

0

Slechte verzekeringsmakelaar.Hij zou moeten weten dat een copie van het gelijkvormigheidsattest dient meegestuurd…

0

net voor de lente, bekijk het positief 😀

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 182)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.