porsche kopen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 porsche kopen

  • Maker
    Discussie
  • Hallo, ik ben van plan mijn eerste porsche te kopen. Persoonlijk vindt ik een 993 het mooiste. Wat is de meest gangbare prijs ? Welke kilometer stand is nog te doen ? Waar op te letten ? Zijn er plaatsen waar ik beter geen kan kopen ?
    Alvast bedankt

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Ik sluit dit rubriekje vanwege dubbelpost.

      HIER gaat het verder 😉

        De 993 zou als tweede wagen gebruikt worden, maar wel dagelijks om bv. de kids naar school te doen ( 2 km). En om in het weekend wat rond te toeren. Geen grote afstanden dat doe ik met mijn andere wagen. Ik denk rond de 5000 tot 10000 km per jaar te doen. En ik zoek een coupé of targa, geen cabrio of turbo.

          Tussen der 35000 en de 41000 euro voor een goede 993. De km stand mag tussen de 80 en de 150000km liggen wel op letten als hij tussen de 180 en de 220000km heeft is de motor nog wel ok maar de koppeling moet wel vervangen worden en kost wel al wat geld. Tevens verkies ik geen 993 van de eerste twee produktie jaren deze hebben nog geen variocam zitten.

          Luc

            …volledig mee eens…misschie zijn de prijzen die je vooropstelt zelfs nog wat naar de “scherpe” kant…zeker als het gaat om wagens die bij een specialist of in het bijzonder bij een OPC aangeboden worden…Maar enfin het is alleszinds een goede indicatie.

            Een paar maanden terug was ik ook op zoek naar een Porsche..996 cabrio verkocht en het kriebelde al na een maand zonder 😉 . Bij Hermens in Lanaken stond een 993 die me wel beviel. Effe tot daar gereden en de wagen aanschouwd. Was een polar zilvere met blauw leder die ook de officiele Porsche sportophanging had. Was een ’94 met 168000 km op de teller. Wagen was prachtig!!! Hij vroeg er toen 27500 euro voor en ik vond dat een zeer mooie prijs voor die wagen. Hij vertelde er wel bij dat de koppeling z’n beste tijd gehad had en dat die over 10k km moest vervangen worden. Hij wou het ook direct doen mits 29000 te betalen.

            Ik vertel dit maar effe ter illustratie wat je mag verwachten en wat de prijzen beinvloed….informaar je goed op voorhand en ga vershillende auto’s bekijken…koop wat vakliteratuur en lees de Buyers Guide voor 993 van 911& Porsche World bijvoorbeeld: dan weet je de dingen waarop je moet letten en ze vermelden de addertjes onder het gras!

            …waarom ik de 993 ni gekocht heb: wel, daarnaast stond een klassieke 911 3.2, en die lachte zo fel naar me dat ik ‘m ni heb kunnen weerstaan. Heb nog geregeld aan de 993 gedacht, want die was echt ook piekfijn in orde!

            Succes met de ontdekkingstocht 8)

              De meeste beginnen met een vast budget met 20% marge. 10% voor een eventueel extraatje en dan nog eens 10% want hij moet nog rijden ook natuurlijk 😛

              Dan welk type wens je: coupe, cabrio, turbo,… (groot prijsverschil)
              Dan kies je kleur exterieur en interieur en dan is het rondkijken geblazen, en vooral geduldig zijn… Maar vergeet niet op het juiste moment toe te happen want de goede zijn soms sneller weg dan je denkt 😉
              Niet teveel naar de mooie praatjes van verkopers luisteren, en als je twijfelt wagen laten controleren door onafhankelijke Porsche garage (officiëel of niet maakt niet uit) Sponsor van het forum doet dit bijvoorbeeld uitstekend.
              Een goede handelaar geeft ook volgens de regels een perfect jaar garantie. Kopen particulier is leuk (je kent de eigenaar en kan uren over wagen praten) maar geven wel geen garantie.

              Ik kan je bijvoorbeeld de handelaar http://www.autosdekens.be aanraden, er staat zelfs nu weer ééntje te koop.

              En de kilometers, tja, alles hangt ervan af hoe hij onderhouden werd en wat er vervangen werd. Een goede wagen met veel kilometers kan beter zijn dan ééntje met lage kilometers. Hoge kilometers geeft wel meer slijtage van het interieur. Ik heb nu 110.000km en doe met veel moeite 8.000 op een jaar dus binnen 25jaar zit ik nog “maar” aan 300.000km en is geen probleem voor de wagen met het juiste onderhoud…
              Ga je er dagelijks mee in het verkeer dan is een wagen rond de 100.000km maximum wel aan te raden.

              Dus laat ons zeggen beginnen
              vanaf 26.000€ (coupe met redelijk wat kilometers) – 30.000€ (perfect coupe),
              vanaf 30.000€ (goed gebruikte cabrio) – 35.000€ (perfecte cabrio)
              vanaf 38.000€ (circuit bi-turbo) tot 55.000€ (de perfecte bi-turbo)

              Vergeet niet dat er ook Tiptronic bestaat (volgens mij nog steeds ideaal voor een cabrio-cruiser 😀 )
              Hopelijk zien de anderen op het forum dit ook zo 😉

                Waarvoor wil je de wagen gaan gebruiken? dagelijks of als 2de wagen erbij?

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.