- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
5 oktober 2012 om 16:45
Hallo allen,
Ik ben Alexis, 25 jaar, woonachtig te Hemiksem, kortbij Antwerpen.
Ik ben jammer genoeg nog geen Porsche-eigenaar, maar ik kan wel met trots zeggen, dat ik zowat mijn hele leven Porsche-fan ben. De foto’s waar ik als 2-jarige bengel enkel met Porsche Matchbox-wagentjes speelde kunnen dit bevestigen. 😉
Het feit dat ik op dezelfde dag geboren ben, (gelukkig niet hetzelfde jaar 😛 ) als Ferdinand Porsche vergroot enkel mijn liefde voor het merk.Natuurlijk bleef Porsche altijd een droom, maar de laatste paar jaar begint het toch meer en meer te knagen om er zelf een aan te schaffen. Niet enkel om er al :driver: van te genieten maar ook een klein beetje als investering, gezien het huidige financiële klimaat. :p
Ik heb altijd al gezegd dat ik een Porsche wil van mijn geboortejaar, 1987.
Laat dat nu toevallig de 3.2 liter zijn, althans voor mij toch, het mooiste model. 😎 Ok het mag ook een SC zijn, want de 3.2 staat tegenwoordig te ver boven mijn budget 😉Na het internet enkele maanden af te schuimen, heb ik een mooi exemplaar gevonden in Nederland. Nu heb ik hieromtrent al wel wat gelezen op dit forum, dat het niet altijd een goede keuze is om een wagen uit NL te importeren. ➡ het aanvragen van een gelijkvormigheidsattest bij D’Ieteren.
Wat ik me wel afvraag, waarom iedereen toch probeert via D’Ieteren. Omdat ik precies ergens had gelezen dat het via de procedure gelijkvormigheid bij eenders welke technische keuring ook kan, en meestal zonder slag of stoot. Heeft een gelijkvormigheidsattest van D’Ieteren dan meer waarde? of hoe zit dat? En waarom doen ze bij D’Ieteren zo moeilijk? op welke basis?Ik had ook begrepen dat je over een aantal documenten moet beschikken om hem in Belgie te importeren:
uitvoerbewijs?
buitenlandse inschrijving
douanedocument
gelijkvormigheidsattest
Dat uitvoerbewijs had ik precies ook ergens gelezen hier op het forum maar dat was me niet helemaal duidelijk.Kortom, is het de moeite om een Porsche-wagen uit Nederland te importeren, of is dit een regelrechte ramp? Wat is jullie mening erover?
Met zeer vriendelijke groeten en hopend op een spoedig antwoord!
Alexis
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.