PORSCHE- Haspengouwrit met ontbijt-bijeenkomst op zondag 4 september 2016

Home Forum Porsche Uitstappen PORSCHE- Haspengouwrit met ontbijt-bijeenkomst op zondag 4 september 2016

• Maker
    Discussie
  • Beste PFB-leden ,

Via deze weg willen wij jullie uitnodigen voor ontbijt-bijeenkomst gecombineerd met een Porsche-rit in de Haspengouwstreek , omgeving van Landen en op de kruising van de provincies Limburg, Brabant en Luik.

Na de PFB-Lenterit en Bloesemrit te Alken eerder dit jaar, werd ik gecontacteerd door Steven (aka PFB-lid Muffit) om mee te werken aan een Hageland-rit in zijn eigen streek. Tijdens enkele gezamenlijke deelnames aan lokale oldtimerritten hebben we wat ideeën uitgewisseld en een aantal weken later is Steven begonnen met het uitstippelen van de route. Ondertussen hebben we de route al enkele keren gereden en zijn we nog bezig het uitschrijven van het roadbook.

Daar de meeste wegen van deze route in de Haspengouwstreek liggen en we ook een aantal keren het parcours van de Haspengouwrally kruisen spreken we eerder van een Haspengouwrit dan een Hagelandrit.
    Alzo zijn we tot het volgende concept gekomen :

WAAR : samenkomst in de prachtige vierkantshoeve Aulnenhof , Walshoutemstraat 74, 3401 Landen
    WANNEER : zondag 4 september 2016 vanaf 9u.
    CONCEPT :
    – op de startlocatie hebben we een gereserveerde Porsche-parking voor + 50-tal wagens
    – gezamenlijk uitgebreid ontbijt in groep tussen 9u en 11u.
    START van de rondrit om 11u , vrij vertrek, al dan niet in groep.
    – een route met inbegrip van verharde verkavelingswegen in het spoor van de Haspengouwrally
    – of een route zonder de verkavelingswegen.
    – lengte van de route is ongeveer 130 km met een duurtijd van 2u zonder tussenstop.
    – geen gezamenlijke tussenstop , MAAR in het roadbook worden enkel mogelijke tussenstops
    (tavernes / brasseries) aangeduid waar men naar eigen believen kan halt houden om iets te drinken en …
    EINDE van de rit aan provinciedomein Het Vinne te Zoutleeuw waar we nog even kunnen napraten
    en terecht kunnen voor een natje of een droogje.

– INSCHRIJVING : 15 Euro per deelnemende persoon (=bijdrage uitgebreid ontbijt)

– PRAKTISCH :
    – uitgebreid ontbijt-BUFFET in een prachtige brabander-zaal met :
    – streek vruchtensappen
    – koffie / thee
    – verse croissants / koffiekoeken
    – verschillende soorten beleg, confituur , choco en charcuterie
    – vers gebakken broodjes
    – roereitje met spekjes

– Inschrijving door storten van 15€/persoon op rek. nr. BE65 0004 3020 4696 [b]BIC-code : BPOTBEB1
    [/b]
    Naam : S. Bogaerts
    met vermelding van nickname en namen van de deelnemende personen.

Tot binnenkort,

Steven & Geert

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 97)
    • Geert, we staan voor een zware opgave, meer rallywegen, meer seightseing, avondrit…..

Meer rallywegen kan, is wat extra zoekwerk om in een roadbook in te passen.
      Maar ook fun om te zoeken, het moet volgens de verkeersregels.
      Veel wegen zijn nl niet toegelaten vr auto’s, enkel vr landbouwvoertuigen.

De kleine wegen invoegen was voor ons ook bang afwachten op de reacties achteraf, maar bijna iedereen heeft het parcours gereden en was enthousiast. In de bloesemperiode is dit geen optie wegens teveel fieters, Vespas ed.

Ward, leuke wegen zijn altijd welkom.

Yellow Subm, had die boxster zelfmoord neigingen? Op die wegen even tegen het verkeer inrijden…..

Op een bepaald moment had mijn trouwe co-pilote mij zelfs bijna frontaal laten crashen tegen een 981 Boxster, verder geen bijzondere afwijkingen gehad… Ik vond de wegen ook zeer leuk, mijn vrouw vond het allemaal wat minder. Het was dus eerder een rijders-parcours dan sightseeing.

Zij is natuurlijk verwend door de trip naar Schotland…

Url

Ook van mijn kant bedankt aan de organisatie! Alles perfect geregeld en complimenten voor de roadbook, alleen moet mijn co-piloot nog wat werken aan zijn navigatie skills :sarcastisch

In een volgende editie mogen er van mij zeker meer verkavelings/rally wegen, daar heb ik echt van genoten! Ik ben ook bereid om te helpen bij de volgende editie moest dat gewenst zijn, ik ken ook nog wel wat wegjes in die buurt :up:

:respect2: aan de organisatie, absolute top, proficiat! en volgens mij co-pilot het beste roadbook ooit :up:
            Twas dikke fun! ook in mijn cremecar, die zich perfect leende voor de modderige stukjes.
            Voor mij meer van die kleine wegjes, super

:respekt:
              Ondanks de natte start na het gesmaakte ontbijt een fijne porsche-dag beleefd . Bekende en nieuwe gezichten gezien , is altijd fijn . Qua organisatie een dikke pluim voor de twee bezielers Geert en Steve en natuurlijk niet te vergeten de onontbeerlijke hulp van Hilde (en Sander 😆 ) :up:

Leuke foto’s en mooie variatie aan Porsches :up:

:up: :up: :up: :up:

mijn overige foto’s in XXL kan je HIER bekijken/downloaden (registreren of account aanmaken bij dropbox kan je onderaan gewoon weg klikken)

het was met volle teugen Ge-niet-en ❗ met zachte EN hoofdletter “G”
                      den deze zat de klok rond achter het stuur. nu zitten mijn batterijen terug propvol arbeidsvitamientjes na zo’n supersunday :respect2:
                      thx @ alle organisatoren en helpers !

DSC05336.JPG

DSC05339.JPG

DSC05341.JPG

DSC05353.JPG

Steven, mooie foto’s ! :respect2:

Ik kan hier nog weinig aan toevoegen. We hebben ons super geamuseerd. :salut:

We kunnen terugblikken op een geslaagde dag met vele tevreden gezichten.
                        De Porsches werden gebruikt waar ze voor dienen , rijden, rijden, rijden :driver:

Hop naar een volgende editie , :drink:

Het was weer dik inorde en al bij al hebben we ook nog geluk gehad met het weer.
                          Dikke merci aan de Muffit en TGeert en familie voor het vele werk en mooie locaties voor start, tussenstop en einde!

:respect2: :respect2: :respect2: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

the end 🙁 🙁
                              IMG_0149.JPG

IMG_0150.JPG

IMG_0152.JPG

IMG_0153.JPG

IMG_0154.JPG

IMG_0155.JPG

IMG_0164.JPG

IMG_0156.JPG

Fille door de brandweer
                                IMG_0139.JPG

Voor diegene dat geen idee hebben wat de rally-route inhoud enkele foto’s onderweg.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de kleine weggetjes :driver:

Indien gewenst kan in een volgende editie meer van dat voorzien worden, dat is aan jullie ??
                                  Feedback is steeds welkom
                                  IMG_0125.JPG

IMG_0126.JPG

IMG_0127.JPG

IMG_0129.JPG

IMG_0130.JPG

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 97)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.