porsche kopen uit Frankrijk

Home Forum Porsche Talk porsche kopen uit Frankrijk

• Maker
    Discussie

• rudy
    Deelnemer

Heeft iemand ervaring om een porsche te kopen in frankrijk?
      wat moet er gebeuren om hem in belgie op de baan te krijgen…

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Nope moet je hier in Belgie laten doen

Allemaal thanx voor de reactie.
          Het gaat inderdaad over een oldtimer… ik zou hem halen met remorque dus transport is niet het probleem , maar van de papiermolen heb ik geen flauw benul en zou niet graag voor verrassingen komen te staan.
          moeten zij hem dan ook keuren voor verkoop?

Theorie is mooi, maar de praktijk…
            Zelfs al wordt het gedoogd, de problemen beginnen pas als er een kindje geschept wordt, of één of andere wielertoerist met een dikke bierpens, of…
            Dan gaan de poppen aan ‘t dansen. Dan gaan de paraplu’s open. Kans is klein, maar klein wil niet zeggen onbestaand.

Ik doe “het” altijd met platen van de daily, breng mijn verzekeringsagent op de hoogte, die past het aan, geeft me telkens weer dezelfde preek (voertuig kan aangeslagen worden bij controle etc…) maar dat vind ik niet erg. Zoiets is wel te regelen, erger zou ik het vinden van zelf voor de kosten van een of ander ongeluk te moeten opdraaien. Goed verzekerd zijn is prio 1 :salut:

Wat ik hier verder ook mis is de keuring. De douane is the easy part. Dan begint het gedoe: nummerplaten, COC, gelijkvormigheidsattest, verzekering, etc… (heb hier nog niet gelezen dat het over een oldtimer zou gaan trouwens, tenzij ik iets gemist heb).

‘t Is allemaal te doen hoor, en uiteindelijk vrij eenvoudig, maar er komt allemaal wat planning enzo bij kijken :salut:

Een van de vorige weken gezien op het programma van Luc Alloo en de wegpolitie. Er is blijkbaar een “gedoogbeleid” voor mensen die met de bestaande buitenlandse nummerplaat gewoon naar huis rijden ! Dit kwam uit de mond van een van de politieagenten in de serie !

Idd, toch als het een oldtimer is

Gaan halen is dan in feite het moeilijkste
                In Frankrijk kan dit nog op de franse plaat, maar in Belgie zit je dan in de grijze zone
                Laten brengen door de vorige eigenaar kan natuurlIjk :happy:

Annatrans heeft al eens een wagen meegebracht

Ps: verkoper op de overeenkomst en carte grise moeten wel overeenkomen

Carte Gris, aankoopfactuur en dan gewoon naar de douane gaan.
                  Voor nog geen 1€ ben je er vanaf :happydance:

XXX

Dit is eentje voor DST, die heeft daar ervaring mee :popcorn:

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.