PORSCHE- Haspengouwrit met ontbijt-bijeenkomst op zondag 4 september 2016

Home Forum Porsche Uitstappen PORSCHE- Haspengouwrit met ontbijt-bijeenkomst op zondag 4 september 2016

• Maker
    Discussie

• Geert Trippas
    Deelnemer

Beste PFB-leden ,

Via deze weg willen wij jullie uitnodigen voor ontbijt-bijeenkomst gecombineerd met een Porsche-rit in de Haspengouwstreek , omgeving van Landen en op de kruising van de provincies Limburg, Brabant en Luik.

Na de PFB-Lenterit en Bloesemrit te Alken eerder dit jaar, werd ik gecontacteerd door Steven (aka PFB-lid Muffit) om mee te werken aan een Hageland-rit in zijn eigen streek. Tijdens enkele gezamenlijke deelnames aan lokale oldtimerritten hebben we wat ideeën uitgewisseld en een aantal weken later is Steven begonnen met het uitstippelen van de route. Ondertussen hebben we de route al enkele keren gereden en zijn we nog bezig het uitschrijven van het roadbook.

Daar de meeste wegen van deze route in de Haspengouwstreek liggen en we ook een aantal keren het parcours van de Haspengouwrally kruisen spreken we eerder van een Haspengouwrit dan een Hagelandrit.
      Alzo zijn we tot het volgende concept gekomen :

WAAR : samenkomst in de prachtige vierkantshoeve Aulnenhof , Walshoutemstraat 74, 3401 Landen
      WANNEER : zondag 4 september 2016 vanaf 9u.
      CONCEPT :
      – op de startlocatie hebben we een gereserveerde Porsche-parking voor + 50-tal wagens
      – gezamenlijk uitgebreid ontbijt in groep tussen 9u en 11u.
      START van de rondrit om 11u , vrij vertrek, al dan niet in groep.
      – een route met inbegrip van verharde verkavelingswegen in het spoor van de Haspengouwrally
      – of een route zonder de verkavelingswegen.
      – lengte van de route is ongeveer 130 km met een duurtijd van 2u zonder tussenstop.
      – geen gezamenlijke tussenstop , MAAR in het roadbook worden enkel mogelijke tussenstops
      (tavernes / brasseries) aangeduid waar men naar eigen believen kan halt houden om iets te drinken en …
      EINDE van de rit aan provinciedomein Het Vinne te Zoutleeuw waar we nog even kunnen napraten
      en terecht kunnen voor een natje of een droogje.

– INSCHRIJVING : 15 Euro per deelnemende persoon (=bijdrage uitgebreid ontbijt)

– PRAKTISCH :
      – uitgebreid ontbijt-BUFFET in een prachtige brabander-zaal met :
      – streek vruchtensappen
      – koffie / thee
      – verse croissants / koffiekoeken
      – verschillende soorten beleg, confituur , choco en charcuterie
      – vers gebakken broodjes
      – roereitje met spekjes

– Inschrijving door storten van 15€/persoon op rek. nr. BE65 0004 3020 4696 [b]BIC-code : BPOTBEB1
      [/b]
      Naam : S. Bogaerts
      met vermelding van nickname en namen van de deelnemende personen.

Tot binnenkort,

Steven & Geert

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 97)
      • Kan zijn da ik ook langs kom, als er een momentje vrij is
        Misschien gewoon tot Zoutleeuw

Url

911 SC die ooit 964 bumpers en interieur had. Ondertussen teruggebracht naar G-model met RUF bumper, interieur aangepast, RUF velgen geinstalleerd, ducktail, …
          Alle werken zijn nog niet klaar maar wel voldoende om mee te rijden volgende week.

Meer info:
          http://www.911hotrod.com (Ook Instagram link daar)

Top, gele 964?

Url

Thuismatch voor mij dus ik zal ook aanwezig zijn!
              En de 1e keer met mijn pa als co-piloot :driver:

Kunnen er jammer genoeg ook niet bij zijn op 04/09 :bounce: :bounce:
                Gaan dat goed maken weken nadien in Wetteren en Sint Pieters Leeuw.
                Enjoy the ride :first:

Wederom een prachtig initiatief en wederom kan ik er niet bij zijn :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

Wel een kleine tip, geef niet te veel locaties uit het roadboek vrij. Er zijn er met blauwe of rode striping en flitsende camera-s die misschien wel meekijken en die je een te grote kado doet door teasers vrij te geven.

Achteraf foto-s publiceren kan natuurlijk absoluut geen kwaad, integendeel!!! Ik ben geabonneeerd!

Vlaanderen heeft mooie plekjes, dat kan ik als wielertoerist beamen. Je hebt echter altijd superlatieven…

BealachNaBa.jpg

Vanop de North Coast 500

Hello,
                      De eerste inschrijvingen zijn binnen :applaus:

Tijd om enkele foto’s van de route te posten als teaser

1.png

2.png

3.png

7.png

8.png

4.png

aankomstplaats :drink:
                      http://www.vlaamsbrabant.be/vrije-tijd-cultuur/provinciedomeinen/het-vinne-zoutleeuw/index.jsp

met :driver: groeten,
                      muffit

Tip: oppassen met +200km ritten! Te veel is ook niet goed, afhankelijk van het soort weg en de daaraan gekoppelde gemiddelde snelheid. Sommigen mensen moeten al 100km of meer rijden om tot aan het vertrekpunt te komen en dan ‘s avonds nogeens terug….. Dat soort van ritten kan je bijna niet anders dan in de (late) voormiddag te laten beginnen….

Bij deze bevestig ik ook mijn deelname…… :up:

mijn deelname is ook bevestigd :drink:

@ taffy: het is mss een idee om je rit in twee te delen en een leuke stopplaats voor de lunch in te lassen …

zojuist betaald.
                            Heel tof initiatief. :applaus:
                            voor TGeert : Ardennenrit is er, enkele keren gereden met aanduiding correcte meters en aanduiding situaties, maar ze is te lang , vrees ik (totaal 230 km vanuit startplaats Tongeren.). Zou dus ingekort moeten worden. Ik had je advies en hulp gevraagd op Puur-dag, maar door bijkomende operatie en daardoor verbod om een 6-tal weken auto te rijden, is er jammer genoeg niets meer van gekomen. Maar afwerking komt er.

hey
                              ook ingeschreven net lijkt me een mooie rit !!!!!
                              :drink:

:up: nu ga ik mij ook moeten inschrijven van de missess… :coolness:

Wij hebben ons ingeschreven :driver: Ook een beetje terug naar onze Haspengouw roots :happydance:

@ Targa 84 : naam en BIC-code werden toegevoegd in de initiële post :salut:

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 97)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.