Porsche invoeren uit Nederland

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Porsche invoeren uit Nederland

  • Maker
    Discussie

  • Biset
    Deelnemer

      Hallo allen,

      Ik ben Alexis, 25 jaar, woonachtig te Hemiksem, kortbij Antwerpen.
      Ik ben jammer genoeg nog geen Porsche-eigenaar, maar ik kan wel met trots zeggen, dat ik zowat mijn hele leven Porsche-fan ben. De foto’s waar ik als 2-jarige bengel enkel met Porsche Matchbox-wagentjes speelde kunnen dit bevestigen. 😉
      Het feit dat ik op dezelfde dag geboren ben, (gelukkig niet hetzelfde jaar 😛 ) als Ferdinand Porsche vergroot enkel mijn liefde voor het merk.

      Natuurlijk bleef Porsche altijd een droom, maar de laatste paar jaar begint het toch meer en meer te knagen om er zelf een aan te schaffen. Niet enkel om er al :driver: van te genieten maar ook een klein beetje als investering, gezien het huidige financiële klimaat. :p

      Ik heb altijd al gezegd dat ik een Porsche wil van mijn geboortejaar, 1987.
      Laat dat nu toevallig de 3.2 liter zijn, althans voor mij toch, het mooiste model. 😎 Ok het mag ook een SC zijn, want de 3.2 staat tegenwoordig te ver boven mijn budget 😉

      Na het internet enkele maanden af te schuimen, heb ik een mooi exemplaar gevonden in Nederland. Nu heb ik hieromtrent al wel wat gelezen op dit forum, dat het niet altijd een goede keuze is om een wagen uit NL te importeren. ➡ het aanvragen van een gelijkvormigheidsattest bij D’Ieteren.
      Wat ik me wel afvraag, waarom iedereen toch probeert via D’Ieteren. Omdat ik precies ergens had gelezen dat het via de procedure gelijkvormigheid bij eenders welke technische keuring ook kan, en meestal zonder slag of stoot. Heeft een gelijkvormigheidsattest van D’Ieteren dan meer waarde? of hoe zit dat? En waarom doen ze bij D’Ieteren zo moeilijk? op welke basis?

      Ik had ook begrepen dat je over een aantal documenten moet beschikken om hem in Belgie te importeren:
      uitvoerbewijs?
      buitenlandse inschrijving
      douanedocument
      gelijkvormigheidsattest
      Dat uitvoerbewijs had ik precies ook ergens gelezen hier op het forum maar dat was me niet helemaal duidelijk.

      Kortom, is het de moeite om een Porsche-wagen uit Nederland te importeren, of is dit een regelrechte ramp? Wat is jullie mening erover?

      Met zeer vriendelijke groeten en hopend op een spoedig antwoord!
      Alexis

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
      • COC Inderdaad niet meer nodig op de keuring, maar het zou natuurlijk Belgie niet zijn als ze er iets anders op vinden he. COC moet nu getoond worden bij de DIV als het een ingevoerde is anders kan je hem niet inschrijven!!! :what: :what: :what:

          [quote=”S2″ post=156122]Had ik hier op het forum niet ergens gelezen dat een CoC niet meer nodig zou zijn? (Heb wel nergens een link gezien naar een wettekst, dus is “van horen zeggen”).[/quote]

          klopt, auto die ingevoerd wordt uit een EU land moet geen COC meer hebben op voorwaarde dat er een type plaatje met EU nummer in hangt.

          meestal is dit vanaf 97 ongeveer het geval.

          Geldt dus niet voor autos voor 97, die moeten nog steeds Gelijkvormigheids attest hebben.

          S2

            Had ik hier op het forum niet ergens gelezen dat een CoC niet meer nodig zou zijn? (Heb wel nergens een link gezien naar een wettekst, dus is “van horen zeggen”).

              Inderdaad, heb deze manier al verschillende keren gedaan ivm COC :salut: :salut: :salut:

                Heb een tip gekregen van iemand die bij een officiële p garage werkt ivm het invoeren van een Europese porsche naar belgie
                Je kunt als Je je wagen wil invoeren van uit bvb Nederland een gelijkvormigheidsprocedure opstarten via een erkende autokeuring.
                Nadeel is dat je enkele maanden moet wachten op het gelijkvormigheidsattest
                Je kunt ( op voorwaarde dat de porsche volledig origineel is) ook een gelijkvormigheidsattest aanvragen via dieteren zelf.
                Ze zitten in Anderlecht met porsche voor deze keuring!
                Ik heb volgende week een afspraak om mijn wagen te laten keuren door d’ieteren zelf.
                Indien ik een goedkeuring krijg geven ze mij ook dadelijk een gelijkvormigheidsattest met de stempeltjes van d’ieteren.
                Kostprijs voor deze keuring is 150 €.
                Ik zal hier kortelings meer informatie geven hoe de procedure werkelijk verlopen is.

                roy

                  gwn verzekering bij dvv als oldtimer iset rondt de +- 300 denkek

                    Ik wil de mijne ook inschrijven op o platen dus als ik het goed begrijp vinget gaan halen ,keuren als oldtimer en dan platen aanvragen,heeft er iemand een gedacht welke keuring in het Antwerpse die deze keuring uitvoerd? Ik dacht dat niet iedere keuring dit uitvoerd.
                    Heeft er iemand ervaring i.v.m. Kostprijs verzekering? Oldtimerverzekering via autoclub??

                    roy

                      ik ook als oldtimer 😉 gwn vignet gan halen bij douane en aankoop factuur en papieren, en oldtimer keuren en klaar 😉

                        Voor de zelfstandigen, jullie kunnen enkel hopen op genoeg klanten voor wie een beetje geld minder belangrijk is dan een goede en zorgenvrije dienstverlening. Mij moet je niet overtuigen.

                        Sukses en zalige Kerstmis.

                          Welkom *porsche *luv ,

                          Wat je hoedanook nodig hebt bij invoer, is een (handgeschreven) factuur. ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ (Heb ik al duidelijk genoeg gezegd dat het belangrijk is een factuur te kunnen voorleggen?)

                          Er bestaat hier een tabblad “Zoeken”. Daarmee vind je draadjes van verschillende forumleden, bezig een *porsche in te voeren, zowel als gewone gekeurde wagen als als (2x als, ‘k weet het) old timer.

                            @ autodekens,
                            Internet is een vloek en een zegen tegelijk voor veel zelfstandigen…
                            De wereld gaat voor u open, veel makkelijker iets te vinden, ook voor u, maar ook voor mensen die het inderdaad zelf willen uitzoeken, en dat kan je niemand kwalijk nemen….
                            Zelfde voor reisbureau’s, muziek en dvd’s en zelfs internetbanken en verzekeringen en dat is dan mijn stiel….
                            Heeft dus niet veel zin daarover te klagen, het is wat het is en we moeten dagelijks proberen het verschil te maken in service…

                              Bedankt voor de tips. Ik hoop dat de koop door gaat.
                              Dan gaat het deze worden
                              image_2013-12-25.jpg

                                Heb onlangs ook een 928 gaan halen in Nederland.
                                Ben met de Nederlandse eigenaar naar een registratie dienst geweest om het NL kenteken te laten uitschrijven. Hierbij kreeg ik een officieel uitvoeringsdocument op mijn naam dat de wagen in NL is uitgeschreven en kenteken vernietigd is. Het attest kost +-35€ dacht ik.
                                Ook kreeg ik het originele inschrijvingsbewijs van toen.

                                Dit moet normaal voldoende zijn samen met een aankoopovereenkomst om in te voeren.

                                Succes met de aanschaf :up:

                                  Heb je al enkele foto’s van uw 964? We zijn zeer benieuwd naar het resultaat van uw zoektocht. :drink: :drink:

                                    @raychem,

                                    Ik ga er morgen naar toe en proberen tot een akkoord te komen.
                                    Het is een 964 van 1990 Carrera 2 tiptronic met maar 106000 km kleur steingrau.
                                    Onderhoudsboekje aanwezig + Nederlandse carpas. Wagen is van Duitsland afkomstig en ingevoerd naar Nederland in 2002.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.