Porsche invoeren uit Nederland

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Porsche invoeren uit Nederland

• Maker
    Discussie
  • Hallo allen,

Ik ben Alexis, 25 jaar, woonachtig te Hemiksem, kortbij Antwerpen.
    Ik ben jammer genoeg nog geen Porsche-eigenaar, maar ik kan wel met trots zeggen, dat ik zowat mijn hele leven Porsche-fan ben. De foto’s waar ik als 2-jarige bengel enkel met Porsche Matchbox-wagentjes speelde kunnen dit bevestigen. 😉
    Het feit dat ik op dezelfde dag geboren ben, (gelukkig niet hetzelfde jaar 😛 ) als Ferdinand Porsche vergroot enkel mijn liefde voor het merk.

Natuurlijk bleef Porsche altijd een droom, maar de laatste paar jaar begint het toch meer en meer te knagen om er zelf een aan te schaffen. Niet enkel om er al :driver: van te genieten maar ook een klein beetje als investering, gezien het huidige financiële klimaat. :p

Ik heb altijd al gezegd dat ik een Porsche wil van mijn geboortejaar, 1987.
    Laat dat nu toevallig de 3.2 liter zijn, althans voor mij toch, het mooiste model. 😎 Ok het mag ook een SC zijn, want de 3.2 staat tegenwoordig te ver boven mijn budget 😉

Na het internet enkele maanden af te schuimen, heb ik een mooi exemplaar gevonden in Nederland. Nu heb ik hieromtrent al wel wat gelezen op dit forum, dat het niet altijd een goede keuze is om een wagen uit NL te importeren. ➡ het aanvragen van een gelijkvormigheidsattest bij D’Ieteren.
    Wat ik me wel afvraag, waarom iedereen toch probeert via D’Ieteren. Omdat ik precies ergens had gelezen dat het via de procedure gelijkvormigheid bij eenders welke technische keuring ook kan, en meestal zonder slag of stoot. Heeft een gelijkvormigheidsattest van D’Ieteren dan meer waarde? of hoe zit dat? En waarom doen ze bij D’Ieteren zo moeilijk? op welke basis?

Ik had ook begrepen dat je over een aantal documenten moet beschikken om hem in Belgie te importeren:
    uitvoerbewijs?
    buitenlandse inschrijving
    douanedocument
    gelijkvormigheidsattest
    Dat uitvoerbewijs had ik precies ook ergens gelezen hier op het forum maar dat was me niet helemaal duidelijk.

Kortom, is het de moeite om een Porsche-wagen uit Nederland te importeren, of is dit een regelrechte ramp? Wat is jullie mening erover?

Met zeer vriendelijke groeten en hopend op een spoedig antwoord!
    Alexis

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • Goodfellas,

Proficiat met uw vondst, ik heb recent nog een *porsche ingevoerd vanuit Frankrijk,
      heb geen enkel probleem gehad, het is wel een *porsche van 29 jaar dus een oldtimer.
      Indien uw 964 reeds oldtimer is, dan heb je minder problemen om in te voeren.

[quote=”goodfellas” post=152707]Ik heb net een 964 gevonden in Nederland en wil hem kopen.hoop dat ik geen problemen ga krijgen met het invoeren.[/quote]

Twee voorwaarden voor probleemloos invoeren, alle documenten hebben en nog belangrijker ORIGINEEL.

Ik heb net een 964 gevonden in Nederland en wil hem kopen.hoop dat ik geen problemen ga krijgen met het invoeren.

Als er té fel met je wagen geknoeid is dan geraakt hij alleen nog als oldtimer op de baan. Daarom kom je ook vaak O-platen tegen op turbo-looks etc omdat die niet meer anders op het straat geraken.

Maar in alle andere gevallen moet je gewoon zien dat hij de 3 kentekenbewijzen heeft, want in NL hebben ze geen gelijkvormigheidsattest.

Auto kopen en over de grens halen, dan nadien eens passeren bij de douane voor aan te geven dat je die hebt naar België gehaald en je krijgt document 705 om je wagen in te schrijven. Alleen neemt DIV geen auto’s aan die geen gelijkvormigheidsattest hebben. DUS naar de keuring voor een homologatiekeuring (niet alle keuringstations doen dit). Daar wordt je wagen gekeurd op allerlei zaken: EU labels van ruiten, diameter stuur, lalalala.. een hele reutemeteut. Als daar alles goed is voor in de EU te rijden, krijg je een goedkeuring als alleenstaand geval in België, wat geldt als gelijkvormigheidsattest. Ik denk niet dat ze op die moment je motornummer gaan controleren en gaan kijken of het nog de juiste cc’s is, maar ik kan me vergissen.. :engeltje:

Daarna kan je naar de verzekering en kan je je wagen inschrijven. En rijden maar.. :driver:

En als je je er niet goed bij voelt -> even contactpersoon/garage onder de hand nemen die hem voor jou mee wil gaan bekijken en wil invoeren etc..

hoi,

dus als ik het goed begrijp kan je geen gelijkvormigheids attest verkrijgen als er niet de originele motor inzit , dan kan je deze enkel laten keuren als oldtimer?
              en wat te doen als je toch een attest wil , bij een oldtimer gebeurt dit toch dikwijls dat er een ruilmotor in de wagen zit?

greetz

+1 Johan!

Voor ons dus het grote nadeel van internet en fora…
                  Wij proberen onze boterham te verdienen met het kopen en verkopen van wagens… Ooit kan het zijn dat die in het buitenland interessanter geprijsd zijn (wel steeds minder en minder). Door internet enz. gaan de particulieren zelf hun geluk zoeken over de grenzen en kunnen wij niks verdienen. Uiteraard proberen we dan iets te verdienen met het in orde maken van die wagens, zowel administratief als technisch… maar weeral door internet/fora enz. gaan ze dat nu ook allemaal zelf doen…

We kunnen beter bakker of slager worden 😆

Ik heb onlangs een 911 van modeljaar 1987 :relaxman: ” toevallig 😀 “ingevoerd vanuit NL.
                    Dit heeft +/- 30 dagen geduurd, en zonder enig probleem via Dieteren.
                    Zorgen dat de wagen origineel is en alle nodige documenten aanwezig zijn en dat gaat dit zonder problemen en vlot, allee ja dat is mijn ervaring.

Ik zal je per mail als je wil nog een link doorsturen van een handleiding van iemand die in 2009 een BMW heeft ingevoerd vanuit NL, en zijn handleiding was mijn leidraad, en zoals hij beschreef zo is het bij mij ook gelopen.

Welkom Alexis!

Welkom Alexis,

Als je een linkje geeft, zoals Bully al aangeeft, van de auto die je gevonden hebt, dan kunnen de aanwezige Hollanders hier je misschien al wat verder helpen 😀

Wellicht is de auto in het koopjes topic op het PF NL al de revue gepasseerd, en dan kan Sherlock Bully :respekt: je meer vertellen ❗

Welkom hier. En importeren vanuit NL is in principe geen probleem als het een originele wagen is. Hou er gewoon rekening mee dat je er niet volgende week kan mee rijden. Maar wat zijn die enkele weken als je zo’n wagen aanschaft ? Gewoon zien dat je alle papieren hebt, en dan zouden er geen problemen mogen zijn.

Welkom Alexis op dit info rijke forum ,ik kan je niet helpen op dit vlak maar je wordt zeker geholpen hier .

Na het internet enkele maanden af te schuimen, heb ik een mooi exemplaar gevonden in Nederland.

Heb je een link?

Wim

Welkom Alex, en heb laatst nog een Porsche in Nederland gekocht samen en voor een Belgisch forumlid, en moet zeggen dat dit alles vrij goed gegaan is, en ook redelijk snel.
                                Zal zich waarschijnlijk ook nog wel melden hier. 😉
                                Het probleem is, dat de wagen 100% origineel moet zijn voor Dieteren en matching numbers, en is dit zo, dan is dit geen enkel probleem voor een GVA te krijgen op de auto.

Alex welkom hier ,

Hoe en wat met het inschrijven van een Porsche uit Nederland zal je hier wel te weten komen .
                                  Enkele leden hebben de eer en het geduld gehad om dit te doen . 😉

Funny

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.