Home › Forum › Porsche Talk › Porsche GT2RS
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 7 maanden geleden door porschky.
-
MakerDiscussie
-
4 mei 2010 om 19:08
Op auto55 is er een artikel verschenen over een Porsche dealermeeting waar de Porsche GT2RS zou voorgesteld zijn.
-
MakerDiscussie
-
ik heb destijds in de beruchte Adenauer Forst de vangrail eens bijna even dicht zien komen met mijn Boxster S… en ik verzeker u dat ge nadien gekalmeerd zijt voor een hele tijd 🙄 😀 Mijn schoonbroer had minder geluk met hun Z3, die zijn de vangrail zwaar ingegaan… en die lijkt voor eeuwig gekalmeerd wat circuitrijden betreft vrees ik… Tja, limieten leren kennen betekent ook vaak erover moeten gaan!
Damn die heeft een engelbewaarder. Ik zag hem zo al in het filmke tegen de vangrails gaan. Wel een prachtige ding. Toch nog maar eens een euromillions gaan halen, je weet nooit 😀 (winnen = Verellen, pak uw boek met bestelbons maar 😆 )
Ik denk dat Porsche toch iets meer dan 10.000 wagens per jaar maakt 😆
En met de Panamera / Cayenne / diesel modellen zijn ze ook niet echt een nichefabrikant…
Ik denk niet dat je ongerust moet zijn als je volgend jaar een GT2 RS in je garage hebt staan.
Lees hieronder de rubriek “Afwijkingen” )Europa wil de gemiddelde Co2-uitstoot van nieuwe personenwagens tegen 2020 beperken tot 95 gram per kilometer. Om dit doel te bereiken, dwingt het de autofabrikanten om de emissies van hun nieuwe wagens tussen 2012-2015 drastisch te verminderen tot 130 gram per kilometer.
Tegen 2015 mogen alle nieuwe personenwagens in de unie gemiddeld nog maar 130 gram Co2 per kilometer uitstoten. Om de autofabrikanten voldoende tijd te geven om zich aan de nieuwe regels aan te passen, wordt de norm trapsgewijs verlaagd. Vanaf 1 januari 2012 moet 65% van de nieuwe personenwagens aan de nieuwe uitstootgrens voldoen. Een jaar later wordt dit percentage opgetrokken tot 75%. In 2013 ligt de lat op 80% om in 2015 de volledige 100% te bereiken.
[b]Afwijkingen
De Europese Commissie kan normafwijkingen toestaan voor fabrikanten waarvan er jaarlijks maximum 10.000 nieuwe wagens geregistreerd worden in de EU. Ook voor nichefabrikanten zijn uitzonderingen voorzien.
Een toeleverancier of een fabrikant kan de commissie vragen om bij de bepaling van zijn specifieke emissiedoelstelling rekening te houden met de Co2-besparingen die worden gerealiseerd door gebruik te maken van innoverende technologie. [/b]Groepen
Fabrikanten die geen afwijking genieten, mogen een groep vormen om aan de uitstootnormen te voldoen. Dergelijke groepsovereenkomsten mogen maximum 5 jaar duren en moet uiterlijk op 31 december van het jaar waarop de emissies worden gegroepeerd, worden afgesloten.Boete
Fabrikanten die de uitstootnormen overschrijden, moeten een boete betalen. Vanaf 2019 bedraagt deze ‘bijdrage voor overtollige emissies’ 95 euro per overschreden gram vermenigvuldigd met het aantal nieuwe personenwagens. Tussen 2012-2018 gelden specifieke berekeningsformules.Voor zover ik vernomen heb moet je deze auto inschrijven in 2010, vanaf 2011 voldoet deze niet meer aan de uitstootnormen en heb je een pareltje in je garage, dat stilstaat…
Hier zijn mss omwegen voor te vinden?in elk geval een prachtige wagen!
Ik was vorig week-end in Duitsland en een stop bij de dealer is er altijd bij.
De pre-verkoop van de GT2 RS is daar reeds gestart in Duitsland.Er worden maximaal 500 exemplaren geproduceerd en vanaf september te koop in België.
Prijs is 242.847 euro
500 ex. is weinig maar het aantal kandidaten is dan ook beperkt, niet alleen voor de prijs maar niet iedereen wil een race machine voor dagelijks gebruik.
Zelfs de 911 Classic Sport waarvan men dacht dat deze direct uitverkocht ging geraken en een collectors item ging worden is wat voorbarig geweest.
amaai een RS van de GT2 😯 wat moet dat geven!!!…
kben benieuwd naar de specificaties…
van mij mag het er van komen in ieder geval. Een model extra kan géén kwaad, en deze zou wel brokken maken op circuit denk ik 🙂
Maar mijn portefeuille is duidelijk niet dik genoeg voor dergelijk speelgoed
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.