PORSCHE GT3 RALLY

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche filmpjes PORSCHE GT3 RALLY

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • [quote=”SidewindR”:1rnbd10d]Beste Luc, ik moet het hier helaas oneens blijven met u 😉

Er zijn momenten in het filmpje dat onzen Bodson tegen de begrenzer zit en het lampje nog altijd niet aan is, terwijl op andere momenten het duidelijk oplicht bij het lossen van de koppeling bij het schakelen (dus wanneer de wielen door het bruusk lossen van de koppeling heel even doorspinnen, en het lampje héél even aan”pinkt”)

We zullen nekeer een mailtje moeten sturen naar porsche motorsport 😛

Groetjes,

SidewindR.

PS: ik hou het niet langer meer uit en ik ga dan ook mijn beest eens van stal halen straks 😉 ) [/quote]

Ik blijf erbij dat het volgens mij geen shift-light is 8)

Shiftlight, zeker en vast. 😀

Is volgens mij inderdaad een ‘shift light’.
          Als het lampje brandt in lage toeren betekent dit ook dat er in principe een versnelling lager moet geschakeld worden, maar dikwijls is dit net voor een bocht. En deze wagen heeft toch koppel genoeg…

voor de doe-het-zelvers:
          http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/231/race___rally

Beste Luc, ik moet het hier helaas oneens blijven met u 😉

Er zijn momenten in het filmpje dat onzen Bodson tegen de begrenzer zit en het lampje nog altijd niet aan is, terwijl op andere momenten het duidelijk oplicht bij het lossen van de koppeling bij het schakelen (dus wanneer de wielen door het bruusk lossen van de koppeling heel even doorspinnen, en het lampje héél even aan”pinkt”)

We zullen nekeer een mailtje moeten sturen naar porsche motorsport 😛

Groetjes,

SidewindR.

PS: ik hou het niet langer meer uit en ik ga dan ook mijn beest eens van stal halen straks 😉 )

Zoals ik al vertelde doet het lampje dienst om het ideaal moment aan te geven om te schakelen. Nu als zijn wagen in een oneffenheid komt of op slechte wegen gaat dit sneller branden. De rede hiervoor is vrij simpel, zijn wielen slippen door van de kracht van de motor en zijn toerental gaat dan ook veel sneller de hoogte in. Als je goed oplet in dit filmpje zal je merken dat zijn wagen op normaal wegdek dit minder zal doen.

Ik heb ook die indruk. Iedere keer dat hij in een put of oneffenheid komt, gaat het lichtje branden.

Volgens mij is het inderdaad een vorm van “Electronic Stability Program” (ESP). Dus het contact van de wielen met de weg.

In die situatie overigens erg handig.

[quote=”RSR”:2xk2y0aq][quote=”mafke”:2xk2y0aq]Puur uit nieuwsgierigheid: weet iemand waar dat flikkerend lampje boven het stuur voor dient?[/quote]

Dit geeft het ideaal moment aan om te schakelen[/quote]

Hmm, meestal is dit idd zo, maar hier gaat het ook soms branden bij remmen of “laag” in de toeren in 1e vb, of wanneer de wielen geen goed contact met de weg hebben zoals op dat stuk onverhard… Ik denk dus dat het in dit geval een indicator is voor -heel algemeen gesteld- wielspin…

Correct me if I’m wrong 😉

Groetjes,

SidewindR.

[quote=”mafke”:13aj1nct]Puur uit nieuwsgierigheid: weet iemand waar dat flikkerend lampje boven het stuur voor dient?[/quote]

Dit geeft het ideaal moment aan om te schakelen

[quote=”mafke”:1wske5ix]Puur uit nieuwsgierigheid: weet iemand waar dat flikkerend lampje boven het stuur voor dient?[/quote]

ESP ?

Puur uit nieuwsgierigheid: weet iemand waar dat flikkerend lampje boven het stuur voor dient?

[quote=”RSR”:1pjhpq48]Lol, het was op dat moment nen Pé van 80+ 😀 lol: 8) twisted: [/quote]

hahaha, ik kon er tenminste nog in….

Zalig filmpje!!! I love die GT3 RS! Mss een ideetje voor de Sint??? 😉

Anoniem

dedju, da heb ik weeral gemist hé.

Lol, het was op dat moment nen Pé van 80+ 😀 lol: 8) twisted:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.