Porsche liefhebber

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche liefhebber

  • Maker
    Discussie
  • Hoi,

    Ik ben Tim en al jaren Porsche liefhebber. Een paar jaar geleden eens een Cayman gehuurd en nu droom ik van een eigen 911, budgettair zal het een 996 worden.

    Vorig weekend een afspraak gemaakt om naar een 911 te gaan kijken maar de verkoopster was zo netjes om een half uur voor dat ik toe kom hem nog snel aan iemand anders te verkopen, ook al had ik als eerste een afspraak. Ik heb een koopke laten schieten, een handelaar heeft hem gekocht en verkoopt hem nu voor 6000 euro meer.

    Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw koopje en als ik hem tegen kom dan gaan we toeslaan 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
    • Ik weet niet hoe je een foto moet uploaden maar in mijn profielfoto zie je al iets. Wagen was van een iets ouder koppel. Hadden 7 wagens en hij deed er bijna geen kilometers mee. Had nu een 997 gekocht. Ik heb een aankoopkeuring laten doen en na goedkeuring de stap gezet. Eindelijk 🙂

        Bingo!!!
        Fotoooo’s en wat meer detail over de aankoop aub!

        Proficiat en geniet ervan!

            Na een zoektocht die even geduurd heeft eindelijk de trotse bezitter geworden van mijn eerste Porsche. Een Porsche 996 van 2001.

              de velgen wel, de banden niet.

                Zijn op de autokeuring originele 997 velgen + banden toegelaten op een 996?

                PM

                  youyou +1 ! Klopt volledig. Ik heb er ondertussen al een stuk of 5-6 gaan bekijken. Er staat wat te koop hoor! :bounce: Dan liever wat langer wachten op die ene *porsche waar je al zo lang naar zoekt!

                    als je het gevoel mist, laat hem dan staan,

                      Vandaag een eerste maal gaan kijken naar een Porsche. Spannend 😀
                      Was een 996 van 2004.
                      Deukje in de achterbumper en de velgen hadden redelijk wat stoepschade.
                      Het laatste onderhoud was ingevuld maar niet afgestempeld. Vermoedelijk zelf ingevuld.
                      Ik had er niet echt vertrouwen in.

                      Nog even blijven verder zoeken dus.

                        Ok bedankt voor de info

                          Dat heeft niks te maken met het cabrio-model of dergelijke, dat heeft te maken met een optie die je toelaat om in je uitlaat kleppen open/dicht te zetten, de zgn “Klappenauspuff” oftewel PSE-systeem.

                          Een schakelbare sportuitlaat zeg maar.

                          Niet alle wagens hebben dit, het was destijds een dure optie. Als de wagen het heeft is er een knopje voor voorzien.

                          Als het systeem afstaat maakt de uitlaat een gewoon geluid, als het aanstaat een sprtiever/luider geluid

                            Waar ik al zeker van ben is dat het geen targa of cabrio wordt o.w.v. extra lawaai binnen in de wagen.

                            Ik heb eens in een 997 cabrio gereden en herinner me dat de wagen een sportstand had waarin hij veel meer lawaai maakte dan gewoon. Heeft elke 997 zo een stand of alleen de recentere?

                              Ik denk dat budget hier ook een grote rol zal spelen. Verschil 996 en 997 is aanzienlijk.

                                Is inderdaad persoonlijk. Als het je eerste is, waarom niet de 996 4S? (Mushroom kan daar geen slecht woord over kwijt).
                                Ik persoonlijk zou voor een 997 MKII gaan van zodra ze betaalbaarder worden. Bij de 996 steekt mij vooral het interieur tegen (dashbord) als je van een 987 Boxster komt. (Zelfde middenconsole als de 997)
                                It’s up to U!

                                  qau rijplezier kan ik geen bijdrage leveren in het onderscheid tussen beide,
                                  maar zoals philippe zegt, was is de reden waarom je tussen deze 2 twijfelt?
                                  wil je coupé, targa of cabrio want dit beperkt in sommige gevallen ook de mogelijkheden.
                                  als het de restwaarde is, dan moet je volgens mij voor de 996 4S kiezen. die zit momenteel zowat aan z’n ondergrens en op termijn zal deze meer geliefd blijven dan een basic 997.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.