Porsche Francorchamps days

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche Francorchamps days

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

dit jaar zou ik wel eens willen afzakken naar dit machtige circuit met mijn eigen speelgoedje 😆

De data vind ik wel, maar verder valt er niet zo veel info te rapen.

Zoals wat valt er te beleven en op welke dag? (20-21-22 mei)

Wat kost een toegankskaart?
    Kan je toegangsticket kopen zonder met je eigen wagen op het circuit te gaan?

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Groeten,
    Olivier

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 178)
      • het was wel degelijk een GT3 motor die erin zat. Maar met een volledig gestripte body is dat wel big fun!

voor de mensen die er niet genoeg van krijgen.
          Ik heb op Liebe zu Ihm nog wat fotos van de Porsche Days gezet..

hieronder voorproefjes

rjf

Was dat een boxster met GT3 motor of een stock boxster met turbo op? dat laatste wordt wel meer gedaan. Een 986 2.7 komt boven de 350 pk, met een 986 S kom je rond de 400 !

maar wat ging die 911 RS look van sportclassic hard!! 😯
              Was ook een grappig zicht om die boxster met GT3 motor zien te voorbij scheuren 8)

wat me dit jaar echter wel opgevallen is, tegenover de eerdere edities die ik destijds volgde (de eerste edities), is dat het gemiddelde niveau van de wagens die meerijden, ook in de Funklasse, veel hoger ligt! Vroeger zag je daar meer 944’s , oude elfjes enz enz. Nu zit het ook daar al stikvol dure GT3’s, Panamera’s, Turbo’s van de allerlaatste generaties enz… Ik vraag me af of dit ook een gevolg is van de alsmaar stijgende inschrijvingsprijzen??? De allereerste editie kostte het 500 euro om het gehele weekend mee te rijden, en 300 voor de zondag… nu is het al 1100 euro voor de drie heb ik hier gehoord!

Dank voor de leu 😯 ke fotootjes .
                  Zo kan ik ook van de andere dagen genieten 8)

Bedoelen jullie deze? Die ging wel één keer héééél ver… Stond juist naast de muur stil!

Attachments:
                    • DSC_1231.JPG

dat zal wel iemand anders geweest zijn want ik reed in de Sport, ni in de fun… trouwens de keren dat ik goed dwars uit de chicane kwam, kan ik op één hand tellen 😉

@MichM3: heb het laatste deel van de Fun op zondag op het dak van de F1 boxen staan kijken naar de laaste chicane (vraag me niet hoe die noemt). Telkens toen je de bocht uitkwam ging het achterste van je GT3 toch wel behoorlijk zijn eigen leven 😆 Waren de banden op zen eind??

Het is Hotel de la source een echte aanrader,en je auto staat er zeer veilig en in een prachtige ondergrondse parking reys schrijft:

Hotel, welk?
                          Precies een liefhebber aan de beschildering te zien!

PT

Van hieruit ook nog een kleine bijdrage van de parade :

[IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/IMG_2995.jpg[/IMG]
                            [IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/IMG_2976.jpg[/IMG]
                            [IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/IMG_2963.jpg[/IMG]
                            [IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/IMG_2959.jpg[/IMG]
                            [IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/IMG_3025.jpg[/IMG]

@ Audiotronics: ook van mijnentwege veel sterkte! Feit dat ze de (mogelijke) daders al zo snel te pakken hebben is al iets, maar ik kan me voorstellen dat de schade vergoeden belangrijker is op dit moment.

Dank je Benny996! Was er zelf niet maar die foto’s van de parade zijn altijd leuk. Zie trouwens een paar vrienden en familie van me in die parade 😆 (bordeaux 993TT en zilveren US-spec 993 cab).

PS Audiotronics: veel moed! Blij te horen dat de politie het zich een beetje aantrekt. Verzekeringen zijn idd een nachtmerrie. Where are they when you need them???? B*st*rds!

Ik heb dus weeral veel moois gemist 😥 Maar als ik die gecrashte porsches zie 😯 Die hebben nu wel meer hartpijn dan ik van de inbraak 😳

Ik wil nu ook niet dit mooie topic verneuken maar zal wat algemene uitleg geven over de ramkraak. Ten eerste een dikke pluim voor de snelheid van de politie. Nog aan het bekomen tussen al het puin zondagmorgen kreeg ik al een telefoon met de melding dat ze de vluchtwagen hadden klem gereden en er al één vermoedelijke dader was gevat. Een beetje later terug telefoon met de melding dat een deel van de buit was gevonden. Tijdens het opruimen en denkend aan wat ik miste op het circuit kwamen Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws en Gazet van Antwerpen langs. Ook nog telefoon van ROB om te komen filmen maar alles was toen al opgeruimd. Straf dat ze allemaal voor een toch gewone inbraak zoveel moeite doen. Ook de burgemeester stond al ‘s morgens vroeg in zijn training aan de winkel. Persoonlijk geeft dit wel even een goed gevoel. Na alles afgesloten te hebben met houten platen ergens rustig gaan bekomen met een iets sterker dan een cola. De maandag verschillende telefoons van politie en parket gekregen over de stand van zaken en het sporenonderzoek. Deze morgen stond er al een combi te wachten in Tremelo voor nog wat vragen en wat uitleg. Blijkbaar waren er de voorbije maandagnacht door het interventieteam een aantal personen uit hun bed “gelicht” en zaten de twee mogelijke andere daders erbij. Er was ook nog meer van de buit gevonden. Weeral straf voor een inbraak met een toch kleine buit (is uiteindelijk een dikke 20.000 euro + schade). Dus ik bekijk het positief en hoop spoedig toch een gedeelte terug te zien.

Verzekering is iets anders. Om een lang verhaal kort te maken en omdat het niet goed is voor mijne’n tikker : 5 jaar geleden het handelspand als nieuwbouw aangekocht. Veel gezever om alles rond te krijgen en wat blijkt nu : geen gelaagd veiligheidsglas dus clausule = niet verzekerd tegen inbraak. Dat wisten ze vijf jaar geleden niet of wat 🙄 👿

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 178)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.