Home › Forum › Porscheforum Technisch › Porsche Verzekeren › porsche garantie verlengen na 3 jaar?
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 weken geleden door Boxer.
-
mij porsche boxster 25y is in maart 3 jaar en moet garantie verlengen tis mijn eerste porsche dus mijn vraag is
wordt dat veel gedaan? voor 3j ist 3000 euro
bedankt voor reactie
Hoi Koen, weinig reactie op je vraag, persoonlijk bevind ik me niet in jouw situatie dus geef ik je voor wat het waard is mijn mening of visie op de zaak.
Volgens mij moet je voor je je garantie kan verlengen nog een controle laten uitvoeren bij Porsche (als ik me niet vergis) daaruit zal blijken of ze je garantie willen verlengen, vervolgens zal er je een voorstel gedaan worden, in dat voorstel zit dan meestal ook een modelcontract met al de voorwaarden, maar ook uitsluitingen die bij het contract horen. Volgens mij zijn er bij een recente (3 jaar oude) Boxster weinig onderdelen die niet onder slijtage gevoelige uitsluitingen zullen vallen waarvoor je bij een leeftijd tussen de 3 en de 6 jaar moet vrezen. Uiteraard is dat sterk afhankelijk van je rijstijl en het onderhoud dat je de wagen geeft, dus daar heb je zelf al een te controleren feit of je een verlengde garantie nodig acht of niet.
Verder is het belangrijk om even stil te staan bij de reden waarom je je garantie zou willen verlengen, is het voor een stuk ‘peace of mind’ en een gevoel van zekerheid, of is het omdat het gewoon kan ?
Heel wat Porschisten kijken gewoon wat er op hun pad komt en nemen de kosten als ze eraan komen.
Als er in de drie jaar dat je met de wagen rijd geen vreemde mankementen of fouten geweest zijn zou ik persoonlijk ook kijken wat er op me afkomt als het zover is. Langs de andere kant, als het die peace of mind is die je zoekt, dan is 3000€ ook niet de hoofdzaak mocht er al ééns iets haperen, ik denk dat je de afweging moet maken voor jezelf nadat je de lijst met uitsluitingen in het contract eens goed doorgenomen hebt zodat je een duidelijk beeld krijgt waarvoor en wanneer je op de verlengde garantie beroep kan doen.
Maar zoals gezegd, ik ben geen expert ter zake, mijn mening is irrelevant en zeker geen aanbeveling, dit is puur hoe ik tegen je vraag aankijk.
Ik verleng de Porsche Assistance garantie wel omdat ik het bekijk als een bijkomende verzekering, als een soort van omnium. Bovendien heb je daar bovenop ineens nog een Europese assistance inbegrepen. Alleen dat al komt bij een gemiddelde verzekeraar al neer op een paar honderd euro.
Uiteraard zijn de slijtage onderdelen geen onderwerp van de garantie, maar je weet nooit wat er mechanisch mis kan gaan. En dan heb je toch de “peace of mind” waar David over spreekt.
Stel maar eens voor dat je PDK plots de geest geeft. Dan wordt de kost van de Porsche Assistance garantie plots een peulschil!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.