Porsche logica of vergissing mecanieker!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Porsche logica of vergissing mecanieker!

• Maker
    Discussie
  • In’t weekend lekker liggen sleutelen aan mijn porschke. Tot mijn verbazing stelde ik vast na het verwijderen van het linkse achterlichtblok dat zich daar het stalen kabeltje bevindt om het kofferdeksel te ontgrendelen als het elektrisch circuit het laat afweten. Nu moet er iemand mij toch eens uitleggen hoe je in Godsnaam aan dat kabeltje moet geraken zonder het achterlicht te demonteren want daarvoor moet je het kofferdeksel kunnen openen om aan de schroeven te geraken!
    Hoort dat kabeltje nergens anders naar buiten te komen?

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Anoniem

Passagierskant Olaf… 😐 welke kant is nu rechts of links? Nooit wijs uit geraakt 😳

[quote=”reys” post=92350] kabeltje zit daar rechtsvoor in spatbord.[/quote]

En dat …. terwijl het linksvoor hoort te zitten 😉

Ter verduidelijking foto’s situatie toen ik het achterlicht demonteerde en 2de foto waar ik het kabeltje nu heb laten uitkomen.
          Zal handiger zijn moest zich ooit het probleem stellen!!! 😆

Attachments:
          • P1080582.JPG
          • P1080584.JPG

Ja dat zou wel kunnen kloppen, morgenvroeg eens checken of ik dat kabeltje kan laten doorlopen tot in het spatbord. Zal foto’s trekken.

Anoniem

Kabel loopt via achterlicht door tot in spatbord.
              Velen leggen die in de holte waar het achterlicht in gemonteerd zit.
              Was bij mijn 964 ook zo.

Een vriend heeft ooit de hendel voor het kofferdeksel (voo 😉 ) van m’n 964 RS stuk getrokken. Uren zitten proberen om dat deksel open te krijgen, ‘s anderendaags naar CM, was na 5’ opgelost: kabeltje zit daar rechtsvoor in spatbord.

als dit een kabel is met een soort handgreep aan.
                is dat normaal de bedoeling dat je de kofferklep van lang binnen kunt openmaken.
                dit zit reeds in meerdere recente wagens

Misschien dat foto’s helpen …

Wim

Ligt het nu aan mij, want ik kan het niet meer volgen. 😯

Dient om de achterklep manueel te ontgrendelen!

Om het kofferdeksel te ontgrendelen zit er inderdaad een kabeltje – in een van de wielkuipen aan de VOORZIJDE van de 996 …

Wat een kabeltje bij de achterlichten zou moeten doen – durf ik je niet te zeggen :wtf:

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.