Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Porsche kopen in Duitsland: verstandig ?
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door Rogier Roosen.
-
MakerDiscussie
-
30 november 2016 om 20:03
Hallo iedereen,
Volgend jaar plan ik de aankoop van een 911. Tis te zeggen : volgend jaar zou ik graag een 911 voor mijn deur hebben, en nu begin ik al te plannen. Spijtig genoeg behoor ik niet tot de categorie die 50 euro/uur verdient, dus ik ben beperkt in budget. Mijn keuze is gevallen op de 997 met een max. budget van 45.000 euro. Nu mijn vraag : klopt het dat deze wagens goedkoper en beter uitgerust zijn in Duitsland ? Is dit gemakkelijk in te voeren en is het sop de kolen waard op het einde van de rekening ?
Hoe kan ik de wagen vinden in Duitsland, of beter met een bedrijf werken die hierin gespecialiseerd is ? En wat met de garantie ?
Ik heb geen btw nummer, en het is geen firmawagen…
Alvast bedankt voor de respons,
Sportieve groeten,
Stefaan -
MakerDiscussie
-
Heb in zomer 2015 ook een duitse 993 gekocht. Die hadden nog geen coc, ben voor gelijkvormigheidattest naar D’ieteren in Brussel moeten gaan. In totaal met keuring en inschrijving ongeveer 4 weken bezig geweest. Ging al bij al nog vlot.
als je je netjes en overal aan de verkeersregels houdtn dan hoef je niks te vrezen voor de ANPR camera’s.
die kunnen nummerplaten lezen maar kunnen adhv het silhouet op een foto niet uitmaken of de plaat klopt met het voertuig.
zodra je ergens te snel passeert krijg je een heel ander verhaal …Een camera met nummerplaatherkenning zal de database die met de nummerplaat is verbonden raadplegen. Zo wordt je verzekering en keuring gecontroleerd en als iets niet in orde is dan gaat er een rood vlaggetje zwaaien… De camera herkent dus niet of de nummerplaat aan een ander voertuig hangt dan oorspronkelijk voorzien. Als je dus onder de radar wil blijven moet je zorgen dat je in orde bent met alle formaliteiten, maar ook dat je alle boetes , ooit uitgeschreven op die nummerplaat, hebt betaald. Anders zou je wel eens aan de kant kunnen gezet worden, en bij verdere controle zullen ze pas opmerken dat de nummerplaat niet voor dit type voertuig werd afgeleverd.
Nice to know! :up: (ben ook aan het rondkijken over de grens)
De kans dat je net dan aan de kant wordt gezet is eerder heel klein maar hoe zit het met al die camera’s met nummerplaatherkenning tegenwoordig?
Die schieten hier in de omgeving als paddestoelen uit de grond (het is trouwens paddestoelseizoen) en ik heb al horen zeggen dat er al wat boetes zijn voor uitgeschreven…..Hoi Stefaan, proficiat met je keuze om een Porsche te kopen ( in Duitsland )
Ik heb 2 weken geleden een Cayman 981 gehaald bij Porsche Zentrum Osnabrück, eerder (2009) een Cayman 987 bij Porsche Zentrum Keulen. Telkens heeft de verkoper in de Porsche-garage GRATIS de auto voorzien van een ausfuhrkenzeichen (nummerplaat met rood vlak). Ik ben afgelopen maandag naar de douane geweest en dat heeft me 2.50 euro gekost 🙂 Morgen rijd ik naar de autokeuring en in de namiddag rijd ik naar DIV Alken ( de nummerplaat aanvragen via mijn verzekeringsagent is dom want dat kan enkele weken duren aangezien de verzekeringsagent de nummerplaat voor een ingevoerde wagen niet via internet kan aanvragen ) In Alken krijg ik een document met hierop de vermelding van de nummerplaat ( de originele nummerplaat krijg ik NIET onmiddellijk mee ) De dag nadien brengt de postbode de plaat thuis en ben ik 30 euro armer :D. Moest je jouw wagen gaan halen met een trailer of laten afleveren bij jou thuis ( aankoop bij een particulier ) dan mag je de nummerplaat van je andere wagen op de Porsche schroeven en je zo aanbieden bij de autokeuring. Bij de keuring gaan ze hiermee akkoord. Kom je een collega van mij tegen die net als ik een blauw uniformpje draagt dan riskeer je een boete van 55 euro aangezien de nummerplaat niet staat ingeschreven bij DIV op je Porsche maar op je andere wagen. Als je nog iets wil weten : vraag het gerust ! Conclusie : kopen in Duitsland is (meestal veel) goedkoper en kost weinig administratieve rompslomp !Attachments:welkom stefaan
succes met je zoektocht
heb de mijne ook uit duitsland super goede&fijne Porsche
geen moment spijt van !!!
:drink:Dag Stefaan,
Welkom op het PFB
Ook hier een Land Rover/Porsche/ … – liefhebber. Reeds 14 jaar LR-rijder en een 4-tal jaar Porsche.
Mede door het PFB heeft het P-virus me stevig te pakken. :engeltje:
Wees gewaarschuwd …TIP : aanstaande zomer gaan we met PFB een Schotland-trip maken . The best of 2 worlds.
Dag Stefaan,
Welkom op het PFB
Ook hier een Land Rover/Porsche/ … – liefhebber. Reeds 14 jaar LR-rijder en een 4-tal jaar Porsche.
Mede door het PFB heeft het P-virus me stevig te pakken. :engeltje:
Wees gewaarschuwd …TIP : aanstaande zomer gaan we met PFB een Schotland-trip maken . The best of 2 worlds.
Beste gelijkgezinden,
U hebt massaal gereageerd op mijn vraag, wat ik zeer apprecieer. De inhoud ervan is zeer interessant, doch voor een leek niet altijd te begrijpen.
Rest mij nu alle info te analyseren , en deze in de praktijk toe te passen. Zoals werd aangehaald zal de zoektocht , de gelegde connecties en uiteindelijk de wagen gaan halen, ook een euforisch moment zijn.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen…
En omdat deze post bij ” stel jezelf even voor ” werd geplaatst door de Moderator, wil ik dit kort invullen :
Afkomstig uit West-Vlaanderen, 50 jaar oud, bediende, en rij al 8 jaar met een Landrover. Die wagen gaat niet weg want elke dag krijg ik nog een glimlach op mijn gezicht wanneer ik de sleutel omdraai. De Porsche zou ik gebruiken in het weekend voor uitstapjes, roadbooks en dichtbij vakanties . En dat het een tweezitter is is mooi meegenomen : zo kunnen we eens zonder de kinderen op reis… 😉Sportieve groeten,
Stefaan@ deepee: sinds 1 september 2013 is het NIET verplicht om een COC (gelijkvormigheidsattest) te hebben bij een ingevoerd voertuig uit een Europese lidstaat. Dus kan deze dan ook niet meer gevraagd worden bij een Europees ingevoerd voertuig. Let wel de code “076” staat op je keuringsbewijs. Dat het voertuig niet verplicht is om een gelijkvormigheidsattest te hebben.
Bij een Belgische wagen of eerder (voor sept.2013) ingevoerd voertuig uit Europese lidstaat is wel een gelijkvormigheidsattest/COC nodig.
Je mag altijd belken naar een keuringscentra voor bevestiging of meer uitleg…
bij keuring voor dagelijks gebruik wordt altijd naar een gelijkvormigheidsattest gevraagd
COC is niet meer nodig voor de keuring aangezien het een Europese wagen is… En mss wel een handelaar zoeken die je transit platen kan bezorgen dan rij je met die platen door Duitsland in belgie en kan je let die platen naar de keuring samen met je douanevignet 705.
Wie wat verdient is een discussie voor een ander forum. 😉
Porsches zijn te koop voor een habbekrats ( voor zij die het oog de handen en het geduld hebben ) of voor een fortuin ( ook met 50€ per uur koop je die niet ) dus velen kunnen een P kopen en ervan genieten. :driver:
Daarom is dit forum de moeite waard, geen naijver, toch niet openlijk. :first:
Dus aub geen verwijzingen naar uurlonen in relatie met de aankoop van een P.
PS: Voor de niet zelfstandigen, wat men betaald aan een zelfstandige gedeeld door de door klant geschatte uren werk is NIET het netto uurloon van een zelfstandige!Duitse wagens en nieuw of tweedehands = in Duitsland zelf zoeken en kopen. Ik ken genoeg mensen die dat doen en sommigen hebben ze zelfs een heel lucratieve hobby van gemaakt. Zelfs Belgen kopen nieuwe wagens in Duitsland. Of heel jonge tweedehandswagens (minimum 6 maand en 6000 km = geen rompslomp voor BTW). Als je problemen hebt en uitleg wil dan kan ik je steeds verder helpen. Alle nodige documenten, technische controle in België, ophalen van de wagen met professionele trailer (open of gesloten) …Enkel diesel moet betaald worden en al de rest kost noppes.
BTW vignet 705 bij de douane kost nog altijd 3 eurocent 😆
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.