Porsche Forum Academy

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche Forum Academy

• Maker
    Discussie
  • Allereerst Beste Wensen voor het Nieuwe Jaar. Dat het een jaar moge worden met veel rij- en sleutelplezier
    (dat laatste voor de geïnteresseerden onder ons).

Net dat laatste doet me deze post schrijven…het sleutelplezier.
    Zelf werk ik erg graag aan de P, maar wegens de (toch vrij) beperkte technische kennis houden die werkzaamheden
    niet veel meer in dan het verversen van de oliën, verwisselen van de bougies en filters,…

En ergens hunker ik naar meer…meer kennis, meer kunnen, meer durven…
    Via Touring opleidingen heb ik zoal eens een opleiding ‘basis Porsche’ gevolgd, alsook 3 jaar motorfietsmechanica
    (uit interesse toen voor mijn oldtimer motorfiets).

Maar hoe ga je nu verder ? met het Bentley Carrera boek op de planken kan je niet plots het alarm eruit gooien en terug naar de ‘basis’
    bekabeling overgaan…dat lijkt toch nog te tricky…
    dus ik dacht…

Wat mocht er nu een Porsche Forum Academy bestaan ?

Een x-keer per jaar samenkomen door forumleden waarbij een in een specifiek domein (erg) ervaren forumlid (of uitgenodigde) op een zaterdag
    uitleg komt geven over een (onder)deel van onze wagen, zoals daar is bijvoorbeeld:

– auto-elektriciteit basis (de werking van de componenten, wat basisprincipes elektriciteit toegepast op onze auto)
    – elektriciteit in detail (bv. hoe werkt een cruise control,…)
    – vering en demping
    – stellen van de kleppen
    – revisie motorblok
    … soit, het maakt nu nog niet uit welke onderwerpen er allemaal aan bod kunnen komen, jullie begrijpen het concept…
    Ook qua locatie zouden we dan moeten kijken of we – naargelang het onderwerp – een echt leslokaal nodig hebben of een garage met een
    Porsche als ‘voorbeeld’…

Daarbij zouden we de kosten van de lesgever kunnen delen door het aantal geïnteresseerde cursisten wat voor die cursus inschrijft, zodat het ook interessant blijft voor die persoon om zijn tijd te spenderen (voor niks schijnt helaas niet veel meer dan de zon).

Ik zou alvast heel graag héél wat meer weten over de elektrische werking van mijn P…zo zag ik in één van de online Porsche videos die Deepee gepost had een Zuid-Afrikaan die een startknop had geplaatst eerder dan via de contactsleutel te werken…dat soort leuke toeters en bellen … leek me wel leuk te weten hoe je dat allemaal gedaan krijgt…
    moet dan ook leuk zijn als je aan een Porsche ‘elektrische’ goeroe al die vragen kan stellen 🙂
    En aan de kwaliteit van de antwoorden de laatste jaren, heb ik gemerkt dat er héél wat expertise aanwezig is op dit forum…

Wat denken jullie ? zou hier een ‘vruchtbare’ grond voor zijn ?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • deze topic probeer ik achter de schermen ‘warm’ te houden, maar de eerste gevoelens van ‘Wow, getting closer’ die ik had rond januari, hebben plaats gemaakt voor de werkelijkheid 🙂

Ik had een gemotiveerde lesgever gevonden die over een locatie beschikte om cursisten te ontvangen, maar ik kan die persoon niet meer bereiken…lijkt wel een aflevering van één of andere crimi…tel/sms/mail/linked in…niet meer aan het lukken…we hadden nochtans bijna onze eerste cursus samengesteld…

soit, I’m not giving up…als iemand ‘iemand’ kent die wat te vertellen heeft op het vlak van (Porsche) elektriciteit (laat dat het onderwerp zijn van de eerste cursus) – dan hoor ik dat graag…

Forumleden die dit van zichzelf vinden –> even goed uiteraard 🙂

zeker interesse, als maar niet op een werkdag is.

Amai, niet verwacht dat het zo vlug zo gaan :up:

volgende week ongetwijfeld een UPDATE, maar het gaat de goede richting uit : getting closer 😀

ik zou wel eens een interessante lesgever mét aangepast lokaal kunnen hebben gevonden…
            eentje die niet schrok toen ik het over ‘klassieke Porsches’ of ‘elektrische schema’ had aan de telefoon :happydance:

ik laat meer weten van zodra wat concreter

[quote=”vandamme” post=274167]

Voor zoeen dingen kun dan beter gewoon eens afspreken onder elkaar als iemand een projectje wil doen en wat backup nodig heeft.
              Ben ik altijd voor te vinden, maar ik ga nu ook niet eventjes rap naar de Limburg rijden om eens te helpen zoeken met iemand zijne CIS injectie (wat overigens basis en niet echt Porsche specifiek is, Gelijk welke Golf GTI kenner kent CIS ook)[/quote]

Hallo Stijn,

wat jij beschrijft, valt ook onder mijn bedoeling, misschien heb ik het te formeel uitgedrukt.
              Mij maakt het niet uit of de uitleg komt van één (of meerdere) forumli(e)d(en) of van een externe lesgever…maar mijn interesse/vragen zijn groter
              dan zomaar te beantwoorden in een online post…vandaar meer het idee om er eens rond samen te zitten. Dat was de insteek.
              Maar ik begrijp goed jullie raadgevingen…daar ga ik zoveel mogelijk rekening mee houden…

123

Ik denk dat het op dit forum lastig zal worden om voldoende cursisten te krijgen die tegelijk allemaal hetzelfde niveau en topic van cursus gaan willen benaderen.

Er is van alles wat, maar een classroom moet redelijk gelijk van niveau en interesse zijn om het voor een lesgever mogelijk te maken een workshop te maken die voor iedereen op punt staat.

4 bruggen lijkt mij een gevalletje veel te hoog mikken voor het doel publiek.
                En dan wil iedereen ook nog dat ze liefst dat het niet te ver weg is.

Cru gezegd, de Requirement voor zoeen cursus ,per definitie gaat niet over Porsche… de Informatie voor die cursus kun je evengoed overbrengen met bv een paar BMW’s in je classroom.

De Porsche specifieke dingen zijn eerder zeldzaam en dan al weer niet zo handig voor zoeen basis cursus.

Voor zoeen dingen kun dan beter gewoon eens afspreken onder elkaar als iemand een projectje wil doen en wat backup nodig heeft.
                Ben ik altijd voor te vinden, maar ik ga nu ook niet eventjes rap naar de Limburg rijden om eens te helpen zoeken met iemand zijne CIS injectie (wat overigens basis en niet echt Porsche specifiek is, Gelijk welke Golf GTI kenner kent CIS ook)

geen erg Gert, ik wilde enkel teleurstelling na flinke inspanningen voorkomen.
                  [quote=”Drip” post=225702]idd deepee, een garage vinden met minstens 4 bruggen ter beschikking in een weekend en dan het juiste gereedschap, niet evident… :cry:[/quote]

dat laatste wist ik niet, oeps…ben schuldig vrees ik aan het ‘niet eerst grondig zoeken’, toch een basisregel die ik als forumgebruiker onder de knie
                    zou moeten hebben…

Heb wel eens een touringles gevolgd en dat smaakte enorm naar meer, vandaar het idee eigenlijk…maar ik ga dit weekend eens de zoekfunctie gebruiken als ik wat meer tijd heb, en lessen proberen trekken uit het verleden…

ik volg dit onderwerp ook mee.
                      let wel dat hiet nog niet zo lang geleden een soortgelijk initiatief genomen werd (touring lessenreeks op maat) en het niet evident is om tot consensus te komen qua geschikte locatie, lesgever, voldoende cursisten en onderwerp(en).

ik ook :hail:

Ik volg dit :up:

Ook de beste wensen voor alle leden .
                            Ik vind het in ieder geval een mooi initiatief

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.