PORSCHE IN HUMO

Home Forum Porsche Talk PORSCHE IN HUMO

• Maker
    Discussie
  • From: emjraspoet@pandora.be

beste Porchisten,

ik ben voor het weekblad Humo op zoek naar een Porsche rijdende tandarts. Dat komt zo. Ik maak voor Humo al geruime tijd een reeks onder de ronkende naam Billen Bloot. Het concept bestaat hierin dat professionals van de meest uiteenlopende soort vertellen over het wel en wee van hun vak, vroeger en nu. Aangezien er ook over salaris en inkomen wordt gepraat, verschijnen deze gesprekken istrikt anoniem. Ook de tandarts moet in deze reeks een beurt krijgen. Nu heb ik al een tandarts geïnterviewd, maar het betrof een eerder atypisch exemplaar. Volstaat te vermelden dat de betrokkene rondrijdt met een Renault Kangoo. Een echte Belgian dentist, zo wordt mij vaak verteld, rijdt niet met een proletenbak (waarvan ik zelf de trotse eigenaar ben) maar met met mooie wagens met veel pk’s. Opvallend vaak met Porsche, heb ik gehoord.

Misschien vergis ik me, en is dit een dwaalspoor. In het andere geval: kent u goed gemotoriseerde tandartsen die ik langs deze weg om medewerking kan verzoeken? Discretie uiteraard gegarandeerd.

mvg,

Erik Raspoet

free lance journalist (Humo, De Morgen, Knack)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Misschien normaal dat een tandarts een snelle wagen verkiest want het werk dat ze doen, daar moet je geduldig voor zijn, op z’n gemakske, en nog even wachten,… nog een beetje langer… want het moet drogen hé (of de verdoving moet eerst werken), is dus ter compensatie denk ik 😉

Bij ons is dat anders, steeds snellere hardware zorgt voor een steeds snellere verwerking en transfert van bits en bytes dus wij moeten de ganse dag het snelle levensritme opvolgen of we lopen hopeloos achter op de technologie (is ook een goed excuus) :mrgreen:

mijne tandarts heeft een cayenne ( denk zelf dat nen turbo is )

de mijne met een 997 turbo 🙂

Mijn tandarts(en) rijd(en)t met Audi (en VW) 😆

[quote=”Audiotronics”:lzbz86by]:shock: euh nu weet ik echt niet meer wat te zeggen? Als ik 75% in het zwart kon doen dan had ik allang een porsche carrera GT of ander exclusief speelgoed in de garage staan. Of een supervilla in Monaco. Ik denk dat veel zelfstandigen pakken minder verdienen dan bijvoorbeeld een goede dokwerker. Maar het eigen baas zijn primeert op de centen. Het is wel zo dat duurdere wagens meestal door zelfstandigen en bedrijven worden gekocht. Omdat ze het deels kunnen inbrengen en ze anders toch maar door de staat gepluimd worden.

Er zullen wel sectoren zijn waar veel zwart geld rond gaat. Zoals toen ze mijn huis kwamen bezetten. 14000 euro maar de helft in het zwart, anders beginnen we niet en zoekt ge maar iemand anders. En het was bij elke aannemer hetzelfde verhaal. Op een bouw betaal je snel 20 tot 50% in het zwart (op de werkuren). Noodgedwongen omdat je anders geen enkele aannemer vindt die het wil komen doen.[/quote]

dees vind ik de nagel op de kop
              vooral dat van dat gepluimd worden

en de rest ook natuurlijk

@KleineKastenTeufel

[quote=”FirstPorsche”:wa2x7txj]
                waarom ze ieder jaar op reis moeten gaan (op factuur) of waarom ze om de 2 jaar een dure wagen moeten kopen…

een Focus of een 911 op kosten van de zaak 🙂 )

natuurlijk voor een tandarts/ dokter of ander vrij beroep die tot 4 kinderen moeten hebben [/quote]

Voor alle duidelijkheid ze gaan niet PRIVE op reis, en de auto is ook niet een PRIVE wagen. zoals je kan zien gaan ze op factuur op reis (weet ik veel hoe ze het in de boekhouding verantwoorden? team building????
                en de wagen is ook niet prive is van de zaak (zoals in vorige post mss niet duidelijk vermeld)

en dat van de 4 kinderen heb ik van een bevriende dokter, een chirurg en een advocaat, die hebben me dat letterlijk verteld. voor de rest ben ik geen econoom, dus kan het niet checken, vraag me alleen af waarom ze daar over zouden liegen, en waarom ze alledrie (zonder dat ze elkaar kennen) met hetzelfde (grotendeels) hetzelfde verhaal komen van 4 kinderen, op die manier krijgen ze blijkbaar een ongelooflijk belastings voordeel waardoor ze meer dan een (normaal) maandloon besparen op hun eigen inkomen… zodat de vrouw kan werken.. neem daar nog eens bij dat je geen kinderopvang moet betalen.

Maar goed ik ben geen econoom, boekhouder, fiscalist,…. en blijkbaar raak ik daarmee een (zeer) gevoelige snaar… waarvoor mijn oprechte excuses

@FirstPorsche

Het is waarschijnlijk ook dank zij een sjoemelende (half)rijke stinkerd dat wij nu met de P 944 S – 1987 kunnen rijden. Eén mevr. docteur Madeleine LEJOUR, professor plastic surgery, university Brussels, had haar nieuw gekocht en er uitstekend zorg voor gedragen. Wij hebben er een fantastisch machientje aan, met indertijd zeer innoverende techniek.

Zelfstandigen die hun private reizen of dure wagens betalen met geld uit hun zaak belanden na 4 jaar bij de curator.
                  Laat U al die populaire naïviteit toch niet wijsmaken.

Wat een onnozel statement: vrij beroep – 4 kinderen – vrouw thuis en helpen – 911 – Kangoo – Cayenne – Is dat gefundeerd, gedocumenteerd, objectief…? Dat wordt hier allemaal zo snel opgesomd, totaal niet samenhangend. Wij zouden daar punt voor punt zeer uitgebreid kunnen op repliceren maar komen daarvoor al lang niet meer uit ons kot.

Men zal het merken, wij zijn enigszins bedroefd.

🙁 twisted: 🙁

[quote=”WB”:3dq3ombk]:D 😀 D D D idea: 😆 😆 😆
                    Zal nog wel vervolgd worden….
                    gr
                    Wim[/quote]

Is het ook nen atypische,Wim?Met of zonder Porschetraktor. 😆 😉

Die hartchirurg die de koning geopereerd heeft, rijdt met een Porsche 911.
                      Misschien iets voor jou ?

😯 euh nu weet ik echt niet meer wat te zeggen? Als ik 75% in het zwart kon doen dan had ik allang een porsche carrera GT of ander exclusief speelgoed in de garage staan. Of een supervilla in Monaco. Ik denk dat veel zelfstandigen pakken minder verdienen dan bijvoorbeeld een goede dokwerker. Maar het eigen baas zijn primeert op de centen. Het is wel zo dat duurdere wagens meestal door zelfstandigen en bedrijven worden gekocht. Omdat ze het deels kunnen inbrengen en ze anders toch maar door de staat gepluimd worden.

Er zullen wel sectoren zijn waar veel zwart geld rond gaat. Zoals toen ze mijn huis kwamen bezetten. 14000 euro maar de helft in het zwart, anders beginnen we niet en zoekt ge maar iemand anders. En het was bij elke aannemer hetzelfde verhaal. Op een bouw betaal je snel 20 tot 50% in het zwart (op de werkuren). Noodgedwongen omdat je anders geen enkele aannemer vindt die het wil komen doen.

WB

😀 D D D D idea: 😆 😆 😆
                          Zal nog wel vervolgd worden….
                          gr
                          Wim

Ik vraag me af of jullie die reeks wel gevolgd hebben?

Is 1 van de betere reeksen ooit uit Humo…

ze hebben daar al slagers, kappers, begrafenisondernemers,…. in gehad

Altijd wel gedocumenteerd, en de ‘kleine zelfstandige’ doet er uit de doeken hoe hij makkelijk in het zwart 75% van zijn inkomen kan verdienen…

Maar ook waarom hij dat wel moet doen…
                            omdat hij anders na 45 jaar hard werken niets overhoudt..; waarom ze ieder jaar op reis moeten gaan (op factuur) of waarom ze om de 2 jaar een dure wagen moeten kopen… nu het moet niethoor… maar als je kan kiezen tussen met een kangoo rijden en met een Porsche rijden terwijl het je net evenveel kost.. dat de (uitmelkende) overheid het verschil bijpast of terugstort door de gemaakte kosten en investeringen in een bedrijf…ik zou wel weten wat kiezen?
                            een Focus of een 911 op kosten van de zaak 🙂 )

natuurlijk voor een tandarts/ dokter of ander vrij beroep die tot 4 kinderen moeten hebben omdat de vrouw dan makkelijk kan thuis blijven en kan meehelpen in de zaak is een 911 geen oplossing voor transport… en een kangoo wel…
                            tenzij ze voor een Cayenne gaan 🙂 )

ik ben niet altijd akkoord met Humo maar vind hun artikels meestal wel objectief. en niet links georienteerd…

Beet je typisch voor Humo dat zich HET kwaliteitsblad noemt van Vlaanderen… 😕 ?:

Als dit journalistiek is, dan horen ze bij de hoop zoals de andere vologens hun volkse bladen…
                              Dit is echt een stempel plakken op Porsche rijders of eigenaars van andere dure wagens. En het studenten en linkse volkje slikt zulke verhalen graag. Tot ze later zelf een goed betaalde job hebben en zich een Porsche kunnen permitteren. 😀

😯

ik ken zo’n ‘atypische ‘gyneacoloog die zijn (Rolex)horloge aan de pols draagt, ipv tegen de ellenboog aan… :mrgreen:

Ik vind het opzet evenezer bedenkelijk… als men al een ‘atypische’ tandarts is omdat men met een Kangootje rijdt…?? 😯

😯 😯 😯

Niet altijd alles geloven wat verteld of gehoord wordt. Vooral freelance journalisten moeten niet te lichtgelovig zijn.

Wij vertellen hier het nut niet in te zien van uw “groots” opzet. De hond probeert zijn staart te pakken.

Wat zou de verdienste kunnen zijn om de meerwaarde van uw statement te onderzoeken: “Belgian dentist rijdt vaak met Porsche”???
                                  U zal er wel eentje vinden, maar veralgemenen!!! Wij kennen ook dokwerkers die met Porsche’s rijden, et alors. Dat er Porsche’s rondrijden om de status van hun eigenaar te onderstrepen, ja en dan, is dat nieuws???

HUMO kan inderdaad zo nog een tijdje bezig blijven: bladvulling dus, en Billen Bloot.

😈 😈 😈

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.