Porsche heeft geen interesse in zelfrijdende auto: “Een Porsche wil je zelf besturen”

Home Forum Porsche Talk Porsche heeft geen interesse in zelfrijdende auto: “Een Porsche wil je zelf besturen”

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Akkoord met bovenstaande, maar denk dat je alles in de juiste context moet zien.
      Om bijvoorbeeld 1000 km op vakantie te gaan met de DD, vind ik alle moderne snufjes toch handig, en je komt veel uitgeruster aan op plaats van bestemming. :think:

Is het echter puur rijden voor het plezier, is een oudere P natuurlijk niet te overtreffen.

Het is net om die redenen dat ik liever met een oudje rijd dan met een moderne wagen. Vandaar dus de daily 924. 😉

@ Rene’ : + 1 :first: Volmondig mee eens ! Ook allemaal al eens meegemaakt met recent modern spul .

Daarom dat ik al eens graag mag rijden met mijn Carrera ’87, zonder power steering, zonder ABS, zonder ESP. Of erger: lane assist, adaptieve cruise control, automatic braking……………… :bounce:

ik rij af en toe met een laatste model X5, melden als je over de lijnen gaat, te dicht rijdt, de wegliigging past aan, de stuurbekrachtiging, de remdruk, dat stuur davert etc etc etc, met andere ook meegemaakt dat ze automatisch remmen (merc CLA) en bij het sneller rijden en kruisen van een voorligger bijna den decor in gegaan en zo verder… Zelfs een automatiek! je gaat van uw gas voor de bocht, dat ding gaat 3 versnellingen omhoog, halverwege geef je wat gas, gebeurt niets want je zit daar aan 1.100 toeren te peuteren, dan moet je bijna kickdown gaan geven eer je terug kan optrekken en tegen het rood gaan sleuren, in sport zit je dan te vaak te hoog in toeren etc… (automaten van sportwagens zijn gelukkig een iets ander verhaal :up: )

NEE DANK U! hoe minder van die prutsen hoe liever ik het heb! Manueel, een sportknop en TC afzetten, meer moet dat niet zijn.

Maar ik doe al gans men leven redelijk wat kms en heb al zodanig veel onkunde en gesukkel gezien bij mensen dat 80% v bestuurders beter met een volledig zelfrijdende auto zou rijden :applaus:

Ik denk vooral dat ze bedoelen dat Porsche nooit een zelfrijdende Carrera gaat bouwen. De enige reden waarom iemand zich een Carrera aanschaft is immer voor het pure rijplezier, neem je daarvan het rijden weg dan neem je meteen ook het plezier weg en dan zijn meteen ook alle klanten weg…

[quote=”T-B” post=228439]Porsche heeft geen interesse in zelfrijdende auto: “Een Porsche wil je zelf besturen”
                (gelukkig maar)
                http://newsmonkey.be/article/63223%5B/quote%5D

Dat type uitspraken hebben nooit eeuwigheidswaarde. Ik weet nog dat Porsche ooit beweerde om nooit een diesel aan te bieden. En een BMW “M” zou altijd een “hoogtoerige” (niet-turbo) motor hebben. BMW zou steeds achterwiel aangedreven zijn, maar nu is er al de 2-reeks “sportstourer” (dat mottig busje) met voorwielaandrijving. De andere 1- en 2-reeksen volgen.

Dit weekend ‘s nachts op de 66 van Frankfurt naar Keulen een klapband gehad.
                  Als die auto dat zelf kon regelen dan had ik daar geen problemen mee gehad.
                  Porsche zou eigenlijk best wat innovatie mogen tonen inzake noise cancellation.
                  Het is technisch mogelijk om enkel de bestuurder de gps te laten horen.
                  Ik kijk uit naar een Porsche waarbij bvb de bestuurder een sportiever geluid krijgt te horen dan de passagier.
                  Hetzelfde met het geluid naar de omgeving toe met een exhaust speaker kan je met veel kabaal gaan optrekken mocht je daar es zin in hebben. Maar op de autostrade heb je gewoon rust in de cabine.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.