Home › Forum › Porsche Talk › Porsche forum en NIEMAND hier die over 24 hrs Du MANS bezig is?
- Dit onderwerp bevat 68 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 6 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
15 juni 2017 om 21:35
Whot???
Wat gaan ze doen in Le Mans? veel geruchten dat ze zich terugtrekken volgend jaar.
en ook dit weekend : weekend Gratis entree in t Porsche museum en evenementen.
Historische auto’s uit de kelder opstarten..Heb precies goest om eens op en af te rijden (firmawagen van vorige collega die ik wil opgereden krijgen zodat ik iets deftigs kan bestellen)
-
MakerDiscussie
-
Das niet mijn schema en het toont duidelijk aan dat de Toyota’s geen 3 seconden per lap verliezen.
Ze volgen, op een afstand, maar ze verliezen geen 3 seconden per lap.de 2e Toyota heeft zelfs tijd verloren
en de 1e Porsche heeft 2 seconden gewonnen op de lead.Ronde tijden kunnen eens verbeteren of verslechteren ivm verkeer en omstandigheden.
Kijk naar “gap” , de tussentijd met de leader.. Die is relevant .Nog 21 uur + te gaan.
Het is geen Formule 1 GP die op een uurtje gedaan is.. Het is endurance en er zal nog van alles gebeuren.35 of zelfs 50 seconden ben je zo weer kwijt als leader..
puncture net na de finish en naar de pits sukkelen en presto, je zit een lap of meer achter.Ondertussen zegt Neel Jani in een interview “we lost a massive amount of time during the slow-zones. The Toyota’s were able to exit the slow zone a lot quicker” :coolness:
Uw schema geeft de best lap mee. Niet de last lap. Aan de eerste pit-stop is Porschec1 binnen gekomen op ongeveer 1,5 sekonden. Iedere ronde die tijdens de slow-zone gereden is verloren de Porsches 3 sekonden per ronde. Ondertussen zijn de rondetijden gestabiliseerd. Ik volg op Eurosport en de live-tiling van de WeC. Daar krijg je de rondetijden mee.
Als er 3 seconden per ronde verlies is
Hoe kunnen ze dan na 32 ronden maar 25 en 35 seconden achter lopen?Kijk jij wel naar de zelfde race?
Ondertussen op 15 en 30 sekonden. Nog steeds 3 sekonden per ronde verlies, we zijn 90 minuten competitief geweest.
Ondertussen kan Porsche 2 niet volgen en verliest Porsche 1, terwijl we slow zones hebben, 3 sekonden per ronde.
Toyota Porsche Toyota Porsche Toyota
En na 25 minuten waren ze nog niet noemens waardig zoek gereden door de eerste , kwamen ze verkeer tegen.Nog 23 en oneffen uur te gaan
:driver:voor wie niet op tv wil/kan kijken die kan zoals steeds een online terecht.
Op 24h-lemans.com werd voorgaande jaren een livestream geplaatst, maar die is dit jaar verdwenen. In plaats daarvan zenden ze een achtergrondprogramma uit. Geen nood, HIER zendt RTL de complete race uit. Geluid uitzetten!! en voor het betere commentaar kun je bij Radio Le Mans terecht.
De warm-up geeft alvast niet veel hoop. Maar het is zoals Vandamme terecht opmerkt nog altijd een duursport. Desondanks geef ik Porsche slechts 10% kans op winst. Mijn voorspellingen hebben bij de euro-millions ook geen succes dus in hoeverre mijn inschatting juist is laat ik in het midden. 😀
@BCcars, ik ken dat gevoel. Ik kan, beroepsmuzikant zijnde, gitaar spelen en zingen tegelijk wat er op neer komt dat je je verstand even in 2 moet delen maar Engels met daarover Duits lukt mij ook niet. Het heeft wat weg van peutertaal. Hier zijn wat woorden en maak er zelf een zin van. 😀
@yellow submarine, wat het wielrennen betreft komen ze op Eurosport nog niet aan de enkels van het team van de VRT, maar ik ben er vrij zeker van dat we daar, en dat is logisch als koersland, tot de wereldtop behoren. Het enige dat me soms stoort aan Michel en José is de manier waarop de loftrompet wordt afgestoken over een Valverde en een Contador. Het zet imo. iets té veel de hypocrisie van het wielrennen in de verf. Als je een Armstrong wist uit de sportgeschiedenis kan je niet staan juichen wanneer een Valverde, die reeds deftig tegen de lamp gelopen is, zelfs maar een beetje een prestatie neerzet in een koers. Bovendien vond ik ze redelijk neerbuigend doen over Froome, al is dat wel stilaan, en dat is niet meer dan terecht, aan het veranderen.
Kwestie van ff of-topic te gaan kan mijn post wel tellen waarvoor alvast excuus. 8)Veel weerklank heeft dit toch allemaal niet meer… Doen er nog andere mee behalve P en T?
Hopelijk voor de Jappen gaat Google voor “Toyota Le Mans 2017” ook niet spontaan “failure” toevoegen zoals bij 2016. Hoe schaamtelijk wil je het hebben?
Wat Eurosport betreft: dat is een farce op alle vlakken. Als er een koers is die niet op vrt komt, dan durf ik al eens het geluid van radio 1 laten horen bij de stille beelden. En dan om de haverklap die reclame.
Toyota moet nog altijd bewijzen dat ze de 24 uur kunnen trekken.
Voor Le Mans is 3 seconden trager niet noodzakelijk onoverkomelijk.
Je moet al 60 toertjes rijden om een volle ronde te winnen en aan die snelheden gaan ze tov de mindere klasses heel snel in de backmarkers komen te zitten.. En dan verliezen ze dat voordeel gewoon in ‘t verkeer.
Hun V6 heeft meer onderdelen en gevoeliger voor trillingen dan de V4 die redelijk natuurlijk gebalanceerd is.. En heeft ze vorig jaar ook parten gespeeld.
Voor elke zuiger die TDC aankomt is er eentje die op BDC aankomt , die neutraliseren mekaar per bank. Op de V6 heb je dat niet.
Le Mans is een uithoudingsslag geen sprint…In 2014 won Toyota ook SIlverstone en Spa.. En hadden ze ook de Pole op Le Mans.
Het verschil was weliswaar minder groot in Qualifying.. maar uitendelijk moet je nog altijd na 24 de eerste zijn en niet aan de start.Denk er serieus over om naar Stuttgart te rijden , Porsche Museum by night, zal daar wel iets te zien zijn denk ik , gadgets te scoren , ik kan me niet inbeelden dat de Porsche werknemers daar niet gaan staan supporteren.
Als iemand goest heeft om mee te bollen, de firmawagen en naft is toch voor niks.. en de entree in t museum ookJa Igor, dat gevoel ken ik. Ik kijk altijd op RTL Duitsland naar de F1 sinds de BBC gestopt is. Man man, als er dan van die gesprekken komen, of nog straffer Engelstalige interviews die ik graag zou proberen te verstaan, dan vinden die Duitsers het fantastisch om daarover simultaan te gaan vertalen in het Duits. Vermits ik beide talen machtig ben, maar niet kan multitasken als ouwerwetse man, heb ik de grootste moeite om die gesprekken te kunnen volgen en weet mijn verstand nooit op welke taal te focussen … grrrrrrrrr …
Die moeten inderdaad eens leren hun klep te houden bij momenten. Kwetteren soms ook gewoon door op momenten dat er een gesprek tussen rijder en pit-crew aan de gang is. Ik wil dan toch altijd wel even meepikken wat er gezegd wordt, al is het maar om te horen dat er problemen zijn met de Pruis.
Problemen met de Prius is overigens de enige hoop die we kunnen koesteren om te winnen want de pace is er niet, ook al zegt Porsche dat men qua race-pace competitief is. Als Lotterer al niet vooruit geraakt dan weet je toch hoe laat het is. Die geeft me ook niet echt de indruk dat hij gelukkig is met de 919.
Toegeven, Kobayashi (was er ten tijde van Ceulemans geen biljarter met dezelfde naam?) had een perfecte vrije baan en had op het ideale moment wat slipstream mee van enkele GT’s.
In Silverstone en Spa kon je je nog wegsteken achter het verschil in downforce setting en waren de GT’s misschien aan het “sandbaggen” maar we kunnen niet langer ontkennen dat hét sportwagenmerk bij uitstek belachelijk gemaakt wordt door een Prius. Ik geloof dat diesel-gate zich doet gevoelen maar als je je zo laat vernederen is het misschien beter de stekker uit het LMP1-programma te trekken.
Het viel mij in Spa trouwens al op hoeveel sympathisanten er zijn voor Toyota en ook nu wordt hen de zegen gegund blijkbaar, voornamelijk omdat ze het “al zo lang proberen”. Persoonlijk zou ik het een ramp vinden moest Toyota winnen omdat ik het een slag in het gezicht zou vinden van iedere petrol-head. We zijn al zo een uitstervend ras en een Prius die superieur zou zijn aan een wagen die van nature een benzine-slurpend PK-monster is (en ja ik weet dat het allebei Hybriden zijn) voelt aan als het definitieve einde van het tijdperk van prachtige, op fossiele brandstoffen rijdende, mechanische meesterwerkjes. Europa is daar al genoeg mee bezig, de mythische 24-uurs race van Le Mans moet daar zo lang mogelijk van gespaard blijven.Leuk feitje: de LMP2’s met de Gibson motor zijn een pak sneller op de rechte lijn dan de LMP1’s!
Dus de LMP1 hebben veel winst in de bochten (door de Hybrid drivetrain), gaan de LMP2 voorbij, die op zijn beurt doodleuk opnieuw langskomt op het rechte stuk.
In de race belooft dat voor gefrustreerde gevechten…. ik kijk ernaar uit.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.