Porsche invoeren vanuit NL – stap 1

Home Forum Porsche Talk Porsche invoeren vanuit NL – stap 1

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik wil een Porsche 993 invoeren vanuit Nederland. Ik heb begrepen dat de stappen zijn:

1. Aankoop & Transport naar Belgie
    2. Douane : vignet 705
    3. Gelijkvormigheidsattest verkrijgen
    4. Technische keuring
    5. Verzekering regelen
    6. DIV – kentekenplaat

Op het eerste zicht een echte lijdensweg… Een bewijs dat een eengemaakt Europa nog steeds heel ver weg is!
    Ik heb bij elke stap vragen maar ga beginnen met stap 1:

Ik heb de auto gekocht en bezit dus de nodige papieren. De verkoper gaat de uitschrijving doen en me transitkentekens bezorgen.

Vraag: ik kan daar dan 14 dagen mee rondrijden maar de wagen is dan niet verzekerd dacht ik? Hoe regel ik een (tijdelijke) verzekering? Heb ergens gelezen bij de ANWB, zijn er alternatieven?

Alvast bedankt!

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • [quote=”Carcentric” post=169038]
      Ik heb de auto gekocht en bezit dus de nodige papieren. De verkoper gaat de uitschrijving doen en me transitkentekens bezorgen.

Vraag: ik kan daar dan 14 dagen mee rondrijden maar de wagen is dan niet verzekerd dacht ik? Hoe regel ik een (tijdelijke) verzekering? Heb ergens gelezen bij de ANWB, zijn er alternatieven?
      [/quote]

Ik las ondertussen tegenstrijdige berichte, volgens sommigen komen (NL) transitplaten automatisch met een verzekering, volgens andere niet.
      Weet iemand hoe het precies zit?

Een alternatief voor de verzekering via de ANWB zou kunnen zijn om de auto bij de verzekeraar waar ik de BA zal nemen, eerst te verzekeren op chassisnummer (zolang er geen Belgische nummerplaat is).
      Heeft iemand dit al gedaan?

Alvast bedankt!

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.