porsche garage eigenaar

Home Forum Zeverhoekje porsche garage eigenaar

• Maker
    Discussie
  • http://www.iva-driebergen.nl/index.php?pageID=103

in de video die in deze link staat spreekt de eigenaar van een porsche garage over zijn studies dat hij heeft gedaan maar er staat ook bij met welke auto hij zelf rijdt en dat is een VW golf GTI.
    Heb je als eigenaar van een (porsche) garage een mooi loon? kan me voorstellen als je 38 mensen moet uitbetalen dat dit ook al een aardige som is. (vraag dit enkel uit nieuwsgierigheid

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • @wim: je hebt helemaal gelijk en ik weet het zelf want hier bij mij thuis zijn mijn ouders zelfstandige. dus sinds ik klein ben zie ik hoe dat allemaal is. 😉

maar ik vraag mij gewoon af om een Porsche garage op te richten moet je toch een enorm groot start kapitaal hebben? 😕

PB

Gelukkig had ik een héél goede boekhouder want als kleine zelfstandige loodgieter
        destijds, verdiende ik amper het zout op mijn patatten. :mrgreen:

Wim

Dat zal altijd al een verschil geven tussen België en Nederland.
          Je schrijft het zelf al in je verhaal, eerst te groot doen en nu zelf staan werken. 💡

Wat ik eigenlijk wilde vertellen, maar misschien iets uitgebreider had moeten formuleren is.
          Als je begint op jonge leeftijd, en je zaak gaat groeien en je blijft zelf hard meewerken, zul je in het begin minder te besteden hebben op het eind van het jaar als je personeel wat gelijk een netto X loon krijgt per maand en dat x 12.
          Dit komt door investeringen die je moet doen voor je personeel en zaak als je groeit, en je eigenlijk het geld wat je voor je zelf wilt eerst in de zaak zal verdwijnen, om deze qua liquiditeit sterk te maken.
          Pas na een aantal jaren zal dit loon gevend werken, en dat zie ik nu ook bij Timo, is snel gegroeid, en vanaf nu (na 4 jaar) zich eindelijk het gewaardeerde ondernemersloon kan toe eigenen.
          Zeg niet dat het niet klopt, want heb veel Belgische zaken vrienden, en die doen alles op de zaak, maar hebben zelf volgens de boeken op het eind van het jaar amper 500 tot 800 euro volgens de boeken per maand te besteden, en de rest is via de zaak gegaan.
          Hier nemen ze een netto loon op per maand uit de zaak waar je alles privé van kan betalen en leven, en het zakelijke puur zakelijk blijft voor een gezonde zaak.
          Maar dit systeem gaat nu ook stilletjes veranderen in België, zo ook al met de auto’s die eerst allemaal op de zaak staan/stonden, en er eigenlijk maar eentje op de zaak kon in plaats van drie.
          En dit is nu het verschil tussen ons en jullie zaken doen. 😉

Een startend ondernemer en direct personeel? Dat dan meer verdient dan de ondernemer zelf? Dan klopt er volgens mij toch iets niet. Als je 38 mensen in loondienst hebt en je dan zelf geen heel mooi loon kunt geven dan ben je verkeerd bezig. In mijn ogen is dat dan simpel : één personeelslid minder en zelf wat harder werken. En jezelf dan ook een mooi loon geven. Ik kan als voorbeeld een bedrijf geven waar ik in een vorig leven gewerkt heb. Bedrijf was verlieslatend, waren met 17 mensen in loondienst en elke maand hetzelfde gezever over lonen. Maar de zaakvoeder zat wel in zijn ivoren toren en wist amper wat er in zijn winkel gebeurde. Hij kloeg constant dat wij meer dan hem verdienden. Maar hij vond zich wel te mooi om even in de winkel een klant verder te helpen. Nu tien jaar verder staat hij wel in zijn winkel en heeft hij nog maar een paar mensen in loondienst. En binnen tien jaar zal er waarschijnlijk van zijn bedrijf geen sprake meer zijn.

Wim

Kan je vertellen dat niet alles winst is, en dat je als startend ondernemen soms minder loon hebt als je personeel, maar dat is ook waarom er ondernemer voor staat.
              Maar dat is altijd als je begint met een zaak, investeer je meer in de zaak als in je zelf. 💡

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.