PORSCHE- Haspengouwrit met ontbijt-bijeenkomst op zondag 4 september 2016

Home Forum Porsche Uitstappen PORSCHE- Haspengouwrit met ontbijt-bijeenkomst op zondag 4 september 2016

• Maker
    Discussie

• Geert Trippas
    Deelnemer

Beste PFB-leden ,

Via deze weg willen wij jullie uitnodigen voor ontbijt-bijeenkomst gecombineerd met een Porsche-rit in de Haspengouwstreek , omgeving van Landen en op de kruising van de provincies Limburg, Brabant en Luik.

Na de PFB-Lenterit en Bloesemrit te Alken eerder dit jaar, werd ik gecontacteerd door Steven (aka PFB-lid Muffit) om mee te werken aan een Hageland-rit in zijn eigen streek. Tijdens enkele gezamenlijke deelnames aan lokale oldtimerritten hebben we wat ideeën uitgewisseld en een aantal weken later is Steven begonnen met het uitstippelen van de route. Ondertussen hebben we de route al enkele keren gereden en zijn we nog bezig het uitschrijven van het roadbook.

Daar de meeste wegen van deze route in de Haspengouwstreek liggen en we ook een aantal keren het parcours van de Haspengouwrally kruisen spreken we eerder van een Haspengouwrit dan een Hagelandrit.
      Alzo zijn we tot het volgende concept gekomen :

WAAR : samenkomst in de prachtige vierkantshoeve Aulnenhof , Walshoutemstraat 74, 3401 Landen
      WANNEER : zondag 4 september 2016 vanaf 9u.
      CONCEPT :
      – op de startlocatie hebben we een gereserveerde Porsche-parking voor + 50-tal wagens
      – gezamenlijk uitgebreid ontbijt in groep tussen 9u en 11u.
      START van de rondrit om 11u , vrij vertrek, al dan niet in groep.
      – een route met inbegrip van verharde verkavelingswegen in het spoor van de Haspengouwrally
      – of een route zonder de verkavelingswegen.
      – lengte van de route is ongeveer 130 km met een duurtijd van 2u zonder tussenstop.
      – geen gezamenlijke tussenstop , MAAR in het roadbook worden enkel mogelijke tussenstops
      (tavernes / brasseries) aangeduid waar men naar eigen believen kan halt houden om iets te drinken en …
      EINDE van de rit aan provinciedomein Het Vinne te Zoutleeuw waar we nog even kunnen napraten
      en terecht kunnen voor een natje of een droogje.

– INSCHRIJVING : 15 Euro per deelnemende persoon (=bijdrage uitgebreid ontbijt)

– PRAKTISCH :
      – uitgebreid ontbijt-BUFFET in een prachtige brabander-zaal met :
      – streek vruchtensappen
      – koffie / thee
      – verse croissants / koffiekoeken
      – verschillende soorten beleg, confituur , choco en charcuterie
      – vers gebakken broodjes
      – roereitje met spekjes

– Inschrijving door storten van 15€/persoon op rek. nr. BE65 0004 3020 4696 [b]BIC-code : BPOTBEB1
      [/b]
      Naam : S. Bogaerts
      met vermelding van nickname en namen van de deelnemende personen.

Tot binnenkort,

Steven & Geert

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 97)
      • Mooi weer, dus moest de kap van de Spyder open. Dan kan je wel een extra paar handen gebruiken.

Om weer dicht te makend wellicht nog meer… :popcorn:

P9042127.jpg

P9042128.jpg

P9042129.jpg

Deze hadden jullie nog te goed. Regenachtige start maar daarna mooi weer!

P9042102.jpg

P9042105.jpg

P9042108.jpg

P9042110.jpg

P9042112.jpg

P9042113.jpg

P9042116.jpg

P9042125.jpg

was een mooie en leuke dag en elke keer weer nieuwe aardige mensen die je leert kennen
            en alles perfect geregeld door de organisatie TOP
            :drink:

neen Sensa, ik ben idd nogal hoffelijk tegen het andere geslacht, maar daar waar het roadbook ietsje twijfel toeliet gingen zij FF de verkeerde kant uit. achteraf snapte ik waarom de 964 zo de sporen kreeg …

Deepee, wat ik versta van je bericht is dat ze je gewoon voorbijgestoken zijn! Als het mannen waren geweest “was het waarschijnlijk gene waar geweest” :happy:

Zelf was ik er niet bij, maar proficiat aan de organisatoren en bedankt voor de foto’s, ook al zat ik in +30 graden en regende het in Haspengouw … ik weet waar ik liever zou geweest zijn :respekt: :respekt: :respekt:

[quote=”BMWMB” post=241094]Ik doe meerdere rondritten per jaar, en moet zeggen dat dit een van de leukste was dit jaar …ook mijn vrouw en dochter doen dat heel goed. Sinds enkele maanden hebben we de 964 bijgekocht, en worden de rondritten niet enkel vader-zoon momenten, maar echte gezinsuitstappen…[/quote]

Ik heb dat vrolijke duo een tijdje in m’n zog gehad en omgekeerd. Dat dames team deed dat idd bijzonder vlotjes :applaus: :up:

Ik doe meerdere rondritten per jaar, en moet zeggen dat dit een van de leukste was dit jaar.

Mijn zoon is ondertussen al een ervaren copiloot, en ook mijn vrouw en dochter doen dat heel goed. Sinds enkele maanden hebben we de 964 bijgekocht, en worden de rondritten niet enkel vader-zoon momenten, maar echte gezinsuitstappen.

Helaas ben ik er deze keer niet zonder brokken vanaf geraakt, wat op een breed stuk van de verkavelingswegen ging de snelheid wat omhoog (ah ja, want RD hing achter mij met z’n GT3 😮 ) , en kreeg ik een vogel tegen de voorruit, die de winddeflector van mijn schuifdak heeft geraakt en gebroken. Gelukkig geen erge schade dus.

Ook alweer toffe mensen leren kennen. We kijken al uit naar de volgende keer.

Graag een dikke thumbsup voor de organisatoren.

Bedankt aan de organisatie voor deze fantastische rit. :respekt: Voor ons was het weer even terug thuiskomen (Wonen nu in Boutersem maar zijn afkomstig van Jeuk en Duras). In onze jeugd, toen Guy Colsoul nog meereed, ieder jaar naar de Haspengouw rally gaan kijken en dus pure nostalgie. Volgende editie zijn we er zeker weer bij en hopelijk nog véél meer ruilverkavelingswegen :happydance:

Ik had er zelf absoluut geen last van dat je dicht reed, zo dicht was het trouwens niet, maar op dergelijke wegen kan je verwachten dat er af en toe wat omhoog geworpen wordt door de rijwind of de achterbanden. Ooit had ik tijdens dergelijk evenement met mijn toenmalige Z4 voor dat bij een achterligger een voorruit sneuvelde doordat ik nogal stevig optrok… Niet leuk.

@yellow sub
                          Van steenslag geen last, Macan is steenslagfolie gewrapt. Scusi als ik soms wat te kort reed, is het enthousiasme en de hogere zitpositie die meestal dat gevolg hebben :engeltje:
                          Zal er volgende keer op letten…

Ik reed achter de boxster toen ik je zag opduiken, was even schrikken maar gelukkig hebben we allemaal Porsche remmen

[quote=”Yellow Submarine” post=240962]Op een bepaald moment had mijn trouwe co-pilote mij zelfs bijna frontaal laten crashen tegen een 981 Boxster, verder geen bijzondere afwijkingen gehad…[/quote]

Yep, dat was even schrikken :sarcastisch 😯 maar de remmen werkten perfect :up:

Ah, ik dacht waarom sluit die niet aan?
                              Kan hem weer ni volgen? :mrgreen: :coolness: :sleep:

Ik heb er ook op gelet niet te dicht bij de voorligger te rijden, om steenslag te vermijden. Hopelijk heeft de Maccan van Carbonman niet te veel van mijn opvliegend steengruis te lijden gehad, want ik vond wel dat hij nogal dicht achter mij reed…

Ja Steven , we zullen nog eens iets uit onzen hoed moeten toveren …

We hadden een alternatieve route in het roadbook ingebouwd om de mensen de keuze te geven om deze ‘minder propere’ wegjes te omzeilen. Doch ik denk dat meer dan 90% van de deelnemers de volle rit uitgereden heeft , inclusief de verkavelingswegen. :up:
                                  Zelfs de haast nieuwe wagens hebben ze eens goed de sporen gegeven op de Haspengouwse rally KP’s :respekt:

Er zat een beetje risico verbonden aan het toevoegen van deze lange smalle wegjes.
                                  Gelukkig waren er zeer weinig voetgangers, fietsers of andere voertuigen aanwezig die dag.
                                  Zaten we nu 1 week later, dan was de fruitpluk al volop bezig …
                                  Waren de weersvoorspelling beter geweest, dan was er meer fietstoerisme …
                                  Als … dan …

Gelukkig is alles goed verlopen en was iedereen (vooral de chauffeurs) content :happydance:

Neen, wij waren de spookrijders…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 97)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.