De meeste beginnen met een vast budget met 20% marge. 10% voor een eventueel extraatje en dan nog eens 10% want hij moet nog rijden ook natuurlijk 😛
Dan welk type wens je: coupe, cabrio, turbo,… (groot prijsverschil)
Dan kies je kleur exterieur en interieur en dan is het rondkijken geblazen, en vooral geduldig zijn… Maar vergeet niet op het juiste moment toe te happen want de goede zijn soms sneller weg dan je denkt 😉
Niet teveel naar de mooie praatjes van verkopers luisteren, en als je twijfelt wagen laten controleren door onafhankelijke Porsche garage (officiëel of niet maakt niet uit) Sponsor van het forum doet dit bijvoorbeeld uitstekend.
Een goede handelaar geeft ook volgens de regels een perfect jaar garantie. Kopen particulier is leuk (je kent de eigenaar en kan uren over wagen praten) maar geven wel geen garantie.
Ik kan je bijvoorbeeld de handelaar http://www.autosdekens.be aanraden, er staat zelfs nu weer ééntje te koop.
En de kilometers, tja, alles hangt ervan af hoe hij onderhouden werd en wat er vervangen werd. Een goede wagen met veel kilometers kan beter zijn dan ééntje met lage kilometers. Hoge kilometers geeft wel meer slijtage van het interieur. Ik heb nu 110.000km en doe met veel moeite 8.000 op een jaar dus binnen 25jaar zit ik nog “maar” aan 300.000km en is geen probleem voor de wagen met het juiste onderhoud…
Ga je er dagelijks mee in het verkeer dan is een wagen rond de 100.000km maximum wel aan te raden.
Dus laat ons zeggen beginnen
vanaf 26.000€ (coupe met redelijk wat kilometers) – 30.000€ (perfect coupe),
vanaf 30.000€ (goed gebruikte cabrio) – 35.000€ (perfecte cabrio)
vanaf 38.000€ (circuit bi-turbo) tot 55.000€ (de perfecte bi-turbo)
Vergeet niet dat er ook Tiptronic bestaat (volgens mij nog steeds ideaal voor een cabrio-cruiser 😀 )
Hopelijk zien de anderen op het forum dit ook zo 😉