Porsche liefhebber

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche liefhebber

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

Ik ben Tim en al jaren Porsche liefhebber. Een paar jaar geleden eens een Cayman gehuurd en nu droom ik van een eigen 911, budgettair zal het een 996 worden.

Vorig weekend een afspraak gemaakt om naar een 911 te gaan kijken maar de verkoopster was zo netjes om een half uur voor dat ik toe kom hem nog snel aan iemand anders te verkopen, ook al had ik als eerste een afspraak. Ik heb een koopke laten schieten, een handelaar heeft hem gekocht en verkoopt hem nu voor 6000 euro meer.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw koopje en als ik hem tegen kom dan gaan we toeslaan 😀

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
  • PDS

Welkom ! :up:

Idd die garage is hier in de buurt. De echte handelaars-verhalen hoor je regelmatig van Vabis.

Auto staat er waarschijnlijk ook niet voor niks 2-3jaar !

:up:

PDS postte hierover “oppassen met die verkoper” dus mss hangt er een reukje aan die wagen :think:

Inderdaad , de rprijzen van 997 gaan razendsnel naar beneden !

En toch blijf ik nieuwsgierig naar die 997 die voor 30k te koop staat, is een S, dus toch wel een interessant exemplaar, niet ?

Blijf mij afvragen waar de ‘catch’ zit bij die wagen :think:

die verkoper geraakt daar nooit vanaf voor die prijs, al is hij perfect in orde, een 3.4 met + 140.000 km is met eerste motor vaak een tikkende tijdbom, leg er 10.000 bij en je hebt een 997 als de prijsevolutie zo verder gaat… er is hier op het forum al een gepasseerd voor die prijs bij een handelaar die er eerst 39.990 voor vroeg maar er blijkbaar ook al niet vanaf geraakt, dan maar 10.000 eraf, zo zie je wat voor marge sommige handelaars hanteren :bounce:

Het ging over deze wagen die te koop stond voor 15300 euro:
              http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-996-3-4l–pack-carbone—toit-ouvrant—90533805.htm

Wil ook wel 20000 geven aan een 996 maar dan moet het ook weer een koopke zijn naargelang de staat van de wagen en kilometers enz… Een tijdje terug stond er een 4S te koop voor 20000 met nog geen 100000 km. Dat leek ook een koopke.

Anderzijds ging het telkens over de 3400 en naargelang wat ik lees zou ik beter voor een 3600 gaan. Het lijkt dat je dan zekerder bent dat hij in orde is. Ik zoek alleszins eentje met een carpass en onderhoudsboekje die op papier 100% ok is. Een 3400 die daar aan voldoet ga ik moeilijk kunnen laten staan denk ik 🙂

En ik heb tijd dus ik kan nog wel even wachten.

Hoi,

Eigenlijk altijd 911 liefhebber geweest en ik heb 2 kids dus dan kunnen we allemaal in de 911 🙂
                De Cayman was goedkoper om te huren dan een 911, vandaar die gehuurd.

Groetjes
                Tim

[quote=”S2″ post=187310]

Koopjes en Porsche, gaan zelden samen. Er is bijna altijd een reden waarom iets goedkoop is 🙂

[/quote]

Da’s ook niet altijd waar : jouw 996’en (cabrio & turbo) waren ook goedkoop, in mijn ogen ook koopjes, en daar was toch niks aan ?

Koopjes bestaan echt wel, het is gewoon vaak kwestie van ze te vinden en snel bij te zijn, of hopen dat er eventjes geen liefhebbers voor zijn.

Zo heb ik recentelijk nog een 996 MkII Cabriolet kunnen kopen, grijs-brons met Camel interieur, schitterende wagen met weinig km’s, volledige onderrhoudsgeschiedenis etc, heb de wagen 2 keer testgereden, laten checken, toch getwijfeld, en nu weg natuurlijk, voor amper 21k € 🙁

welkom tim
                    en succes met je zoektocht naar een mooie 996
                    :drink:
                    :applaus:

misschien best die bewuste 996 posten zodat eventuele geinteresseerde forumleden weten dat er onderhandelingsmarge is :mrgreen:

Welkom op het forum Tim.
                        Beginnen met een 996, da’s absoluut niet slecht hoor. Wordt ook mijn volgende trouwens 🙂
                        Succes met je zoektocht, maar kijk toch goed uit je doppen: een koopje kan soms slecht uitdraaien. Ik neem het volgende steeds ter harte:
                        als de aanbieding van een auto te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook…

S2

Zou het niet kunnen dat die verkoper heel goed wist wat ze verkocht? En dacht: als ik hem aan een handelaar verkoop heb ik nadien geen gezaag. Weg is weg.

Aan een particulier verkopen, die denkt een koopje te doen, en dan komt klagen dat er mankementen aan zijn …

Koopjes en Porsche, gaan zelden samen. Er is bijna altijd een reden waarom iets goedkoop is 🙂

En wat ik ook raar vind, je hebt een Cayman gehuurd (die je waarschijnlijk ontzettend bevallen is), dus ga je nu voor een 996? Waarom? Ik weet uit ervaring dat het twee erg verschillende wagens zijn.

Hoi Tim, hartelijk welkom op dit forum. Als je de zoekfunctie (de knop, dus niet naast search, zoals ik in het begin deed 😳 ) gebruikt ga je nog beter een “koopje” leren herkennen. Goedkoop is duurkoop, zegt het spreekwoord, maar soms klopt dat niet. Dus veel lezen en je verstand erbij houden!
                            Succes met die verschrikkelijke zoektocht, de beloning is echter groot, heel groot en *porsche rijden is zo lekker, daar kan geen sinterklaas tegenop!

tja, als die vrouw hem al aan een handelaar verkocht dan wist ze toch zo dat ze veel te weinig kreeg, ken immers niet veel handelaars die onder hun aankoopprijs verkopen :coolness: denk dat zij nu meer spijt heeft dan jij als ze ziet wat ze had kunnen krijgen :happydance:

doe zoals ik, als je ziet of gezien hebt wat je absoluut wil, zorg dan dat je hem gekocht hebt nog voor hij te koop staat :relaxman: en dan :driver:

Welkom Tim en Happy *porsche Hunting! :coolness:

welkom en koopjes daar moet je idd. onmiddellijk opspringen, gisteren.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.