Porsche liefhebber

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche liefhebber

  • Maker
    Discussie
  • Hoi,

    Ik ben Tim en al jaren Porsche liefhebber. Een paar jaar geleden eens een Cayman gehuurd en nu droom ik van een eigen 911, budgettair zal het een 996 worden.

    Vorig weekend een afspraak gemaakt om naar een 911 te gaan kijken maar de verkoopster was zo netjes om een half uur voor dat ik toe kom hem nog snel aan iemand anders te verkopen, ook al had ik als eerste een afspraak. Ik heb een koopke laten schieten, een handelaar heeft hem gekocht en verkoopt hem nu voor 6000 euro meer.

    Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw koopje en als ik hem tegen kom dan gaan we toeslaan 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
  • PM

      Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken welke je wil. In mijn geval is dat een 996 cabrio. Je kan inderdaad beginnen twijfelen; geen 997, of een 4S of waarom geen Turbo? 😀 Zo zal je nooit geen hebben hé! 😀

      Ieder model heeft zijn nadeel. Voor de 996 is dat (denk ik) de waardedaling. Maar waarom koop je een *porsche ? Voor het plezier, het rij genot of voor de prijs nadat je er bv 5 jaar mee gereden hebt?

        Ik ben aan het twijfelen om nog even door te sparen.

        Wat zouden jullie doen als jullie konden kiezen tussen een 996 4S en een 997 (2005 a 2006) en waarom zou je kiezen voor welke? Is de meerprijs van de éne de moeite om door te sparen?

          Zoek eens op joetube…
          en dan zal je o.a. dit vinden:

            Ik heb eens een weekend met een Cayman gereden maar ben van plan om een 996 te kopen.

            Ik heb echter zelf nog nooit met een 996 gereden (wel eens met een 997 cabrio).
            Wat is het grote verschil naar rijden toe met een 996 en een Cayman? Is er een groot verschil naar prestaties, lawaai in de auto, enz???
            Wat mag ik verwachten van een 996 (geen cabrio)?

            Ik had een 996 GT3 zien staan maar mijn vrouw vindt de kofferspoiler maar niks en vindt een gewone veel mooier. Wat vinden jullie er van?

              Ik denk als je een luchthapper wil kopen, dat je er dan snel bij moet zijn (want die worden alleen maar duurder). Maar als je een 996 of jonger wilt kopen, zou ik geen haast hebben, doordat de prijzen daarvan onder druk staan en voorlopig blijven dalen zal de verkoper er sneller vanaf willen. Ofwel, je hebt een totaal verschillende onderhandelingspositie of je op lucht of op water koopt!!!

                vraagje: is het mogelijk om bij het uitlezen van de motor te controleren of deze vaak afgebeuld is bij koude start? indien ja, dan weet je dat je risico loopt, indien uit de uitdraai blijkt dat dit vaak gebeurde. Al weet ik niet of ook dit kan verdoezeld worden bij aanpassing van computergegevens die uitgelezen kunnen worden.

                onnodig bang maken hoeft idd zeker niet maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn, het gaat altijd over veel geld of het nu een 996 van 15.000 of meer is.

                  goed dat je een novice informeert, maar onnodig bang maken hoeft niet.
                  hoeveel ploffen er uiteindelijk door een extreme temperatuur-shock/verschil, 1,0 % ?
                  het is een gevolg is van je eigen rijstijl vóór het blok door en door warm gereden is, dus een verwittigd man …

                  S2

                    Natuurlijk weet men tegenwoordig perfect hoe je dit probleem kan voorkomen, maar …

                    We hebben het hier over iemand die op zoek is naar een 996 3.4 omwille van de prijs. En een voorbeeld geeft van een exemplaar van 15000 Euro.

                    Heb je een idee wat een “resto” modificatie kost? Als je dan nog wat onverhoopte kosten hebt, zit je in het territorium van de perfecte 3.6 of de goedkoopste 997.

                      intussen is men er achter hoe dit probleem te voorkomen is, ook met een hoge kilometerstand op de teller.
                      een ruilmotor is echt niet meer nodig vandaag de dag.

                        [quote=”Ragazzo” post=187352][quote=”911cabriog50″ post=187340]die verkoper geraakt daar nooit vanaf voor die prijs, al is hij perfect in orde, een 3.4 met + 140.000 km is met eerste motor vaak een tikkende tijdbom, leg er 10.000 bij en je hebt een 997 als de prijsevolutie zo verder gaat… er is hier op het forum al een gepasseerd voor die prijs bij een handelaar die er eerst 39.990 voor vroeg maar er blijkbaar ook al niet vanaf geraakt, dan maar 10.000 eraf, zo zie je wat voor marge sommige handelaars hanteren :bounce:[/quote]

                        Is het effectief zo dat een 996 motor maar 140000 km aan kan?[/quote]

                        niet dat hij dat niet aankan maar probleem dat bij de 3.4 blijkbaar veel en al wat minder bij de 3.6 voorkwam was het “plofsyndroom” :bounce:
                        er zijn zeker forummers die je hier meer over kunnen vertellen :hail: , let maar eens op vele advertenties waar in staat dat de motor reeds vervangen is, indien dit jou zelf nog zou te wachten staan dan trek je je haren zeker uit, al is een nieuwe motor blijkbaar nog geen garantie, Maarten (S2) is iemand hier op het forum die echt veel weet over de 996, mss kan je bij hem ten rade en advies

                          Ben er over 2 jaar ook geweest toen bij Vabis voor een autotje voor de dochter. Stond toen ook al op de chroom baren, maar inderdaad één jaar garantie was erbij.
                          Was de auto van de uitbater zelf naar het schijnt

                            Persoonlijk staat “geduld” niet in mijn woordenboek. Als k er eentje in m’n hoofd heb, dan staat er meestal tegen t eind van de week een op de oprit 😀

                            Dan rij k van hot naar her tot k m’n goesting vind, en dat is toch al meer dan eens succesvol gelukt 😉

                              [quote=”911cabriog50″ post=187340]die verkoper geraakt daar nooit vanaf voor die prijs, al is hij perfect in orde, een 3.4 met + 140.000 km is met eerste motor vaak een tikkende tijdbom, leg er 10.000 bij en je hebt een 997 als de prijsevolutie zo verder gaat… er is hier op het forum al een gepasseerd voor die prijs bij een handelaar die er eerst 39.990 voor vroeg maar er blijkbaar ook al niet vanaf geraakt, dan maar 10.000 eraf, zo zie je wat voor marge sommige handelaars hanteren :bounce:[/quote]

                              Is het effectief zo dat een 996 motor maar 140000 km aan kan?

                              Ive

                                Welkom.
                                Zeker niet overhaast eentje kopen hoor.
                                Ikzelf ben bijna vier maanden aan t rondkijken geweest en heb met ongeveer 5 wagens in “onderhandeling” geweest voor ik eentje vond waar ik onmiddellijk een goed gevoel bij had.

                                :happydance:

                                  Kan het goed geloven, op foto lijkt de wagen echt schitterend, maar geen idee wat betreft onderrhoudsgeschiedenis, etc. Geen idee ook of er garantie bij gegeven wordt, en als de wagen er 2-3 jaar te koop staat, dan vraag je je echt af waarom.

                                  Goh : 25k bieden en een jaar garantie afdwingen en miss toch een koopje ? 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.