Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › porsche in winterslaap
- Dit onderwerp bevat 63 reacties, 33 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
5 februari 2013 om 13:50
Ik had dit weekend een discussie met mijn VW-minnende broer over de winterslaap van ne Porsche. Volgens hem is het regelmatig starten en onder idle laten warm lopen niet goed voor de motor en injectoren. :wtf:
Tricklelader zou voldoende zijn. Graag jullie mening over het overwinteren van een Porsche.
Hoe doen jullie dat? -
MakerDiscussie
-
Ik versta niet wat ze zegt, maar het klinkt wel sexy …ik beeld mij gewoon in dat ze de hele winter bij moj wil slapen…
Test de lader eerst nog eens op een deels geladen of volle batterij.
Sommige laders hebben een minimum aan spanning nodig op de klemmen voor dat ze weten dat de lader is aangesloten 💡[quote=”Sensa911″ post=220350]Ik heb dit onderwerp terug naar boven gehaald omdat het jammer genoeg elk jaar terug actueel wordt en omdat ik pas, door dommigheid, zelf wat kosten heb gehad en een Porscheforummeeting heb moeten meedoen zonder Porsche.
Probleem : De 964 heeft te lang stilgestaan, na 7 weken, de batterij (nieuw van juni dit jaar!!!) volledig leeggetrokken. De ontlading was zo diep dat ze ook niet meer op te laden is.
Oplossing : een officiele Porsche garage laten langskomen (de vorige batterij was geplaatst door Porsche Italia werkplaats, dus daar gaan we nog even langs de volgende weken), nieuwe batterij en we rijden weer als vanouds.
Geleerd :
a)ik moet mijn oplader laten aanhangen. Echter, ik lees hier dat dit niet goed is voor de batterij.
b) die nieuwe batterij opladers van Norauto Premium HF1500 zien er heel goed en moderner uit, maar ze geven op hun ledschermpje minder info dan de vorige versie (die momenteel in aanbieding staat :bounce: )[/quote]
Alvorens te gaan reclameren in mijn Porsche garage alhier, de batterij meegenomen en alhier gisterenavond aan mijn “oude” Norauto oplader gehangen. Deze ochtend … batterij netjes opgelaten.
Nieuwe voorlopige conclusie … er zou misschien wel iets kunnen mis zijn met de nieuwe Norauto Premium HF 1500, het feit dat er zo weinig info kwam op het ledschermpje stond mij al niet aan.Als ik de volgende keer in Belgie kom … terug naar de Auto 5 om te wisselen (liefst terug het oude model) onder garantie, hopelijk lukt dat! :what:
er is qua stroomverbruik idd een groot verschil tussen een ouder systeem dat zich beperkt tot louter startonderbreking en een nieuwere versie met interieurbewaking, hellingshoeksensor, afstandsbediening, noodbatterij, …
bijv. bij de 986 gaat het alarm na een tijdje in spaarstand. dan blijft het alarm actief maar werkt de afstandsbediening niet meer. je moet dan je auto ontgrendelen met de sleutel.
Ook hier staat de 924 zonder lader (geen stopcontact in de garage), en na weken, zelfs verschillende maanden, start ie gewoon zonder batterij problemen. Nochtans heb ik ook een alarm, al zal dit waarschijnlijk niet zo geavanceerd zijn als dat van een 911 en hierdoor dus misschien ook geen stroom verbruiken.
[quote=”Mart” post=220419]Dat is het um he, het is vooral het alarmsysteem dat bij de 964 een hoop stroom verbruikt. Zo zie je de lichtjes in de deurknoppen om de paar seconden flikkeren.
Dat van dat hogere verbruik Sensa … dat is structureel … :happydance: :first:[/quote]
993 idem dito, hangt aan normale oplader, maar die slaat elke dag 1 uurtje aan via timer.
mijne heeft ook startonderbreking met een led (20mA) die knippert …..
Dat is het um he, het is vooral het alarmsysteem dat bij de 964 een hoop stroom verbruikt. Zo zie je de lichtjes in de deurknoppen om de paar seconden flikkeren.
Dat van dat hogere verbruik Sensa … dat is structureel … :happydance: :first:
[quote=”Sensa911″ post=220363]Neen, ik heb geen alarmproblemen gehad bij het opnieuw opstarten. Ook de boordcomputer doet het weer … alleen het verbruik was wat hoger dan normal, maar dat zal aan mijn enthousiasme van het opnieuw kunnen rijden gelegen hebben.
@Snoer : heb jij het Porsche alarm, de garage maakte er een opmerking over.[/quote]
Nee geen alarm wel een startonderbreker ! Ik heb ook nog nooit problemen gehad dat de accu na maanden stilstand leeg is .
Bij mij zit er een alarm op en dit trekt stroom als hij stilstaat, kan een weekje of twee verdragen zonder rijden maar indien langer moet hij aan de druppellader , Ctec er aan en die houdt de batterij over langere periodes op topconditie, goedkope druppelladers zou ik wel wantrouwen….
De Boxster wou vanmorgen ook niet starten. Batterij uurtje opgeladen en toertje gedaan. Ik denk dat hij stil stond sinds de fotoshoot buiten het uit en terug in de garage te zetten vorig weekend. Het ging toen al wat moeizamer….
De batterij lijkt toch een zwak punt bij Porsche of ben ik mis?Neen, ik heb geen alarmproblemen gehad bij het opnieuw opstarten. Ook de boordcomputer doet het weer … alleen het verbruik was wat hoger dan normal, maar dat zal aan mijn enthousiasme van het opnieuw kunnen rijden gelegen hebben.
@Snoer : heb jij het Porsche alarm, de garage maakte er een opmerking over.
De mijne heeft nog nooit aan de druppellader gehangen en ik heb nog nooit problemen gehad.
Als u batterij zo snel plat heb je ergens verlies.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.