- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
7 januari 2019 om 16:14
Allereerst Beste Wensen voor het Nieuwe Jaar. Dat het een jaar moge worden met veel rij- en sleutelplezier
(dat laatste voor de geïnteresseerden onder ons).Net dat laatste doet me deze post schrijven…het sleutelplezier.
Zelf werk ik erg graag aan de P, maar wegens de (toch vrij) beperkte technische kennis houden die werkzaamheden
niet veel meer in dan het verversen van de oliën, verwisselen van de bougies en filters,…En ergens hunker ik naar meer…meer kennis, meer kunnen, meer durven…
Via Touring opleidingen heb ik zoal eens een opleiding ‘basis Porsche’ gevolgd, alsook 3 jaar motorfietsmechanica
(uit interesse toen voor mijn oldtimer motorfiets).Maar hoe ga je nu verder ? met het Bentley Carrera boek op de planken kan je niet plots het alarm eruit gooien en terug naar de ‘basis’
bekabeling overgaan…dat lijkt toch nog te tricky…
dus ik dacht…Wat mocht er nu een Porsche Forum Academy bestaan ?
Een x-keer per jaar samenkomen door forumleden waarbij een in een specifiek domein (erg) ervaren forumlid (of uitgenodigde) op een zaterdag
uitleg komt geven over een (onder)deel van onze wagen, zoals daar is bijvoorbeeld:– auto-elektriciteit basis (de werking van de componenten, wat basisprincipes elektriciteit toegepast op onze auto)
– elektriciteit in detail (bv. hoe werkt een cruise control,…)
– vering en demping
– stellen van de kleppen
– revisie motorblok
… soit, het maakt nu nog niet uit welke onderwerpen er allemaal aan bod kunnen komen, jullie begrijpen het concept…
Ook qua locatie zouden we dan moeten kijken of we – naargelang het onderwerp – een echt leslokaal nodig hebben of een garage met een
Porsche als ‘voorbeeld’…Daarbij zouden we de kosten van de lesgever kunnen delen door het aantal geïnteresseerde cursisten wat voor die cursus inschrijft, zodat het ook interessant blijft voor die persoon om zijn tijd te spenderen (voor niks schijnt helaas niet veel meer dan de zon).
Ik zou alvast heel graag héél wat meer weten over de elektrische werking van mijn P…zo zag ik in één van de online Porsche videos die Deepee gepost had een Zuid-Afrikaan die een startknop had geplaatst eerder dan via de contactsleutel te werken…dat soort leuke toeters en bellen … leek me wel leuk te weten hoe je dat allemaal gedaan krijgt…
moet dan ook leuk zijn als je aan een Porsche ‘elektrische’ goeroe al die vragen kan stellen 🙂
En aan de kwaliteit van de antwoorden de laatste jaren, heb ik gemerkt dat er héél wat expertise aanwezig is op dit forum…Wat denken jullie ? zou hier een ‘vruchtbare’ grond voor zijn ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.