Porsche Francorchamps days

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche Francorchamps days

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

dit jaar zou ik wel eens willen afzakken naar dit machtige circuit met mijn eigen speelgoedje 😆

De data vind ik wel, maar verder valt er niet zo veel info te rapen.

Zoals wat valt er te beleven en op welke dag? (20-21-22 mei)

Wat kost een toegankskaart?
    Kan je toegangsticket kopen zonder met je eigen wagen op het circuit te gaan?

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Groeten,
    Olivier

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 178)
  • Anoniem

Mushroom schrijft:

Godspeed schrijft:
      [quote]Iemand meer info over de 993 die bij een crash op zondag betrokken was?

Info niet, wel dit :

@ Audiotronics : hoop dat bovenstaand fotootje je wat troost… Hopelijk ben je goed verzekerd.
      Oja, de 997 die gecrasht was was er nog erger aan toe…[/quote]

Iemand een gedacht of een omniumverzekering zo’n uitschuivers verzekerd?
      Ik vrees enerzijds van niet maar wat bijv. mocht iemand mij aanrijden terwijl we daar de “balade” aan het rijden zijn op ons gemakske?
      Iedereen kijkt daar rond naar de andere auto’s en dan is een kop-staart aanrijdingske snel gebeurd, maar wat dan met de verzekering?

Godspeed schrijft:

Iemand meer info over de 993 die bij een crash op zondag betrokken was?

Info niet, wel dit :

@ Audiotronics : hoop dat bovenstaand fotootje je wat troost… Hopelijk ben je goed verzekerd.
        Oja, de 997 die gecrasht was was er nog erger aan toe…

heb dikwijls terwijl ik daar rondliep gedacht aan Audiotronics! Je kijkt dan eens uit naar een leuke dag, en dan besef je plots weer hoe snel het leven weer een verrassing naar je toe kan gooien…. Life’s funny that way… 😕 Veel sterkte, en ik wens je de kracht van het relativeren toe! Het is zwaar klote… en toch zijn er ergere dingen in het leven. Maar ik weet het, het kan op dit moment als een magere troost overkomen…

Heb zelf best wel een leuke dag gehad, gebroken rib of niet! Heb ook alle flitsende flikjes kunnen verschalken, ook mooi meegenomen… 😉 En de witte GT1 replica zoals op de bovenstaande foto’s stond, daar heb ik de eigenaars even over aangesproken, en die waren enorm verwonderd dat ik meteen wist te raden dat een Boxster (!) als basis gediend had! Maar ik herkende de afscheiding achter de zetels meteen… Was trouwens met Tiptronic!

Hoop dat het nog meevalt voor jou Audiotronics, pfff, wat een ellende.

Deze week in verlof, nog lekker aan het nagenieten van de PDF. Leuk om al die bekende gezichten te zien en lekker te kletsen. Denk dat ik meer zitten babbelen heb dan naar Porsches kijken.
            Ook meegereden met mijne maat uit Zwitserland. Blijft toch altijd kicken en hard dat die gasten gaan. Voor sommigen lijkt het wel of ze een wedstrijd rijden. Eigenlijk als je ziet hoeveel er in dat weekend gereden hebben, valt het aantal schadegevallen nog goed mee vind ik.
            Ik zou er als beginner wel niet willen tussen rijden. Vind dat er wel teveel verkeer is.

Greets,
            Rufie.

Daar gaan ze wel eerlijk over zijn. Ze doen dit net met een GT3 omdat deze daar voor gemaakt zijn. Tevens nemen ze hun klanten ook mee op het circuit, kans is groot dat een van de passagiers onder de indruk is en besluit tot aankoop over te gaan. Dan weet je goed wat er is gebeurd. Bovendien heb ik er wel vertrouwen in, worden met respect gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn…

Iemand meer info over de 993 die bij een crash op zondag betrokken was? Had zaterdag gezien (tot mijn verbazing) dat een 993 C4 in de klasse race (op slicks) meereed, en dit zelfs nog helemaal niet slecht deed. Altijd zonde als een wat ouder model een zware klapper maakt. Reden ook nog flink wat 993’s dit jaar mee in ‘Fun’, waaronder zelfs twee Targa’s :lol:.

Dan zeggen ze “Jah die was van een oudere heer, bedrijfsleider weetjewel. Na een poos merkte hij dat hij toch niet met die wagen reed en heeft hij zich een Panamera gekocht. Vandaar” 😉

-Verkopers liegen altijd- niet over alles, maar altijd een beetje :p

Anoniem

Wat mij ook is opgevallen zaterdag is dat er vele Porsches met garageplaten aan en af reden. Vele ook met een nummer voor op het circuit te gaan 🙄
                  Zelfs een witte 997 GT3 die als top occasie 22 dkm bij een officiële dealer te koop is 🙄
                  Ik ben dan eens benieuwd wat ze zullen vertellen als je vraagt hoe ermee gereden is.

@Audiotronics : ook sterkte van hier gewenst .

En wie van hier stond deze morgen aan de tankpomp van de Vatana in Beringen Paal omstreeks 10.20u .
                    Deze morgen stonden er 5 Porsches samen . Zover ik kon zien één 964 en de rest 996 en 997

Grappig, ik veronderstel dat jij niet met de Porsche was, zou ik anders wel gemerkt hebben zeker ?

Groeten.

BC911 schrijft:

Rufie schrijft:
                      [quote]Morgenvroeg vroem vroem….

Gespot op de Brusselse ring deze middag 😉

Ik denk het wel, twee personen met lineyards gezien 😀 op’t einde, mja ik had de mijne toen nog niet 🙁

Volgende keer kunnen we wuiven 😀

Btw Cab88, schijfremmen gebroken, velgen gebroken, voorste bumper weg, achter en zijkant beschadigd. Alles valt te repareren, maar volgens mij kan em al beter ne nieuwe bestellen, en deze keer niet zijn zoon ermee laten rijden

btw mijn fototjes staan op http://porsche.sl33py.de

Anoniem

@ sl33py; ik zie nu net op uw avatar het kleur van uw interieur; reed jij vanmiddag niet naast mij op de rondrit op’t circuit?

@orange
                          ; ik denk eigenlijk dat die gt3 nog wel te repareren zal zijn maar die 993 was echt wel een metertje korter hé :-((
                          ik probeer later van de week nog wel eens enkele foto’s te posten.

plumber schrijft:

PS: vandaag ook 2 total loss wagens gezien in Franchorchamps.
                            Een 997 GT3 en een 993.
                            Dat is voor die mannen ook al geen leuk weekend geweest 🙄

heb die ook zien staan, er zat bij beide al een kaartje van fg tussen 😆

Heb die man naast zijn 993 zien staan, hij had wat last van zijn ribben, wss gekneusd door de crash. Verder zonder emoties, moest dit bij mezelf gebeuren zou ik zeker met de tranen in de ogen staan.

Die 997 GT3 was er een stuk erger aantoe, klaar voor onderdelen…

Voor zij die erbij konden zijn was het een fijne dag, het weer viel fantastisch mee, met uitzondering van de gigantische plensbui net na de porsche parade.

Verschillende wagens verschroeiend hard over het asfalt zien scheuren… Daar klopte mijn hartje wel deftig sneller van.

Mushroom en co gespot, ik probeerde hem door de dag al eens te bereiken, uiteindelijk is dat dan ook gelukt 🙂 Stond hij toevallig net bij de mijne 😀

Daarna ben ik op’t gemak huiswaarts gekeerd. Tegen een uur of 5 terug, was plezant.

917

@ Audiotronics: sterkte, ik weet wat je meemaakt. Ik heb in mijn zaak al een tiental inbraken of ramkraken gehad, op de 17 jaar dat ik nu bezig ben.
                                Iedere keer het gevoel van onmacht en woede …

Hier toch enkele foto’s van zondag en de parade.

Groeten, Frank.

rjf

Pfff, ben meer en meer overtuigd dat zo’n circuitdag niks voor mij is, zou het niet overleven als ik hem in de muur plant 😳

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 178)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.